ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

میلیا چیست ؟

کیست در واقع توپی پر از مایع است که در بخش‌های مختلف بدن و با ابعاد متفاوت ایجاد میشود و دلایل زیادی دارد. کیست‌ها می‌تواند سرطانی باشد که تشخیص آن با پزشک است. یکی از انواع کیست‌ها میلیا است. دلایل ایجاد کیست میتواند مجاری مسدود شده در بدن و نقص در سلول‌ها، پاره شدن رگها به هر دلیل و وجود انگل در بدن باشد. در این مقاله به توضیح اینکه میلیا چیست می‌پردازیم.

انواع کیست‌ها را میتوان اینطور نام برد: کیست میلیا، کیست آراکنویید، کیست بارتولین، کیست پستان، هیگرومای کیستیک، بیماری هیداتید، کیست تخمدان، کیست چربی و غیره .

درباره میلیا

اما میلیا چیست ؟ نوعی کیست که بر روی صورت ایجاد میشود و معمولا بیشتر از یکی است. در تمام گروهای سنی وجود دارد اما بیشتر در نوزادان مشاهده می‌شود. کیست‌ها بیشتر شکل توپی و برآمده هستند و رنگ کیست میلیا سفید یا زرد است . یکی از دلایل ایجاد میلیا اختلال در کراتین بدن است .

دلیل بروز میلیا چیست ؟

کراتین یک مکمل یا در حقیقت پروتئین موجود در بدن است که در بافتهای بدن وجود دارد. کراتین نیروی لازم برای بلند کردن اشیاء را فراهم میکند. ساختار شیمیایی کراتین شبیه آمینواسید است. بعضی از دلایلی که باعث افزایش کراتین میشود ورزش و مصرف گوشت است. بیشتر حجم کراتین درعضلات و مقدار کمی از آن مغز ذخیره میشود .

حال بدانیم دلیل بروز میلیا چیست . وقتی کراتین زیر پوست جمع شود سبب ایجاد میلیا می‌شود که به شکل برآمدگی های ریز جلوه پیدا میکند. میلیا موجب خارش و درد نمیشود اما بهر حال از نظر ظاهری جلوه مناسبی ندارد. میلیا در قسمت‌های مختلف بدن میتواند رشد کند. اما بیشتر در بینی، لب، پلک و گونه و گاهی در تنه و دستگاه تناسلی ظاهر میشود. پوشش لباس نامناسب یا رختخواب‌های نامناسب میتواند موجب التهاب و ناراحتی میلیا شود . امکان اشتباه گرفته شدن میلیا با دیگر بیماری‌ها مثل مروارید اپشتین (کیست  بی‌خطر دهانی نوزادان) وجود دارد.

علت ایجاد میلیا در نوزادان هنوز کشف نشده است. کودکانی که این مشکل را دارند با آن متولد می‌شوند . اگر هر عارضه دیگری جز میلیا بر روی صورت نوزاد باشد بعد تولد ظاهر میشود.

در بزرگسالان علت‌های زیادی سبب ایجاد میلیا می‌شود که میتوان به سوختگی، آفتاب، استفاده نامناسب از کرم‌های استروئید، زخم ناشی از پیچک سمی، روش‌های نامناسب از بین بردن چروک، تاول‌های ایجاد شده در اثر بیماری خود ایمنی، بیماری پورفیریا که نوعی اختلال خونی است اشاره کرد.

انواع میلیا چیست ؟

ملیا 3 دسته متفاوت دارد.

·         اولین نوع میلیا مستقیم حبس کراتین زیر پوست است.

·         دومین نوع میلیا مسدود شدن مجاری پوست بر اثر آسیب پوستی است .

·         سومین نوع میلیا مربوط به نوزادان است که 40% نوزادان دارند و طی چند هفته از بین می‌رود .

میلیا نوجوانان به دلیل اختلال ژنتیکی نادر ایجاد می‌شود .

·         میلیا ان پلاک : نوعی بیماری خود ایمنی است که روی پلک گوش و فک اثر میگذارد .

·         میلیا فورانی چند گانه : که موجب خارش میشود و بیشتر در بازو و صورت و تنه مشاهده میشود .

·         میلیا پس از جراحت : وقتی جراحی روی پوستی که سوختگی و کهیر دارد صورت می‌گیرد امکان ایجاد میلیا وجود دارد .

برخی از محصولات آرایشی بهداشتی که ترکیباتی پارافین یا پترولیوم دارد موجب ایجاد میلیا می‌شود. برای تشخیص میلیا کافی است به دکتر مراجعه کنید. حال که متوجه شدید میلیا چیست بهتر است اشاره کنیم که درمان میلیا در نوزادان ضرورتی ندارد.

برای درمان آن در بزرگسالان روشهای مختلفی وجود دارد که شامل : انجماد درمانی، رتینوئید موضعی، روش دروفینگ، لایه بردار شیمیایی، درمان با لیرز و کورتاژ تخریبی می‌باشد. کسانی که میلیا دارند بهتر است صورت خود را تمیز نگه دارند و از کندن و خراشیدن آن جدا خودداری کنند. از داروهای سالیسیلیک اسید و گلیکوک اسیدبرای لایه برداری کمک بگیرید.

بهترین روش مراقبت از پوست چرب

پوست چرب به دلیل ترشح میزان زیاد سبوم، نیاز به مراقبت های ویژه دارد تا خیلی چرب و براق نشان داده نشود. در ادامه نکات مراقبت از پوست چرب را به شما ارائه می دهیم تا پوست متعادل تری را تجربه نمایید.

اولین نکته مراقبت از پوست چرب این است که هنگام خرید شوینده صورت دقت کنید و نوع متناسب با آن را تهیه کنید. در انواع شوینده های مخصوص پوست چرب نباید از الکل یا محصولات روغنی استفاده شود. همچنین، افرادی که پوست چرب دارند باید از صابون برای شستشوی پوست خود استفاده کنند. چون صابون باعث از بین رفتن سبوم طبیعی پوست شده و لایه محافظتی پوست به اشتباه اقدام به تولید سبوم بیشتر می کند و سطح پوست چرب تر می شود.

افراد دارای پوست چرب باید تمام محصولات مراقبتی خود را از نوع بدون چربی یا اویل فری تهیه نمایند. بعد از شستشوی پوست با شوینده مناسب پوست چرب، باید از تونر مناسب همین نوع پوست استفاده کرد تا PH متعادل شود.

برخی افراد به اشتباه با این طرز فکر که پوست آنها چرب است، نیازی به محصولات مرطوب کننده ندارند. در صورتی که حتی این افراد نیز برای مراقبت از پوست چرب خود باید از مرطوب کننده و حتی آبرسان استفاده کنند. ولی در فرمولاسیون کرم مرطوب کننده آنها نباید چربی وجود داشته باشد. برای افزایش سطح آب و هیدراته شدن باید ابتدا آبرسان را استفاده کرد و در مرحله بعد باید کرم مرطوب کننده بدون چربی را به کار برد. این کار باعث می شود حتی پوست چرب نیز آبرسانی شود و با مصرف کرم مرطوب کننده از تبخیر آب جلوگیری می شود.

قبل از خروج از منزل حتی در روزهای ابری نیز باید کرم ضد آفتاب مصرف کنید. کرم ضد آفتاب و سایر کرم های آرایشی مثل کرم پودر و پرایمر نیز باید بدون چربی باشند. در مرحله اول یک لایه از کرم ضد آفتاب را روی پوست بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا روی پوست تثبیت شود و سپس پرایمر بزنید. اگر روی پوست شما جای لک یا جوش وجود دارد، می توانید از کانسیلر استفاده کنید. در مرحله بعد باید کرم پودر بزنید.

افرادی که پوست چرب دارند، با فرآیند ماسیده شدن و چروک شدن کرم پودر بسیار آشنا هستند. برای پیشگیری از این اتفاق، بعد از زدن کرم پودر توصیه می شود از پودر فیکس استفاده کنید. پودر فیکس باعث تثبیت آرایش شما می شود و از ماسیده شدن آن بر اثر تعریق و ترشح سبوم جلوگیری می کند. پس از چند دقیقه از مصرف پودر فیکس می توانید سایر مراحل میکاپ خود را انجام دهید.

در مراقبت از پوست چرب برای کنترل میزان ترشح سبوم پوست می توان از انواع ماسک صورت خانگی نیز استفاده کرد. یکی از محصولات طبیعی موثر در کاهش ترشح چربی پوست، آب لیمو ترش است. آب لیمو ترش به دلیل اسیدی بودن باعث جلوگیری از ترشح بیش از حد چربی می شود.

