ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

آشنایی با خواص روغن آرگان برای مو چیست ؟

احتمالا درمورد خاصیت‌های بی‌نظیر و معجزه‌آسای روغن آرگان چیزهایی شنیده‌اید. اگر تاکنون بی‌شمار لوازم مراقبتی پوست و مو را امتحان کرده‌اید و معتقدید که فقط باید به برندهای معروف آرایشی و بهداشتی اعتماد کرد باید از همین حالا نظرتان را عوض کنید. تا وقتی روغن آرگان وجود دارد محصول بهداشتی یا مراقبتی نمی‌تواند چندان موثر باشد، چراکه بالاترین اثربخشی جوانسازی و مراقبتی به روغن آرگان اختصاص می‌یابد.

با اطلاع از خواص فوق‌العاده روغن آرگان برای مو دیگر سراغ مواد مراقبتی شیمیایی و دارویی نخواهید رفت، چراکه روغن آرگان تمام آنچه که مو نیاز دارد را یکجا به شما می‌دهد. همراه ما باشید تا با مهمترین خواص روغن آرگان برای مو آشنا شوید.

موهایی بلند اما سالم با استفاده از خواص روغن آرگان برای مو

اگر موهایی بلند دارید ممکن است نگهداری از آن‌ها برایتان چندان راحت نباشد. به انتهای موهایتان نگاه کنید اگر دو شاخه و شکسته شده به این معناست که مراقبتتان کافی نبوده و موها دیگر به خوبی تغذیه نمی‌شوند. برای زیبایی موها اول باید به فکر سلامتشان باشیم. اگر موخوره دارید از حالا مصرف روغن آرگان را شروع کنید.

·       با یک دوره مصرف مرتب روغن آرگان موخوره به صورت کاملا ازبین خواهد رفت و زیبایی و نظم به موهایتان برمی‌گردد.

·       روغن آرگان خاصیت تقویتی دارد و چون یک روغن با نفوذ بالاست، براحتی جذب مو شده و از داخل موها را تغذیه و تقویت می‌کند.

·       با قطع موخوره مصرف روغن آرگان را ادامه دهید، چرا که پس از آن سبب افزایش ضخامت موهایتان خواهد شد و رشد موها نیز بهبود می‌یابد.

موهای درخشان با خواص روغن آرگان برای مو

کدر شدن موها یکی از مشکلات شایع مو است. این عدم درخشش موها ناشی از اشعه‌های مضر خورشید، آلودگی هوا، رژیم غیراصولی و سبک زندگی غلط است. تمام این موارد می‌توانند سبب کاهش سلامت موها و زیبایی و درخشش آن‌ها شوند. اما روغن آرگان چگونه درخشش را به موهایتان برمی‌گرداند؟

روغن آرگان بمب آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مورد نیاز جهت تامین سلامت موهاست. این روغن با داشتن منابع فوق‌العاده آنتی اکسیدانی سبب استحکام موها و تقویتشان می‌شود. با استفاده منظم روغن آرگان و ماساژ موها با این محصول طبیعی می‌توانید نرمی و درخشندگی را به موهایتان بازگردانید.

·       برای افزایش درخشش موها مقدار مناسب از این روغن را به موها بمالید.

·       برای شستشو خیلی عجله نکنید و حداقل یک ساعت فرصت دهید تا جذب مو بشود.

·       هفته‌ای یکبار ماساژ موهای آسیب دیده جهت بازسازی و برگشت درخشش به موها توصیه می‌شود.

به موها حالت بدهید

حالت دهنده‌های آرایشی چندان نمی‌توانند موثر واقع شوند و از طرفی پس از یک مدت به موهایتان آسیب وارد می‌کنند، پس شما به یک حالت دهنده طبیعی نیاز دارید. روغن آرگان خاصیت حالت دهندگی به مراتب بیشتر از محصولات شیمیایی دارد، بنابراین این روغن را به شما توصیه می‌کنیم.

یکی از مزیت‌های آن این است که پس از مصرف هیچگونه چربی روی موهایتان احساس نمی‌کنید. کافیست چند قطره روغن آرگان به موها بزنید و بعد از وسیله حالت دهنده استفاده کنید. با اینکار هم موهایتان حالت پذیر می‌شود و هم ساقه موها را محافظت می‌کنید در برابر حرارت.

خداحافظ با ریزش مو

مشکل ریزش مو یک عارضه جدید نیست و هر روز هم برتعداد مبتلایانش افزوده می‌شود. با روغن آرگان این مشکل را کاملا برطرف کنید، چرا که روغن آرگان ضد ریزش مو قوی شناخته شده و تاثیر خود را نیز به خوبی نشان داده.

با مصرف منظم روغن آرگان کم کم ریزش مو متوقف می‌شود. سپس ضخامت موها افزایش می‌یابد و پس از آن شاهد رشد مجدد موهای آسیب دیده و حتی جدید خواهید بود. پس با یک دوره مراقبت مو شما موهایی بسیار پرپشت و بدون ریزش خواهید داشت.

نرم کننده مو

اگر از خشکی و وزی موها رنج میبرید، استفاده از خواص روغن آرگان برای مو ها به نفعتان خواهد بود. بجای نرم کننده‌های نچندان موثر از روغن آرگان استفاده کنید. روغن آرگان با درمان موخوره تاثیر شگفت‌انگیز در بهبود و درمان خشکی و وزی موهایتان خواهد داشت. برای درمان خشکی موها کافیست هربار با چند قطره روغن آرگان موها را ماساژ بدهید.

ضد شوره قوی

اگر شوره سر اذیتتان می‌کند، به روغن آرگان اعتماد کنید. مقداری از این محصول طبیعی به پوست سر بزنید و ماساژ دهید تا جذب پوست سر شود. سر را با حوله نم دار داغ بپوشانید. با اینکار کف سر را هیدراته می‌کنید و از شر شوره سر خلاص می‌شوید.

نکات مهمی که قبل از استفاده از تیغ زدن صورت باید بدانید


خانم‌ها برای از بین بردن موهای زائد صورت خود از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. اما در برخی شرایط افراد به دنبال سریع‌ترین راه برای اینکار هستند. یکی از ساده‌ترین و راحتترین روشهای از بین بردن موهای صورت استفاده از تیغ است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا استفاده از تیغ برای اصلاح صورت درست است یا نه؟

اغلب خانم‌ها موهایی بر روی صورت خود دارند که نازک و طبیعی هستند. اما بعضی از افراد به دلیل مشکلات هورمونی یا مشکلات دیگر موهای بیشتر و ضخیمتری دارند. روش‌هایی چون استفاده از موم و یا بند انداختن علاوه بر اینکه درد زیادی دارد، باعث قرمزی و التهاب پوست نیز می‌شود. از لیزر هم نمیتوان برای هر نوع پوستی استفاده کرد. به همین دلیل بعضی از خانم‌ها از روش تیغ زدن صورت استفاده می‌کنند. قبل از اینکه تیغ را در دست بگیرید ، پوست خود را بررسی کنید. اگر بیماری‌هایی مانند اگزما، پسوریازیس یا آکنه دارید، اصلاح باعث تحریک و ناراحتی می‌شود. همچنین ممکن است منجر به عفونت شود. پوست حساس یا پوستی که به هر دلیلی دارای لکه‌های قرمز و تحریک پذیر است، ممکن است به این نوع اصلاح جواب خوبی ندهند.

فواید تیغ زدن صورت

از فواید تیغ زدن صورت میتوان به لایه برداری پوست، از بین رفتن موهای زیرپوستی، روشن‌تر شدن صورت و همچنین کمتر شدن موها اشاره کرد. به همین دلیل آرایش بهتر بر روی صورت می‌نشیند و محصولات مراقبت از پوست نیز بهتر جذب می‌شود.

روش صحیح تیغ زدن صورت

در تیغ زدن صورت ، باید برخی نکات را رعایت کنید. مهمتر از همه اینکه این روش باعث تحریک پوست می‌شود در نتیجه جوش زیر پوستی و عفونت ایجاد می‌شود. همچنین اصلاح صورت با تیغ باعث ایجاد اصطکاک با پوست می‌شود که ممکن است بر روی صورت زخمی ایجاد کنید. بعد از اینکه زخم بر روی صورت شما ایجاد شد، پوست شروع به سوزش می‌کند. برای اینکه از اتفاقات احتمالی جلوگیری کنید باید به چگونگی استفاده از تیغ‌ها توجه داشته باشید.

·        شما برای اصلاح پوست صورت خود باید از تیغ مخصوص صورت  استفاده کنید. هرگز نباید از تیغ معمولی که برای بدن طراحی شده استفاده کنید. میتوانید از تیغ‌های مردانه استفاده کنید. همچنین هرگز از ژیلت‌های سه یا چهار تیغه استفاده نکنید.

·        برای از بین بردن موهای صورت خود هرگز بعد از بند انداختن از تیغ استفاده نکنید. اگر بعد از اصلاح صورت توسط بند از تیغ استفاده کنید ممکن است به دلیل اصطکاکی که ایجاد می‌شود، صورت خود را زخم کنید که در نهایت باعث ایجاد جوش‌های زیر پوستی می‌شود.

·        قبل اینکه صورت خود را با تیغ اصلاح کنید حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اینکار باعث نرم شدن موهای صورت شما می‌شود و از زخم شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند.

·        قبل از اینکه اصلاح را شروع کنید حتما صورت خود را تمیز کنید و با آب بشورید. این کار باعث از بین رفتن آلودگی‌های روی صورت می‌شود. در صورت وجود آلودگی بر روی پوست، امکان ایجاد جوش بیشتر می‌شود. بعد از این که با تیغ صورت خود را اصلاح کردید، با آب گرم و پاک کننده ملایم صورت خود را بشورید.

·        زمانی که می‌خواهید از تیغ استفاده کنید در جهت رویش مو آن را بکشید تا از ایجاد جوش‌های زیر پوستی جلوگیری کنید.

·        بعد از اینکه صورت خود را اصلاح کردید پوست خود را با مقداری روغن یا کرم مرطوب کننده چرب کنید. این نکته را توجه کنید که حتما از محصولاتی استفاده کنید که در ترکیبات خود الکل یا مواد حساسیت‌زا نداشته باشد.

 

نکات مهمی که قبل از استفاده از تیغ زدن صورت باید بدانید

·        اگر بر روی پوست خود زخم و یا آکنه دارید اصلا از این روش برای اصلاح صورت استفاده نکنید.

·        قبل از اینکه تیغ را بر روی صورت خود بزنید، حتما با الکل ضدعفونی کنید تا از ایجاد عفونت‌های باکتریایی بر روی پوست جلوگیری کنید.

·        هر شخص تیغ مخصوص به خود را داشته باشد. استفاده از تیغ به صورت مشترک کار درستی نیست.

بهترین شامپو ضد شوره کدام است ؟

سبوره یا شوره سر همان دردسر بزرگی است که با افزایش دما و بخصوص خشکی محیط بیش از تابستان در پاییز و زمستان سراغمان می‌آید. شوره سر با جدا شدن لایه‌های پوسته کف سر و ریختنشان شروع می‌شود. پس از مدتی نیز باید خارش، التهاب و قرمزی غیرقابل تحمل آن را تماشا کرد.

پوست سر بصورت طبیعی در طول 30 روز لایه‌های قدیمی را از دست داده و سپس به حالت عادی برمیگردد. اما اگر پوسته‌های مرده بیشتر شوند شوره سر بروز می‌کند و با ترشحات و چربی اضافه یک صحنه ناخوشایند را بوجود می‌آورند. اگر برای درمان شوره سر دنبال بهترین شامپو ضد شوره هستید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

شامپو ضد شوره نیزورال

·       موثرتر و قویتر از نیزورال شامپوی ضد شوره پیدا نمی‌کنید.

·       ماده پایه و اصلی این شامپوی قوی را کتوکونازول 1% شکل داده است.

·       خوب است بدانید که کتوکونازول موجود در این شامپو ضد ریزش موست، بنابراین بزودی نه شوره خواهید داشت و نه ریزش مو.

·       شما می‌توانید با شستشوی موها در هفته دو بار و مصرف 8 هفته‌ای این محصول فوق موثر خیلی سریع از شر شوره سر خلاص شوید.

·       قابل به ذکر است که مصرف کنندگان شامپو ضد شوره نیزورال پس از اولین مصرف این محصول تاثیرات آن را قابل توجه اعلام کرده‌اند.

·       این شامپو را می‌توانید بصورت جداگانه یا کنار دیگر محصولات شوینده سر استفاده کنید.

شامپو ضد شوره مپل هالیستیک

شاید تصور شما از بهترین شامپو ضد شوره شوینده‌های شیمیایی قویست. اما مپل هالیستیک به گونه دیگری تهیه شده است:

·       این شامپو گیاهی و ارگانیک است و در تهیه آن از روغن درخت چای، عصاره هسته هلو، گل مریم، روغن رزماری و روغن جوجوبا استفاده شده است.

·       این شامپو ابتدا مشکل شوره سر را رفع کرده و سپس به پوست آسیب دیده کمک می‌کند تا ترمیم شود.

·       اگر دوره درمان با این شامپو را دقیق دنبال کنید، حتما شوره سر درمان می‌شود.

·       جالب است بدانید که مپل هالیستیک ضد باکتری نیز هست و اصل پوست سر را دچار تحریک و التهاب نمی‌کند.

شامپو ضد شوره T / Sal Neutrogena

·       اگر بدنبال بهترین شامپو ضد شوره فاقد سولفات هستید شامپو ضد شوره T / Sal Neutrogena را توصیه می‌کنیم.

·       ماده موثره در این شامپو اسید سالیسیلیک است که سبب تجزیه سطحی پوست و حذف سلول‌های مرده پوست شده و جذب شامپوی درمانی را بالا میبرد.

·       از آنجایی که این شامپو روند درمانی ملایمی دارد و ضد تحریک پوست نیز هست بیشتر توسط پزشکان جهت درمان شوره سر توصیه می‌شود.

شامپو ضد شوره و خنک کننده پوست سر داو

·       محصولات مراقبت از پوست و موی داو را همه میشناسیم و به کیفیت و اثرگذاری تولیداتش اطمینان داریم، بنابراین شامپو ضد شوره داو نیز حتما می‌تواند مشکل پوست سرمان را رفع کند.

·       نقطه قوت این شامپو خاصیت خنک کنندگی آن است.

·       این شامپو به صورت موثر شوره را درمان و به تدریج ریزش مو را رفع خواهد کرد.

شامپو ضد شوره هد اند شولدرز  کلاسیک

·       شامپو ضدشوره حاوی زینک هد اند شولدرز علاوه‌بر درمان شوره، التهاب ناشی از خارش سر را هم تسکین می‌دهد.

·       این شامپو خاصیت ضد ریزش مو دارد.

·       به نرمی و صافی موها کمک می‌کند.

·       اگر موهای کم پشت دارید و دچار شوره سر هم هستید، هد اند شولدرز ایدآل شماست چرا که هم به موهایتان حجم می‌دهد و هم محکمشان می‌کند.

شامپوی ضد شوره مردانه Krieger+sohne

·       یکی از بهترین برندها و محصولات ضدشوره که تاکنون برای مردان تولید شده است همین محصول است.

·       این شامپو حاوی روغن درخت چای است و علاوه‌بر رفع شوره سر، ریزش موها را متوقف می‌کند.

·       دیگر خاصیت این شامپو قدرتش در تمیز کردن موهاست، پس از شستشوی موها با این شامپو درخشش موهایتان شما را متعجب می کند.

شامپوی ضد شوره مخصوص کودکان HONEYDEW

·       اگر فرزند دلبندتان از شوره سر رنج میبرد محصول مناسب او را خریداری کنید، شامپو HONEYDEW مناسب با پوست سر کودکان است.

·       این شامپو فرمولاسیون بسیار ملایمی دارد و از خشکی و آسیب موها نیز جلوگیری می‌کند.

·       برای انواع موهای صاف تا فر کودکان مناسب است.

·       از مواد طبیعی‌ مانند روغن درخت چای، جوجوبا و سنبل هندی تهیه شده و هیچگونه پارابن و سولفاتی در آن وجود ندارد.

انواع بهترین برند لوازم آرایش

در دهه اخیر تغییرات زیادی در صنعت آرایشی و بهداشتی صورت گرفته، تنوع محصولات بسیار بالا رفته و برندهای مختلفی برای تولید لوازم آرایش در رقابت هستند. کیفیت، تنوع محصولات برای هر نوع پوست و استفاده از مواد مرغوب در تولید محصولات از مشخصه‌های مهم در یک برند لوازم آرایش است.

صنعت زیبایی در حال رونق است در نتیجه انتخاب های بیشتری برای لوازم آرایشی و مراقبت از پوست بیش از هر زمان دیگری وجود دارد. با تولید محصولات و برندهای جدید هر روزه، یافتن لوازم آرایشی مناسب با توجه به نیازهای شما می‌تواند مانند جستجوی سوزن در انبار کاه باشد. بنابراین، ما تصمیم گرفته‌ایم به شما کمک کنیم تا جستجوی خود را در بین انواع برند لوازم آرایش محدود کنید. در اینجا بهترین مارک های زیبایی در جهان برای انواع پوست وجود دارد.

بهترین برند لوازم آرایشی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1.      کیفیت بالا

2.     قیمت مناسب

3.    تنوع محصولات و داشتن محصولات متفاوت برای آسان‌تر شدن آرایش

4.    ماندگاری زیاد

5.    حفظ تازگی و کیفیت در طول مدت استفاده از محصول

 

معروف‌ترین و برترین برندهای لوازم آرایشی

با افزایش تعداد برند لوازم آرایش در جهان که همگی در داشتن کیفیت بالاتر با یکدیگر رقابت می‌کنند، انتخاب و خرید محصولات آرایشی از یک برند سخت و دشوار می‌شود.

1.      کلینیکClinique

برند کلینیک تمام ویژگی‌های یک برند لوازم آرایش باکیفیت و عالی را داراست و حتی بهتر از ویژگی‌های یک برند آرایشی عمل کرده است. برند کلینیک، برندی استثنایی است که برای هر منطقه جغرافیایی محصولات مناسب با پوست مردم آن منطقه ارائه می‌دهد! از طیف‌های رنگی پوست بسیار روشن تا تیره‌ترین پوست کرم پودر تولید می‌کند. مواد به کار رفته در این برند جوری است که امکان ندارد فردی به آن‌ها حساسیت نشان دهد، از این رو برای افرادی که پوست حساسی دارند یا آلرژیک هستند بسیار گزینه مناسبی است. اکثر متخصصان پوست این برند لوازم آرایش را برای پوست توصیه می‌کنند.

2.     وت اند وایلد wet and wild

این برند به تازگی در میان برند لوازم آرایش سر و صدای زیادی به پا کرده است. کرم پودرهای آن بر روی پوست به خوبی می‌نشیند. وت اند وایلد محصولات فوق‌العاده‌ای برای پوست‌های چرب دارد. همچنین تمام محصولات آن بر روی صورت ماندگاری بالایی دارند.

 

3.    آناستازیا Anastasia

اگر می‌خواهید یک پالت رنگارنگ در میان لوازم آرایشی خود داشته باشید حتما از پالتی برند آناستازیا تهیه کنید. این برند به پالت‌های سایه بسیار باکیفیت‌اش معروف است و تقریبا می‌شود گفت در میان این یکی دو دهه اخیر هیچ کدام از برندهای لوازم آرایشی نتوانستند با آن رقابت کنند.

 

4.    فلورمار Flormar

یک برند لوازم آرایش ارزان و بسیار باکیفیت. برند فلورمار تمام محصولات آرایشی لازم را در خود جای داده است و علاوه بر این موضوع شما می‌توانید تمام محصولاتی که در یک برند گران قیمت است را در برند فلورمار بسیار ارزان‌تر تهیه کنید. مانند پودر فیکس، این محصول در تمامی برندهای آرایشی قیمتی بسیار گران دارد اما برند فلورمار آن را با قیمتی بسیار مناسب آن را ارائه می‌دهد.

5.    نوت note

برند نوت در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. هیچکس نمی‌تواند کیفیت خوب محصولات نوت را رد کند و علاوه بر آن قیمت بسیار ارزان و مناسبی نسبت به دیگر لوازم آرایشی دارد. انواع کرم پودر، پنکک، رژ و... را شما می‌توانید در این برند تهیه کنید.

 

بهترین مارک لوازم آرایشی ایرانی

خرید لوازم آرایشی ایرانی بسیار با‌صرفه‌تر است. در دهه اخیر بسیاری از برندهای لوازم آرایشی ایرانی کیفیت و تنوع محصولات خود را بالا بردند به طوری که با کیفیت‌ برندهای آرایشی خارجی برابری می‌کند و گاهی حتی بهتر است! پزشکان بر این باورند که محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی براساس آب و هوا و نوع پوست و ژن ایرانی طراحی می‌شود. بنابراین اغلب توصیه می‌کنند که جهت حفظ سلامت و شادابی پوست و مو از برندهای معتبر ایرانی استفاده کنید. در اینجا به چند برند معتبر در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره می‌کنیم:

1.      سینره (Cinere)

2.     مای(MY)

3.    کالیستا (Callista)

4.    شون (Schon)

5.    سی ‌گل (SEAGULL)

شما می‌توانید از این برندها تنوع محصولات را با کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی تهیه کنید.

بهترین روش انتخاب رژگونه مناسب

تقریبا اکثر خانم‌ها در آرایش روتین خود از رژگونه استفاده می‌کنند. پس شاید بتوان گفت رژگونه یکی از مهم‌ترین لوازم آرایش به حساب می‌‌آید و به آرایش شما رنگ و لعاب و شادابی اضافه می‌کند. اما نکته مهم انتخاب رژگونه مناسب برای رنگ پوست شماست. در ادامه مطلب ما کامل‌ترین راهنمای انتخاب رژگونه مناسب با رنگ پوست شما را ارائه می‌دهیم.

انواع رژگونه از نظر ساختار

انواع مختلفی از رژگونه در بازار وجود دارد که شما باید بسته به نوع پوست خود یکی از ساختارهای رژگونه را انتخاب کنید.

1.      رژگونه پودری

می‌شود گفت نوع پودری رژگونه از پرکاربردترین نوع‌ رژگونه‌ها بین دو نوع دیگر است. این رژگونه به خوبی روی پوست می‌نشیند و چربی‌های اضافه را جذب می‌کند. اگر پوست چرب و یا مختلط دارید این نوع رژگونه برای شما بهترین است.

2.     رژگونه کرمی

معمولا این نوع رژگونه خاصیت آبرسانی به پوست را دارد. می‌تواند برای پوست‌های خشک تا نرمال انتحاب رژگونه مناسب آنها باشد.

3.    رژگونه مایع و ژله‌ای

رژگونه‌های مایع برای هر نوع پوستی مناسب هستند. اگر رژگونه برای شما بسیار مهم است و می‌خواهید ماندگاری بالایی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که از رژگونه مایع یا ژله‌ای استفاده کنید.

روش زدن رژگونه بر اساس شکل صورت

1.      صورت گرد: معمولا صورت‌های گرد نیازی به برجسته نشان دادن گونه‌ها ندارند. صورت‌های گرد بهتر است برای لاغرتر و کشیده‌تر شدن صورت رژگونه به استخوان گونه بزنند و آن را به سمت خارج و بالا به سمت گیجگاه کشیده و ترکیب کنند.

2.     صورت های مربعی : برجسته‌تر شدن گونه‌های صورت‌های مربعی نیز جلوه زیبایی ندارد. صورت‌های مربعی بهتر است رژگونه را در امتداد گونه‌ها بزنند.

3.    صورت های دراز: در این نوع صورت‌ها نیاز است که گونه‌ها برجسته جلوه کند. بنابراین کسانی که صورت درازی دارند بهتر است، رژگونه را زیر سطح برجسته گونه‌ها بزنند اما نباید آن را در جای دیگری پخش کنند.

4.    صورت های قلبی شکل: صورت‌های قلبی شکل نیز باید رژگونه را در زیر برجستگی گونه‌ها بزنند و آن را تا امتداد خط رویش مو محو کنند.

5.    صورت های بیضی شکل : بهترین نقطه برای زدن رژگونه در صورت‌های بیضی شکل، روی خود گونه است. برای پیدا کردن برجستگی صورت خود لبخند بزنید. حال بر روی برجستگی‌ رژگونه بزنید و آن را پخش کنید.

 

راهنمای انتخاب رژگونه مناسب رنگ پوست

بسیار مهم است که شما نسبت به رنگ پوست خود رژگونه خود را انتخاب کنید. زیرا رنگ‌های نامناسب نه تنها به گونه‌های شما شکل نمی‌دهند، بلکه ممکن است فرم چهره شما را بد نشان بدهند و جلوه زیبایی بر روی صورت شما نداشته باشند. حتی شادابی آرایش را از بین ببرند.

1.      راهنمای انتخاب رژگونه مناسب برای پوست روشن

رژگونه‌های کرمی جلوه زیباتری بر روی پوست‌های روشن دارند. رژگونه‌هایی به رنگ، صورتی ملایم، هلویی و مرجانی ملایم برای پوست‌های روشن مناسب هستند.

پوست سفید با درجه‌‌ی زیاد بهتر است از صورتی ملایم برای رژگونه خود استفاده کنند و هرگز به سراغ طیف تیره رژ لب نروند. برای پوست خیلی روشن و سرد بور رژگونه‌های قرمز ملایم بسیار مناسب هستند و پوست سفید معمولی بهتر است از رنگ‌های برنزه یا زرد و هلویی ملایم استفاده کنند.  در نتیجه پوست‌های روشن بهتر است از رژگونه‌هایی با طیف رنگی ملایم استفاده کنند.

2.     راهنمای انتخاب رژگونه مناسب رنگ پوست متوسط و گندمی:

پوست‌های رنگ گندمی و متوسط بهتر است از طیف رنگی ملایم برای رژگونه خود استفاده کنند. زیرا رنگ‌های تیره صورت آن‌ها را مرزبندی می‌کند و جلوه زیبایی ندارد. بنابراین برای پوست‌های گندمی و متوسط رژگونه‌هایی به رنگ رژگونه ای به رنگ صورتی کم رنگ و هلویی و قرمز بهترین انتخاب است.

3.    راهنمای انتخاب رژگونه مناسب رنگ پوست تیره و سبزه:

انتخاب رژگونه مناسب برای پوست‌های تیره و سبزه بین رنگ پوست‌های دیگر آسان‌تر است. زیرا معمولا تمام رنگ‌های رژگونه برای این رنگ پوست مناسب هستند. مناسب‌ترین رنگ‌ها برای رژگونه پوست سبزه و تیره رنگ‌های گرم مایل به قهوه ای و مرجانی با ته رنگ بنفش و تیره است.