ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

لیست وسایل آرایشی دخترانه

یکی از مشکلاتی که همه دخترخانم‌ها با آن دست به گریبانند، سنگین بودن کیف میکاپ آنهاست. بی‌شک تمامی آنها مورد نیاز نخواهد بود. در اینجا قصد داریم تا لیست وسایل آرایشی دخترانه که باید در کیف میکاپ هر دختری موجود باشد، برشماریم. پس ما را تا انتهای این پست جذاب همراهی کنید.

مهم‌ترین لیست وسایل آرایشی دخترانه  

·       کرم ضد آفتاب: از مهم‌ترین لوازمی که باید در کیف میکاپ هر خانمی فارغ از سن، فصل و رنگ پوست باشد، ضد آفتاب است.

·       کرم مرطوب‌کننده صورت: دومین وسیله مورد نیاز، کرم مرطوب‌کننده پوست صورت است که مانع از خشکی پوستتان به ویژه پس از شستشو می‌شود.

·       کرم مرطوب‌کننده دست: زیبایی دست‌های هر دخترخانمی به اندازه صورتش مهم است. دست‌ها تنها عضوی از بدن هستند که به کرات شسته شده و در معرض مواد ضد عفونی قرار می‌گیرند. به همین دلیل، توجه به مرطوب نگاه داشتن آنها، لازم و ضروری است.

·       بالم لب: یکی دیگر از وسایل آرایشی دخترانه که وجودش در کیف میکاپ لازم و ضروری است، بالم لب است. اهمیت بالم‌ها به ویژه در فصل زمستان پر رنگ‌تر می‌شود زیرا سرما باعث خشکی لب‌ها می‌شود.

·       پاک‌کننده صورت: محلول‌ها و فوم‌های پاک‌کننده صورت، از دیگر لوازمی است که باید در کیف میکاپ هر خانمی برای همیشه باقی مانند. این مواد نه تنها باعث پاک کردن آرایش صورت شده، بلکه پوست صورت را از هرگونه آلودگی، چربی اضافه و گرد و غبار پاک می‌کنند.

·       ژل ضدعفونی کننده: وجود ژل ضدعفونی کننده به ویژه در این ایام، از مهم‌ترین ملزومات هر کیف میکاپی است. اهمیت این ژل‌های آنتی باکتریال، در زمان‌‌هایی که دسترسی به آب ممکن ندارید، بیشتر مشخص می‌شود.

·       عطر و دئودورانت: از مهم‌ترین لوازم در کیف میکاپ هر خانمی، دئودورانت‌ها و اسپری‌ها برای پرهیز از بوی بد عرق است. از طرف دیگر، وجود عطرها و یا پرفیوم‌ها نیز جزء مهم‌ترین وسایل آرایشی دخترانه به شمار می‌آیند؛ زیرا بوی خوش، بارزترین ویژگی هر خانمی است.

·       رژلب و خط لب: همه خانم‌ها، حداقل یک رژلب را در کیف خود دارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتی اگر اهل آرایش نیستید، حداقل یک رژلبی که بیش از همه دوستش می‌دارید و خط لب همرنگش را در کیف میکاپ خود قرار دهید.

·       ریمل و خط چشم: ریمل و خط چشم دو وسیله‌ای هستند که در زیبایی چشم‌ها، تاثیر شگرفی دارند. وجود ریمل از آن جهت ضروری است که در مواقعی که نیاز به تجدید آن دارید، در دسترستان باشد و اگر عادت به خط چشم کشیدن دارید، نمی‌توان عدم وجود آن را در کیف میکاپ تحمل کرد.

·       مداد ابرو: اگر جزء آن دسته از خانم‌هایی‌ هستید که بدون آرایش ابروهای خود، دست از میکاپ نمی‌کشند، پس مداد ابرو (همرنگ با رنگ ابروهایتان) از مهم‌ترین ابزارهایی است که باید در کیف میکاپ خود جای دهید تا هر زمان از روز که نیاز داشتید، از آن استفاده کنید.

·       پرایمر: پرایمر برای یک آرایش صاف و یکدست و با ماندگاری طولانی لازم و ضروری است. به همین دلیل است که جزء مهم‌ترین وسایل آرایشی دخترانه به حساب می‌آیند که وجودش در کیف میکاپ الزامی است.