همان طور که می دانید، پوست چرب بیشتر از سایر انواع پوست در معرض بروز جوش و آکنه قرار دارد. به این دلیل که چربی و آلودگی در منافذ باز پوست به دام افتاده و جلوی تنفس آن را می گیرد. از این رو، بستر لازم برای به وجود آمدن جوش فراهم می شود. برای جلوگیری از بروز جوش توصیه می شود هر هفته لایه برداری و پاکسازی پوست انجام دهید. این کار باعث می شود منافذ پوست از وجود هر گونه پسماندهای آرایشی، آلودگی، گرد و خاک و همچنین چربی تمیز شود و از بروز جوش جلوگیری می کند.

علاوه بر این، می توان از ماسک عسل برای پوست چرب استفاده کرد. عسل دارای خاصیت ضد عفونی کننده است که پوست را از هر گونه میکروب و باکتری پاکسازی کرده و احتمال بروز جوش و آکنه را به حداقل می رساند.

لوسیون بدن چیست و چه مزایایی برای پوست شما دارد؟

لوسیون بدن چیست ؟ در واقع لوسیون یک پماد موضعی است که به منظور مرطوب کردن و یا درمان برخی مشکلات پوستی، با دست به صورت مستقیم و یا پنبه روی پوست اعمال می شود. در کل لوسیون های بدن پوست را نرم، لطیف و سالم نگه می دارند اما برخی از آن ها خواص دیگری از جمله ضد پیری داشته و پوست را خوشبو می کنند.

چسبندگی لوسیون های بدن نسبت به کرم ها کمتر است؛ چرا که لوسیون ها درصد بیشتری آب دارند. مقدار محتوای آب این محصولات، قوام سبک تری به آن ها می بخشد و پخش کردنشان را روی ناحیه وسیعی از پوست راحت تر می کند. معمولا لوسیون ها در بطری هایی عرضه می شوند که به راحتی قابل استفاده هستند. از این محصولات کاربردی می توان روزانه استفاده کرد؛ زیرا سبک بوده و به راحتی جذب پوست می شوند. در ادامه این مقاله، می آموزید نحوه استفاده از لوسیون بدن چیست و چه مزایای فوق العاده ای برای پوست شما دارد.

طرز استفاده از لوسیون بدن چیست؟

اگر در اغلب مواقع حس کشیدگی در پوستتان دارید، پوست شما خشک است. در این موارد یک لوسیون خوب بدن کمک می کند پوستتان نرم، لطیف و در نهایت جوان تر به نظر برسد. البته استفاده از لوسیون های بدن صرفا به پوست های خشک محدود نمی شود و انواع مختلفی از آن برای نوع پوست های متفاوت قابل تهیه است. اما چگونه باید از لوسیون بدن استفاده کرد؟

·        مرحله 1: لوسیون بدن مناسب نوع پوست خودتان را انتخاب کنید.

·        مرحله 2: بلافاصله بعد از حمام، از لوسیون بدن استفاده کنید؛ زیرا در این زمان پوست شما بیشتر تشنه است و پوست مرطوب، باعث جذب هر چه بیشتر لوسیون می شود.

·        مرحله 3: به مقدار یک سکه از لوسیون را کف دستتان بریزید و از پایین به بالا روی پوستتان ماساژ دهید.

·        مرحله 4: لوسیون را به طور مساوی و یکنواخت روی همه قسمت های بدنتان پخش کنید.

·        مرحله 5: توجه داشته باشید که باید از محصولات متفاوتی برای صورت و بدن استفاده کرد. لوسیون بدن صرفا برای پوست بدن فرموله شده و پوست لطیف صورت، نیاز به کرم مخصوص دیگری دارد.

4 مزیت اصلی لوسیون بدن چیست؟

استفاده منظم از لوسیون های بدن می تواند مزایای شگفت انگیزی برای پوست شما به همراه داشته باشد؛ که مهم ترین آنها عبارتند از:

1.     آبرسانی پوست خشک

پوست می تواند به دلایل مختلفی خشک شود. افزایش سن، خشکی آب و هوا و گاهی اوقات نداشتن روتین مناسب مراقبت از پوست می تواند منجر به خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست شود. استفاده روزانه از لوسیون می تواند رطوبت از دست رفته پوست را برگرداند و به نرم و لطیف ماندن آن کمک کند.

2.     درمان ناهمواری های پوست

لوسیون بدن می تواند ناهمواری های پوستی به ویژه پینه هایی را که بیشتر روی آرنج یا زانو دیده می شوند، درمان کند. علاوه بر این گاهی در اثر ایستادن بیش از حد یا پیاده روی زیاد پاها پینه می زنند که در تمام این موارد با استفاده منظم از لوسیون می توان پوست خشک را تسکین داده و این نواحی را هم مانند مابقی پوست صاف و لطیف کرد.

3.     احساس و بوی خوب

لوسیون های بدن نرم و خامه ای هستند و با رایحه ای دلپذیر به پوست احساس خوبی می بخشند. در واقع رایحه ملایم لوسیون های بدن می تواند تاثیر آرامش بخش با خواص مرطوب کنندگی بر پوست داشته باشد و تاثیر مثبت طولانی مدتی بر آن بگذارد.

4.     درخشش پوست

لوسیون های بدن انواع مختلفی داشته و هر کدام هدف های متفاوتی برای پوست دارند؛ از عطرهای ملایم گرفته تا لوسیون هایی که پوست را مرطوب و تغذیه می کنند. به هر حال پوست سالم نتیجه استفاده از این محصولات است و درخشش طبیعی چیزی است که بدون سلامت پوست به دست نمی آید.

ترکیبات لوسیون بدن چیست؟

هنگام انتخاب لوسیون بدن مهم است که بدانید محصول انتخابی شما باید حاوی چه موادی باشد. هر نوع پوست، مشکلات خاص خود را دارد و بر این اساس باید لوسیون مناسب بدن را انتخاب کرد.

·        سرامیدها: حفظ رطوبت پوست

·        اسیدهای چرب ضروری: تامین سوخت مورد نیاز سلول ها و حفظ سلامت و درخشندگی پوست

·        گلیسیرین، گلایکول و پلی اُل ها: جذب و حفظ رطوبت طبیعی پوست

·        هیالورونیک اسید: آبرسانی سریع و حفظ عملکرد کلاژن و الاستین پوست، مناسب پوست های مستعد آکنه

·        پپتیدها: تولید کلاژن و کاهش چین و چروک پوستی، بهبود علائم مشکلات پوستی از جمله روزاسه، پسوریازیس و درماتیت

·        ویتامین E: آبرسانی و حفاظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد

·        آنتی اکسیدان ها: کاهش چین و چروک پوست

منبع

https://www.johnsons-me.com/beauty-tips/how-to-use-body-lotion

فواید کاندوم چیست ؟

آیا از فواید کاندوم مطلع هستید؟ بنظر شما فواید کاندوم برای مردان بیشتر است یا برای زنان؟ از آنجایی که امروز دیگر کاندوم یک محصول مراقبتی مردانه نیست و فقط برای مردان تولید نمی‌شود پس مزایای کاندوم هم به حفظ سلامت مردان خلاصه نمی‌شود. هر چند استفاده از کاندوم مردانه نیز د نهایت منجرب به عدم ابتلای زن به بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته می‌شود و این خوب است.

امروز انواع کاندوم‌های زنانه و مردانه در بازار عرضه می‌شوند. هریک از کاندوم‌ها خاصیتی دارند و از جنس بخصوصی تهیه می شوند. برخی از زنان و مردان نسبت به مواد لاتکسی حساسیت دارند بنابراین از نوع دیگری از کاندوم استفاده می‌کنند. انواع تاخیری، طعم‌دار، کلاسیک و خاردار هریک می‌تواند تجربه متفاوتی از رابطه جنسی به طرفین بدهند. به علاوه کاندوم بهترین محصول پیشگیری از انتقال بیماری‌های پوستی و ویروسی است و به همین جهت است که فواید کاندوم بر معایبش پیشی می‌گیرد.

فواید کاندوم زنانه

کاندوم زنانه مخصولا آناتومی واژن زنان تولید می‌شود. این محصول دارای دو حلقه در طرفین است و در داخل واژن قرار می‌گیرد. با استفاده از این محصول زنان می‌توانند مراقب سلامت خود و شریک جنسیشان که اصلا حاضر به استفاده از کاندوم نیست باشند. البته کاندوم زنانه فواید دیگری نیز دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

·         جلوگیری از بارداری

اولین دلیلی که باعث می‌شود زنان از کاندوم استفاده کنند جلوگیری از بارداریست. کاندوم زنانه می‌تواند اسپرم را از رحم دور کند و مانع باردار شدن زن شود.

