ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

درمان خانگی گل مژه چیست؟


آیا تابحال گرفتار گل مژه شده‌اید؟ گل مژه (هوردئولوم) یک برآمدگی قرمز رنگ است که شبیه جوش است که در لبه بیرونی پلک ایجاد می‌شود. پلک‌های شما غدد چربی ریز زیادی دارند، به خصوص در اطراف مژه‌ها. پوست مرده، کثیفی یا تجمع چربی می‌تواند این سوراخ‌های کوچک را مسدود کند. هنگامی که یک غده مسدود می‌شود، باکتری ها می‌توانند در داخل رشد کنند و باعث ایجاد گل مژه شوند. در این مقاله می‌خواهیم درباره درمان خانگی گل مژه صحبت کنیم.

علائم گل مژه

علائم اصلی گل مژه عبارت‌اند از:

·         درد و تورم

·         افزایش تولید اشک

·         پوسته پوسته شدن در اطراف پلک

·         درد و خارش

 5 روش درمان خانگی گل مژه چشم بدون جراحی

1. از کمپرس گرم استفاده کنید.

کمپرس گرم موثرترین راه برای درمان خانگی گل مژه است. گرما به بیرون آمدن چرک به سطح کمک می‌کند و چرک و روغن را حل می‌کند تا گل مژه به طور طبیعی تخلیه شود. یک دستمال تمیز را با آب گرم خیس کنید. مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد. پارچه را بچرخانید تا آب آن گرفته شود و مرطوب شود. سپس به آرامی آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی چشم خود قرار دهید. گل مژه را فشار ندهید یا سعی نکنید آن را سوراخ کنید. می‌توانید این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید.

2. پلک خود را با شامپو بچه بشویید.

توصیه می‌شود هنگام تمیز کردن دور چشم از مواد شیمیایی خشن و مصنوعی خودداری کنید. مواد تشکیل دهنده باید ضد حساسیت و غیر تحریک کننده باشند. پوست اطراف چشم بسیار نازک‌تر از بقیه قسمت های صورت شماست. بنابراین، شما باید در مورد محصولاتی که برای دور چشم خود استفاده می‌کنید بسیار مراقب باشید. استفاده از شوینده مخصوص چشم و درمان خانگی گل مژه با شامپو بچه بهترین راه برای شستشوی گل مژه چشم است.

3. از چای کیسه‌ای گرم استفاده کنید.

به جای استفاده از کمپرس پارچه‌ای گرم برای درمان خانگی گل مژه می‌توانید از چای کیسه‌ای گرم استفاده کنید. چای سیاه بهترین عملکرد را دارد زیرا به کاهش تورم کمک می‌کند و خواص ضدباکتریایی دارد. آب جوشیده را به یک لیوان اضافه کنید، سپس یک چای کیسه ای را در آن بیندازید، مثل اینکه در حال آماده کردن چای برای نوشیدن هستید. بگذارید چای حدود 1 دقیقه دم بکشد. صبر کنید تا چای کیسه‌ای به اندازه‌ای خنک شود که روی چشم شما قرار گیرد، سپس آن را حدود 5 تا 10 دقیقه روی چشم خود نگه دارید. برای هر چشم از یک کیسه چای جداگانه استفاده کنید. می‌توانید دو بار در روز از چای سیاه به‌عنوان کمپرس برای کاهش تورم و هر گونه ناراحتی مرتبط با گل مژه استفاده کنید.

4. از آرایش و لنز خودداری کنید.

اگر گل مژه دارید به عنوان یک روش درمان خانگی گل مژه از آرایش کردن خودداری کنید. آرایش می‌‍تواند گل مژه را بیش از پیش تحریک کند و روند بهبودی را به تاخیر بیندازد. شما می‌توانید باکتری‌ها را به لوازم آرایش و ابزار خود منتقل کنید و عفونت را به چشم دیگر خود منتقل کنید. برس‌های آرایشی خود را به طور منظم بشویید. محصولات چشمی که بیش از 3 ماه از عمر آن‌ها گذشته است را دور بریزید. اگر از لنز استفاده می کنید، تا زمانی که گل مژه شما بهبود یابد، از عینک استفاده کنید. باکتری‌های گل مژه می‌توانند به لنزها نفوذ کرده و عفونت را گسترش دهند. برای جلوگیری از عفونت مجدد، پس از بهبود گل مژه، لنزهای خود را عوض کنید.

5. از پمادهای آنتی بیوتیک استفاده کنید.

برای کمک به از بین رفتن و درمان خانگی گل مژه خفیف، می‌توانید پماد آنتی‌بیوتیک OTC را روی آن ناحیه بمالید. اما برای درمان گل‌ مژه‌ای که علائم زیر را دارد قطعا به یک متخصص پوست یا چشم پزشک مراجعه کنید:

·         بیش از حد دردناک است

·         بینایی را مختل می کند

·         با درمان OTC از بین نخواهد رفت

برای استفاده از این پمادهای OTC، پلک چشم آسیب دیده را بکشید و حدود یک چهارم اینچ از پماد را در داخل پلک بمالید. از استفاده از استروئیدهای موضعی برای گل مژه خودداری کنید. ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. پیش از مصرف حتما اطمینان حاصل کنید که هر محصولی که استفاده می‌کنید برای استفاده در چشم یا روی چشم ساخته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد