ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

نوار بهداشتی مسافرتی چیست ؟


برنامه پریود خود را قبل از برنامه‌ریزی سفر بررسی می‌کنید؟ پریودها همیشه ممکن است نامرتب شوند. مخصوصا زمانی که شما به سفر می‌روید تغییرات آب و هوایی قطعا بر روی پریود شما تاثیر خواهد گذاشت. سفر می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد با تاخیرهای غیرمنتظره و محیط ناآشنا. اگر در این زمان پریود ‌شوید می‌تواند موقعیتی بسیار استرس زا ‌شود. آیا می‌دانید نوار بهداشتی مسافرتی چیست ؟

نوار بهداشتی مسافرتی چیست ؟

نوارهای بهداشتی در صدر لیست هستند و نمی‌توان آن‌ها را کنار گذاشت. آن‌ها به اندازه بلیط‌ها و کلیدهای شما مهم هستند. در این زمان بهتر است به جای نوار بهداشتی معمولی از نوار بهداشتی مسافرتی استفاده کنید. حال ممکن است برای شما سوال باشد که نوار بهداشتی مسافرتی چیست ؟ در واقع نوار بهداشتی مسافرتی شکلی عجیب و غریب ندارد اما ویژگی‌هایی دارد که حمل و نقل و استفاده از آن را در سفر برای شما راحت‌تر می‌کند.

ویژگی‌های نوار بهداشتی مسافرتی

·         ضخامت کم

ضخامت کم نوار بهداشتی مسافرتی باعث می‌شود که شما در طول سفر چه در هنگام پیاده‌روی چه در هنگام نشستن یا خواب احساس راحتی بیشتر داشته باشید.

·         جذب فوق العاده بالا

با وجود ضخامت کم نوار بهداشتی مسافرتی، جذب آن فوق‌العاده بالا است. اما ویژگی منحصربفرد نوار بهداشتی مسافرتی چیست ؟ نوار بهداشتی مسافرتی طوری ساخته شده است که مایعات را به یک طرف سوق می‌دهد بنابراین شما اصلا لازم نیست نگران پس دادن خون پریود خود در هنگام سفر باشید.

·         لایه رویی بدون حساسیت

تعریق زیاد می‌تواند باعث بروز حساسیت شود. لایه رویی نوار بهداشتی مسافرتی نرم و لطیف بوده و ضدحساسیت نیز می‌باشد که از هرگونه حساسیتی جلوگیری می‌کند.

·         بسته بندی کاربردی

بسته بندی نوار بهداشتی‌های مسافرتی به صورت کوچک و جمع و جور ساخته شده است که حمل و نقل آن را در طول سفر برای شما آسان‌تر کند.

اقدامات لازم برای پریود در هنگام سفر

حال که متوجه شده‌اید نوار بهداشتی مسافرتی چیست ، باید گفت این وسیله اولین موردی است که در هنگام سفر رفتن نباید فراموش کنید. اما فقط نوار بهداشتی مسافرتی کافی نیست و باید اقدامات لازم دیگر را نیز انجام دهید.

1. تعویض پدها هر 6 ساعت

ما این موضوع را بارها و بارها خواندیم، اما زمانی که درگیر کار می‌شویم و فراموش می‌کنیم در یک روز شلوغ، پدهای خود را عوض کنیم و در نهایت با خارش بدی مواجه می‌شویم. سفر در دوره قاعدگی نیز این اوضاع را بدتر می‌کند. اگر برای فعالیتی در فضای باز که شامل پیاده روی طولانی است برنامه ریزی کرده‌اید، به خاطر داشته باشید که روز قبل هر 6 ساعت یکبار پدهای خود را تعویض کنید تا از بروز جوش در روز خارج شوید. در قسمت قبلی مقاله به شما توضیح دادیم که جنس نوار بهداشتی مسافرتی چیست . نوار بهداشتی مسافرتی بسیار جنس و نرم لطیفی دارند و از بروز هرگونه حساسیت جلوگیری می‌کنند، با این حال باید حواستان باشد که این پدها را نیز بهتر است 6 ساعت یک بار عوض کنید.

2.دستمال کاغذی و روکش توالت:

برای از بین بردن خطرات سلامتی ناشی از بهداشت نامناسب قاعدگی، این دو مورد را همراه خود داشته باشید زیرا می‌تواند در توالت های عمومی بسیار مفید باشد.

3. لباس‌های راحت برای سفر در پریود

هنگام سفر در پریود پوشیدن لباس‌های تنگ توصیه نمی‌شود. با نفخ و گرفتگی ، همراه با ساعات طولانی نشستن روی صندلی یک شلوار راحت مفید خواهد بود. علاوه بر این موضوع بهتر است یک لباس زیر یدکی را نیز در نزدیکی خود نگه دارید.

4. بطری آب و مسکن

قاعدگی شما احتمالا باعث کم آبی بدن شما می‌شود. علاوه بر آبرسانی، آب می‌تواند برای شستن دست‌ها با صابون بعد از تعویض پد مفید باشد، به خصوص اگر در یک سفر جاده‌ای هستید. همچنین پس از مشورت با پزشک، یک مسکن خفیف همراه داشته باشید. شما قطعا نمی‌خواهید گرفتگی عضلات در طول سفر یا بعد سفر شما را درگیر کند. 

روش های سفت شدن پوست صورت


اینروزها در بسیاری از موارد سفت شدن پوست صورت دیگر نیازی به اقدامات جدی مانند جراحی ندارد. در عوض، متخصصان پوست می‌گویند، یک سری اصلاحات کوچک، شامل مراقبت از پوست، لیزر و موارد دیگر، می‌توانند موثرتر باشند و البته ظاهری طبیعی‌تر نیز خواهد داشت.

چه عواملی باعث افتادگی پوست و شل شدن آن می شود؟

چیزی که چهره یک فرد را جوان‌تر یا مسن‌تر نشان می‌دهد شامل چندین متغیر است، از بافت، تن و رنگ پوست گرفته تا چین و چروک، کاهش حجم و افتادگی پوست. آخرین مورد – افتادگی پوست - به این دلیل اتفاق می‌افتد که کلاژن، پشتیبان ساختاری پوست شما که موجب سفت شدن پوست صورت می‌شود، با گذشت زمان کاهش می‌یابد. از دست دادن کلاژن باعث کاهش حجم و تشکیل چین و چروک می‌شود.

 بهترین راه برای داشتن ظاهری جوان، مراقبت روزانه پوست در وهله اول این است. البته همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. هیچ جایگزینی برای استفاده منظم از کرم ضد آفتاب و یک سبک زندگی خوب وجود ندارد. کارهایی مانند عدم سیگار کشیدن، مصرف کم الکل و قند، ورزش روند پیری پوست شما را به عقب می‌اندازند.

اما برای پوست‌هایی که کار از کار گذشته و افتادگی پوست شدیدی دارد روش‌های زیادی برای سفت شدن پوست صورت از جمله لیفت کردن صورت وجود دارد. لیفت در این روزها نه تنهای لایه سطحی پوست را سفت می‌کند بلکه به لایه‌های عمیق‌تر هم می‌رسد. لایه سطحی نشانه‌های زیادی از پیری را نشان می‌دهد. مانند خطوط ریز، تغییر رنگ، رگ‌های خونی، لکه‌های ناشی از آفتاب، اسکارهای آکنه و غیره. اما برای بازسازی لایه‌های کلاژن و سفت شدن پوست نیاز است که به لایه‌های عمیق پوست نیز نگاه کنیم.

بهترین درمان درمان شل شدن و افتادگی پوست صورت

متخصصان پوست در مورد اینکه بهترین درمان برای سفت شدن پوست صورت کدام است اختلاف نظر دارند. این موضوع قابل درک است زیرا اکنون گزینه‌های زیادی برای سفت شدن پوست وجود دارد. تا همین اواخر برای افتادگی‌های خفیف پوست، از روش تحریک کلاژن در لایه‌های بالایی پوست استفاده می‌شد. سفت شدن پوست صورت با درمان‌هایی مانند لایه‌برداری، میکرونیدلینگ، رتینوئید و انواع خاصی از لیزر یا لایه‌برداری به روش CO2، سفت کردن با لیفت صورت به روش جراحی قابل دستیابی است. البته همه موارد جزو روش‌های پر ریسکی هستند. در ادامه برخی از روش‌ها‌ی پزشکی سفت شدن پوست صورت را بررسی می‌کنیم.

·         فیلترهای تزریقی (تزریق کلاژن)

فیلرهای تزریقی به طور موقت کلاژن از دست رفته را کمی عمیق‌تر در پوست جایگزین می‌کنند. متخصصان پوست یک فیلر را در امتداد استخوان گونه تزریق می‌کنند و حجمی که ایجاد می‌کند پوست زیرین را بالا می‌برد. این روش محدودیت‌های خود را دارد و نباید در آن زیاده روی کرد، اما می‌تواند واقعاً کمک کننده باشد.