·         عدم ابتلا به عفونت‌ و بیماری‌های مقاربتی

بیماری‌های مقاربتی از دسته بیماری‌هایی هستند که به سختی درمان می‌شوند و یا اصلا درمان ندارند. بنابراین فرقی نمی‌کند بیماری مقاربتی از نوع موضعی باشد یا ویروسی در هر صورت باید از بروزشان جلوگیری کرد. با استفاده از کاندوم زنانه می‌توان از انتقال بیماری‌های شایع مقاربتی همچون تبخال تناسلی، سوزاک، سفلیس، ایدز،HPV و HIV جلوگیری کرد.

·         انزال در واژن

معمولا مردان برای اینکه بتوانند جلوی وقوع بارداری را بگیرند پیش از انزال مجبور به خارج کردن آلت تناسلی می‌شوند. کاندوم زنانه لزوم انجام اینکار را برطرف می‌کند و سبب افزایش لذت جنسی در زوجین می‌شود.

·         عدم ایجاد حساسیت

خیلی از زنان به دلیل اینکه بدنشان به لاتکس کاندوم حساسیت دارد دچار التهاب و سوزش واژینال می‌شوند. کاندوم زنانه از پلی اورتان تولید می‌شود و به همین علت استفاده از آن برای زنان خیلی بهتر است.

·         رابطه جنسی طبیعی‌تر

کاندوم‌های زنانه بسیار نازک هستند و به همین علت سبب انتقال گرما می‌شوند و لذت جنسی را برای زن و مرد طبیعی و لذتبخش می‌کنند.

·         استفاده از روان کننده‌ها

دیگر مزیت استفاده از کاندوم زنانه این است که مرد می‌تواند از هر نوع روان کننده‌ای بدون نگرانی از بروز حساسیت در واژن استفاده کند.

فواید کاندوم مردانه

کاندوم‌های مردانه از جنس لاتکس هستند و همانطور که از نامش پیدا می‌توان فهمید که مردان از این محصول استفاده می‌کنند. استفاده از آن‌ها سبب هم می‌تواند جنبه مراقبتی داشته باشد و هم جنبه افزایش لذت جنسی، پس باتوجه به نیاز جنسی طرفین می‌توان از انواع این محصول استفاده کرد. در ادامه به برخی از فواید کاندوم مردانه اشاره خواهیم کرد.

·         جلوگیری از بارداری

جلوگیری از بارداری شاید یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاندوم باشد. چرا که کاندوم‌های مردانه می‌توانند از ورود اسپرم‌ها به رحم زن جلوگیری کنند. کاندوم می‌تواند احتمال وقوع بارداری را تا 95 درصد کاهش دهد.

·         جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

انتقال عفونت‌ها و ویروس‌ها از طریق رابطه جنسی بسیار شایع است و به همین علت توصیه می‌شود که حتما مردان بویژه گروهی که روابط جنسی پرخطر دارند حتما از کاندوم استفاده کنند. کاندوم می‌تواند از انتقال خیلی از بیماری‌های عفونی و ویروسی همچون هپاتیت، سوزاک، سفلیس، ایدز و HPV جلوگیری کند.

·         تاخیر در انزال

بسیاری از مردان از مشکل زودانزالی و عدم توانایی در کنترل زمان انزال رنج میبرند. کاندوم‌های تاخیری که حاوی لیدوکائین و دیگر بی‌حس کننده‌های موضعی هستند می‌توانند مدت زمان آمیزش را افزایش دهند و سبب افزایش لذت جنسی و بهبود کیفیت روابط جنسی زن و مرد شوند.

·         قدرت باروری را از بین نمی‌برند

برای جلوگیری از بارداری معمولا زنان مجبور به مصرف داروهای ضدبارداری می‌شوند. از فواید کاندوم این است که لزوم اینکار برطرف می‌شود، بنابراین خانمها دچار عوارض ناشی از مصرف داروهای ضدبارداری نخواهند شد.