·         دستگاه‌های فرکانس رادیویی و اولتراسوند

بزرگ‌ترین پیشرفت‌های فناوری غیرتهاجمی در دستگاه‌های فرکانس رادیویی و اولتراسوند است که با ارسال انرژی به لایه‌های مختلف پوست کلاژن می‌سازند. اگر فیبرهای کلاژن را به‌عنوان یک ژاکت گشاد در نظر بگیرید، این درمان‌ آن ژاکت را سفت می‌کند. نیاز به بی حسی پوست می‌باشد. اما در عوض ماندگاری بیشتری دارد زیرا در زیر لایه بالایی پوست کار می‌کند. نتایج قابل توجهی در طی چند ماه با رشد کلاژن جدید در بدن ایجاد می‌شود.

·         میکرونیدلینگ

فناوری میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی در چندین دستگاه جدید ترکیب شده است. نسخه‌ای از دستگاه فرکانس رادیویی خود که از میکروسوزن‌ها برای کمک به بازسازی و ساخت کلاژن استفاده می‌کند. در واقع به زبان ساده، دستگاه میکرونیدلینگ یک خودکاری است حاوی هزاران سوزن ریز که بر روی پوست شما فرو می‌روند و سبب تحریک پوست به کلاژن‌سازی می‌شود. این روش به نظر دردناک می‌آید اما باید اشاره کرد که سوزن‌ها آنقدر ریز و میکرو هستند که شما دردی احساس نخواهید کرد.

·         جراحی لیفت صورت

روش‌های سفت کردن پوست با جراحی آخرین مرحله درمان افتادگی پوست است. این به این معنی نیست که همه افراد نیازی به جراحی پلاستیک ندارند. اما این روشی است برای جوان‌تر به نظر رسیدن و احساس جوان‌تر شدن در مدت زمان خیلی کم و بسیار مفید برای افتادگی‌های شدید.

این روش نسبت به روش‌های جراحی لیفت و سفت شدن پوست صورت بسیار کم خطر‌تر است و در واقع اصلا خطری ندارد. میکرونیدلینگ برای خطوط اطراف لب و دور چشم بسیار کارساز است. 

درمان خانگی گل مژه چیست؟


آیا تابحال گرفتار گل مژه شده‌اید؟ گل مژه (هوردئولوم) یک برآمدگی قرمز رنگ است که شبیه جوش است که در لبه بیرونی پلک ایجاد می‌شود. پلک‌های شما غدد چربی ریز زیادی دارند، به خصوص در اطراف مژه‌ها. پوست مرده، کثیفی یا تجمع چربی می‌تواند این سوراخ‌های کوچک را مسدود کند. هنگامی که یک غده مسدود می‌شود، باکتری ها می‌توانند در داخل رشد کنند و باعث ایجاد گل مژه شوند. در این مقاله می‌خواهیم درباره درمان خانگی گل مژه صحبت کنیم.

علائم گل مژه

علائم اصلی گل مژه عبارت‌اند از:

·         درد و تورم

·         افزایش تولید اشک

·         پوسته پوسته شدن در اطراف پلک

·         درد و خارش

 5 روش درمان خانگی گل مژه چشم بدون جراحی

1. از کمپرس گرم استفاده کنید.

کمپرس گرم موثرترین راه برای درمان خانگی گل مژه است. گرما به بیرون آمدن چرک به سطح کمک می‌کند و چرک و روغن را حل می‌کند تا گل مژه به طور طبیعی تخلیه شود. یک دستمال تمیز را با آب گرم خیس کنید. مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد. پارچه را بچرخانید تا آب آن گرفته شود و مرطوب شود. سپس به آرامی آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی چشم خود قرار دهید. گل مژه را فشار ندهید یا سعی نکنید آن را سوراخ کنید. می‌توانید این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید.

2. پلک خود را با شامپو بچه بشویید.

توصیه می‌شود هنگام تمیز کردن دور چشم از مواد شیمیایی خشن و مصنوعی خودداری کنید. مواد تشکیل دهنده باید ضد حساسیت و غیر تحریک کننده باشند. پوست اطراف چشم بسیار نازک‌تر از بقیه قسمت های صورت شماست. بنابراین، شما باید در مورد محصولاتی که برای دور چشم خود استفاده می‌کنید بسیار مراقب باشید. استفاده از شوینده مخصوص چشم و درمان خانگی گل مژه با شامپو بچه بهترین راه برای شستشوی گل مژه چشم است.

3. از چای کیسه‌ای گرم استفاده کنید.

به جای استفاده از کمپرس پارچه‌ای گرم برای درمان خانگی گل مژه می‌توانید از چای کیسه‌ای گرم استفاده کنید. چای سیاه بهترین عملکرد را دارد زیرا به کاهش تورم کمک می‌کند و خواص ضدباکتریایی دارد. آب جوشیده را به یک لیوان اضافه کنید، سپس یک چای کیسه ای را در آن بیندازید، مثل اینکه در حال آماده کردن چای برای نوشیدن هستید. بگذارید چای حدود 1 دقیقه دم بکشد. صبر کنید تا چای کیسه‌ای به اندازه‌ای خنک شود که روی چشم شما قرار گیرد، سپس آن را حدود 5 تا 10 دقیقه روی چشم خود نگه دارید. برای هر چشم از یک کیسه چای جداگانه استفاده کنید. می‌توانید دو بار در روز از چای سیاه به‌عنوان کمپرس برای کاهش تورم و هر گونه ناراحتی مرتبط با گل مژه استفاده کنید.

4. از آرایش و لنز خودداری کنید.

اگر گل مژه دارید به عنوان یک روش درمان خانگی گل مژه از آرایش کردن خودداری کنید. آرایش می‌‍تواند گل مژه را بیش از پیش تحریک کند و روند بهبودی را به تاخیر بیندازد. شما می‌توانید باکتری‌ها را به لوازم آرایش و ابزار خود منتقل کنید و عفونت را به چشم دیگر خود منتقل کنید. برس‌های آرایشی خود را به طور منظم بشویید. محصولات چشمی که بیش از 3 ماه از عمر آن‌ها گذشته است را دور بریزید. اگر از لنز استفاده می کنید، تا زمانی که گل مژه شما بهبود یابد، از عینک استفاده کنید. باکتری‌های گل مژه می‌توانند به لنزها نفوذ کرده و عفونت را گسترش دهند. برای جلوگیری از عفونت مجدد، پس از بهبود گل مژه، لنزهای خود را عوض کنید.

5. از پمادهای آنتی بیوتیک استفاده کنید.

برای کمک به از بین رفتن و درمان خانگی گل مژه خفیف، می‌توانید پماد آنتی‌بیوتیک OTC را روی آن ناحیه بمالید. اما برای درمان گل‌ مژه‌ای که علائم زیر را دارد قطعا به یک متخصص پوست یا چشم پزشک مراجعه کنید:

·         بیش از حد دردناک است

·         بینایی را مختل می کند

·         با درمان OTC از بین نخواهد رفت

برای استفاده از این پمادهای OTC، پلک چشم آسیب دیده را بکشید و حدود یک چهارم اینچ از پماد را در داخل پلک بمالید. از استفاده از استروئیدهای موضعی برای گل مژه خودداری کنید. ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. پیش از مصرف حتما اطمینان حاصل کنید که هر محصولی که استفاده می‌کنید برای استفاده در چشم یا روی چشم ساخته شده است.

بهترین روش برای پاکسازی پوست در خانه


چه کسی پوستی درخشان و بدون لک نمی خواهد!؟ ای کاش یک راه آسان برای داشتن پوستی زیبا، بدون آکنه یا جوش سرسیاه بدون هیچ تلاشی وجود داشت! پیدا کردن زمان برای پاکسازی پوست در سالن، با تمام مشغله‌ای که در طی روز همه ما‌ها داریم، ایده‌ای دور از ذهن به نظر می‌رسد. بنابراین، در این مقاله قدم برداریم و به شما کمک کنیم که در حالی که به کارهای کوچک رسیدگی می‌کنید، پاکسازی پوست در خانه برای سلامتی خود انجام دهید.

در ادامه مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از 6 مرحله پوست خود را به سادگی در خانه پاکسازی کنید و سلامت آن را تضمین کنید.

آموزش پاکسازی پوست در خانه فقط با 6 مرحله اساسی

·         مرحله 1: شستن صورت

اولین قدم برای پاکسازی پوست در خانه این است که صورت خود را با شوینده‌ی صورت یا پاک کننده صورت و آب ولرم بشویید و سپس صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید. اگر به تازگی به خانه برگشته‌اید، احتمالاً منافذ پوست شما بسته شده است و یک دور شستشو صورت ممکن است کمکی نکند. بنابراین، بعد از یک بار شستن صورت، مقداری شیر پاک کننده را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی پوست خود بمالید.

·         مرحله 2: بخار

در مرحله بعد پاکسازی پوست در خانه ، حدود 5 تا 10 دقیقه از بخار آب جوش استفاده کنید یا تا زمانی که پوست شما می‌تواند بخار را تحمل کند، مقداری بخار روی صورت شما بماند. اگر دستگاه بخور ندارید، می‌توانید مقداری آب را در ظرف گرم کنید و در حالی که صورت شما درست بالای ظرف قرار دارد، کنار آن بایستید. برای نتیجه موثرتر، هنگام انجام این کار، حوله را روی سر خود بندازید طوری که وقتی نزدیک ظرف می‌شوید کامل دور آن را در بر بگیرید. پس از بخور دادن صورت خود، از یک پاک کننده جوش سر سیاه استفاده کنید تا آنها را از بین ببرید و بخار را با استفاده از یک دستمال نرم یا حوله پاک کنید. می‌توانید برای خارج کردن جوش‌های سرسیاه از ابزارهای فلزی مخصوص یا صرفا فشار دست استفاده کنید.

·         مرحله 3: اسکراب

از یک ماسک اسکراب صورت برای پاکسازی پوست در خانه استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوست از بین برود. بگذارید حدود 5 تا 7 دقیقه ماسک اسکراب روی صورت شما بماند و در هنگام شستن نیز ماسک را با حرکات دورانی و ماساژی روی صورت بمالید. به جای یک محصول آماده، می‌توانید از مخلوط شکر و عسل، شکلات و شکر یا زغال اخته و عسل برای اسکراب صورت خود استفاده کنید.

یک ترکیب جادویی برای اسکراب خانگی استفاده از پودر سدر و ماست است. این دو را طوری مخلوط کنید که یک خمیری به وجود بیاید و به مدت 30 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با حرکات دورانی روی صورت بشویید. پوست‌های خشک یک روز در هفته و پوست‌های چرب دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنند. همچنین پوست‌های چرب می‌توانند مقداری لیمو به ماسک خود برای تنظیم چربی پوست، اضافه کنند. فقط در صورت استفاده از لیمو در معرض آفتاب و نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

·         مرحله 4: تونر

استفاده از تونر باعث می‌شود تا به حفظ تعادل pH پوست شما کمک کند. می‌توانید از سرکه سیب، آلوئه ورا، خیار یا گلاب به عنوان تونر به جای مواد موجود در فروشگاه‌ها استفاده کنید.

·         مرحله 5: آبرسانی

آبرسانی کردن ، پوست شما را نرم و درخشان می‌کند. به عنوان یک آبرسان خوب، ترجیحاً از مواد طبیعی مانند زردچوبه و حبوبات، آلوئه ورا و عسل استفاده کنید. اگر محصولات تولیدی را ترجیح می‌دهید، حتما محصول آبرسانی متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید.

·         مرحله 6: مرطوب کننده

مرحله آخر استفاده از مرطوب کننده است. یک مرطوب کننده را روی پوست و گردن خود بمالید. مرطوب‌کننده باعث می‌شود تا آبرسانی که به پوست خود کردید در پوست شما ثابت بماند. البته برای دو مرحله آخر پاکسازی پوست در خانه می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که هم پوست شما را آبرسانی می‌کنند و هم مرطوب‌کننده هستند.

انواع رنگ مو را بشناسیم!


وقتی صحبت از انواع رنگ مو می‌شود، مغز شما هم به دنبال پاسخ مناسب می‌گردد. واقعا پیدا کردن رنگ موی مناسب هر فرد واقعا مساله گیج کننده‌ای است. اما نگران نباشید، در زیر انواع مختلف رنگ مو را با تمام نکات لازم در مورد تکنیک‌های مختلف موجود در بازار بررسی می‌کنیم.

انتخاب بهترین مارک رنگ مو

امروزه انواع رنگ مو در برندهای مختلف تنوع زیادی پیدا کرده‌اند و انتخاب بهترین از آن‌ها سخت است. اما شما می‌توانید با هزینه کمتر از مارک‌های ایرانی استفاده کنید که کیفیتی مشابه با محصولات خارجی دارند.