عوارض استفاده از کاندوم چیست؟


همانطور که می دانید، استفاده از کاندوم در رابطه جنسی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته و در امان ماندن از انتقال ویروس ها و عفونت های جنسی ضرورت دارد. اما آیا می دانید، استفاده از کاندوم در کنار فوایدی که برای ما دارد، ممکن است عوارض و مشکلاتی را هم برایمان به همراه بیاورد؟ اگر می خواهید، بدانید، عوارض استفاده از کاندوم چیست ، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، چرا که ما در این مطلب به بیان مهم ترین عوارض و مشکلاتی که استفاده از کاندوم برای خانم ها و آقایان به وجود می آورد، می پردازیم.

عوارض استفاده از کاندوم چیست؟

در ادامه ۴ مورد از مهم ترین عوارض کاندوم را معرفی خواهیم کرد.

حساسیت به کاندوم

اولین عارضه ای که در پاسخ به سوال عوارض استفاده از کاندوم چیست، می خواهیم به آن بپردازیم، حساسیت به کاندوم است، که هم می تواند مردان و هم زنان را درگیر کند. حساسیت به کاندوم می‌ تواند به جنس ساختار خود کاندوم یا مواد اضافه شده به آن باشد. به عنوان مثال در برخی از انواع کاندوم ها ماده ‌ای وجود دارد که اسپرم‌ ها را از بین می ‌برد. نونوکسینول-9 یکی از همین مواد است که می تواند، موجب حساسیت شود. به ویژه اگر به صورت مداوم از آن استفاده شود. علایم حساسیت به کاندوم عبارت است از: خارش، سوزش، قرمزی، نقاط برآمده، التهاب، کهیر، جوش یا تاول.

خشکی واژن

اگر بخواهیم به پرسش بدترین عوارض استفاده از کاندوم چیست، پاسخ دهیم، به جرئت می توانیم به خشکی واژن که خانم ها را درگیر می کند، اشاره کنیم. واژن اکثر خانم ها به لاتکس که اصلی ترین مواد سازده کاندوم هاست و مواد اسپرم کشی که در کاندوم وجود دارد، حساسیت نشان می دهد و همین حساسیت خشکی واژن را به دنبال دارد. خشکی واژن از آن جایی بدترین عارضه استفاده از کاندوم شناخته می شود که منجر به احساس خارش و سوزش در واژن، ایجاد زخم در واژن و احساس درد به همراه آن، عدم لذت در رابطه جنسی، درد در هنگام مقاربت، خونریزی پس از مقاربت و افزایش احتمال عفونت در واژن را به همراه دارد.

عدم ایجاد سد مقاومت در برابر همه عفونت ها

دیگر عارضه استفاده از کاندوم این است که نمی تواند سد دفاعی کاملا امنی در برابر همه عفونت ها ایجاد کند. با این که همه ما از کاندوم برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ها و بیماری های همچون HIV، تبخال های جنسی و... استفاده می کنیم، اما به جرئت می توان گفت، کاندوم سد دفاعی کاملا امنی را ایجاد نمی کند و در استفاده از آن هم هنوز خطر ابتلا به برخی عفونت ها وجود دارد، به خصوص که در حین استفاده ممکن است، دچار پارگی هم شود.

کم شدن لذت جنسی

تا این جا با برخی از مهم ترین عوارض کاندوم آشنا شدید، حال اگر از آقایان پرسیده شود، بدترین عواض استفاده از کاندوم چیست، تقریبا همه آن ها به کم شدن لذت جنسی شان اشاره می کنند. طبیعی است، وقتی آلت تناسلی آقایان با کاندوم پوشانده می شود، حین رابطه جنسی با بدن زن تماس پیدا نمی کند و همین مسئله باعث می شود تا مرد آن لذت کافی را از رابطه جنسی نداشته باشد. این عارضه فقط برای آقایان آزاردهنده نیست، بلکه خانم ها را هم آزرده خاطر می کند، چرا که وقتی لذت و تحریک پذیری در مرد کاهش پیدا کند، ارضا شدن وی هم به تاخیر می افتد و به دنبال آن خانم از رابطه خسته می شود.

کلام آخر

در این مطلب دانستید، عوارض استفاده از کاندوم چیست، که امیدوار هستیم برایتان مفید واقع شود. در پایان نیز تقاضامندیم هر گونه سوال، ابهام یا تجربه ای در زمینه استفاده از کاندوم دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و همراهان همیشگی این مجله به اشتراک بگذارید.