مانند: رنگ موی مارال، آنیکا، پرستیژ

انواع رنگ مو : به اضافه تکنیک‌ها

معمولا رنگ موها را به موارد زیر دسته‌بندی می‌کنند:

·         رنگ‌ مو دائمی

·         رنگ‌ مو گیاهی

·         رنگ‌ مو صناعی

·         رنگ‌ مو نیمه موقت

·         رنگ‌ مو متالیک

حال می‌خواهیم در مورد برخی از انواع رنگ مو برای شما توضیح دهیم و تکنیک‌های پرطرفدار رنگ مو را نیز به شما شرح دهیم تا کاملا با آن‌ها آشنا شوید و روش مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

1. رنگ مو دائمی

رنگ‌های دائمی رنگ موی همیشگی نیستند. این در حالی است که یک رنگ موی موقت نسبتاً سریع شروع به محو شدن می‌کند، یک رنگ دائمی بسیار کندتر محو می‌شود. اگرچه به آن "رنگ دائمی" می‌گویند، اما بصورت دائم ماندگاری‌ ندارد، اما اگر به درستی از آن مراقبت شود، می‌تواند برای مدت طولانی‌تری باقی بماند. اکثر انواع رنگ مو به عنوان یک گزینه دائمی در دسترس هستند و اغلب به عنوان محبوب‌ترین انتخاب برای خانم‌ها در نظر گرفته‌ می‌شود.

2. رنگ موی نیمه موقت

با چشم غیرمسلح نمی‌توان فرق میان رنگ موی دائمی و موقت را تشخیص داد. جذابیت بسیار زیاد رنگ‌های موی موقت این است که می‌توانید به راحتی هر رنگی که دوست دارید امتحان کنید و اگر خوشتان نیامد مطمئن باشید در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت. با این حال، توجه داشته باشید که رنگ‌های موقت مو پس از هر بار شستشو به تدریج محو می‌شوند، بنابراین برای تغییر رنگ در این مدت آماده باشید. به خصوص اگر به دنبال رنگ‌هایی مانند رنگ‌های پاستلی یا عقیق هستید.

3. هایلایت مو

هایلایت به افزودن یک جلوه چند بعدی به مو کمک می‌کند و اگر فکر آن کلاهک‌هایی با سوراخ‌های کوچک به ذهن شما خطور کرد، مطمئن باشید که در حال حاضر راه‌های زیادی برای هایلایت کردن در انواع رنگ مو وجود دارد.

4. بالیاژ مو

موهای بالیاژ به سرعت تبدیل به داغ‌ترین و پردرخواست‌ترین تکنیک رنگ آمیزی شده است. این تکنیک رنگ‌آمیزی را می‌توان با انواع رنگ مو انجام داد.

5. رنگ آمبره

آمبره یک تکنیک سایه‌زنی است که برای ترکیب یکپارچه دو رنگ استفاده می‌شود، به طوری که موها معمولاً در ریشه تیره‌تر هستند و به تدریج به سمت نوک‌ها به سایه روشن‌تری تبدیل می‌شوند. هدف از آمبره این است که خطوط خشن بین دو سایه نداشته باشد و ظاهری زیباتر به آن بدهد.

6. رنگ ریشه

در عصر مدرن این تکنیک جدید در میان انواع رنگ مو طرفدار زیادی پیدا کرده است. رنگ ریشه به این معناست که افراد فقط ریشه موهای خود را به یک رنگ متفاوتی در می‌آورند و باقی موهای خود را طبیعی می‌گذارند و یا با یکی از رنگ‌های طبیعی رنگ می‌کنند. سلبریتی‌های زیادی از سلینا گومز تا بیلی آیلیش از این تکنیک استفاده کرده‌اند . جالب است بداندی این رنگ مو الهام گرفته از استایل گرانچ دهه 90 است.

7. رنگ موی حنا

اگر در مورد رنگ کردن موهای خود به دنبال روشی متفاوت هستید، حنا را دوست خواهید داشت. حنا نه تنها برای سلامت موهای شما مفید است بلکه به سرعت به گزینه‌ای مناسب برای کسانی تبدیل می‌شود که به دنبال روشی طبیعی بدون مواد شیمیایی برای رنگ آمیزی موهای خود هستند. از آنجایی که حنا را روی موهای طبیعی خود قرار است امتحان کنید، نتایج برای هر فردی متفاوت است و رنگی کاملا منحصر به فرد به شما می‌دهد!

8. گچ مو

برای افرادی که بسیار تنوع طلب هستند و دوست ندارند و یا نمی‌توانند رنگ مویی را برای مدتی تحمل کنند استفاده از گچ مو یک روش بسیار عالی است. رنگ کردن مو با گچ مو نیز هیچ سختی‌ای ندارد و از آن طرف گچ مو بای یک شستشوی ساده کاملا از روی انواع رنگ مو شما از بین می‌رود.