·       فونداسیون: انتخاب نوع فونداسیون‌ها، به نوع پوست شما و آرایش معمول روزانه‌تان باز می‌گردد. اگر به دنبال پوشانندگی بالا در میکاپ روزانه خود نیستید، وجود کرم‌های ب.ب در کیف میکاپ شما ضروروی به نظر می‌رسد. 

·       پنکک: استفاده از پنکک بر روی فونداسیون‌، نه تنها باعث ایجاد ظاهری مات به آرایش شما شده بلکه از برق زدن پوستتان نیز جلوگیری می‌کند. ممکن است در طول روز، نیاز داشته باشید تا از پنکک برای جلوگیری از برق زدن پوست خود استفاده کنید.

·       کانسیلر: کانسیلر ها برای از بین بردن جای جوش، خال و سیاهی دور چشم، بسیار موثرند. کانسیلری مصرفی‌تان باید همرنگ فونداسیون مورد استفاده باشد تا ظاهری طبیعی به آرایشتان دهد. 

·       رژگونه: از دیگر وسایل آرایشی دخترانه بسیار مهم در کیف میکاپ، رژگونه است که در زیبایی و طبیعی نشان دادن صورت خارق‌العاده عمل می‌کند. به همین دلیل است که نمی‌توان عدم وجود آن را در کیف میکاپ تحمل کرد.

·       سایه چشم: از دیگر لوازم پرکاربرد برای آرایش‌های روزانه سایه چشم است. در کیف میکاپ شما باید سایه‌ای که برای آرایش روزانه استفاده می‌کنید، حتما یافت شود. 

·       براش یا بیوتی بلندر: وجود حداقل یک بیوتی بلندر و یک یا دو براشی که بیشترین استفاده از آنها دارید، در کیف لوازم آرایش لازم و ضروری است.

سخن آخر

آنچه در بالا گفتیم، لیست وسایل آرایشی دخترانه است که معمولا همه خانم‌ها به آن نیاز دارند. وجود و یا عدم وجود آنها در کیف میکاپ، کاملا بستگی به شما و میزان میکاپ روزانه‌تان دارد. توصیه‌ ما به شما این است که سعی کنید در کیف میکاپ خود، از سایزهای کوچک استفاده کنید.

در کیف میکاپ شما چه وسایلی وجود دارد؟ خوشحال می‌شویم درباره لوازم همیشگی کیف میکاپ شما بدانیم. 

چند روش پاکسازی با ماسک که می توانید در خانه انجام دهید!

پوست، اولین و مهم ترین فاکتور در زیبایی هر فرد محسوب می شود. در سال 2021، مهم ترین چیزی که در آرایش روزانه ی خود باید به آن توجه کنید، سلامت پوستتان است. پوست سالم، شفاف، درخشان و تمیز، نیمی از مسیری زیبایی و شادابی چهره ی شما را طی می کند. پوست صورت در طول شبانه روز در معرض آلودگی های فراوانی قرار می گیرد. آلودگی هوا، لوازم آرایشی، رادیکال های آزاد، اثرات فیلترهای UV و غیره همواره پوست ما را در معرض خطر قرار می دهند. اگر این آلودگی ها را از پوست خود پاک نکنید، به مرور زمان پوست شما دچار چربی، کدری، انواع آکنه و در نهایت پیری زودرس می کند. روش های پاکسازی پوست بسیار هستند. یک روش رایج، پاکسازی با ماسک است. در این مقاله قصد داریم تا چند روش ساده برای پاکسازی با ماسک به شما معرفی کنیم که می توانید به سادگی در خانه انجام دهید.

پاکسازی با ماسک شکر و لیمو ترش تازه برای پوست های چرب

شکر، می تواند یک ماده ی خیلی خوب برای پاکسازی با ماسک برای صورت باشد. شکر یک لایه بردار طبیعی است. این ماده می تواند مانند یک اسکراب تمام آلودگی های جمع شده در منافذ تنفسی پوست شما را از پوست خارج کرده و آن را به صورت کامل پاکسازی کند. لیمو ترش نیز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. ویتامین C می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کرده و به عنوان یک لایه بردار فوق العاده عمل کند. برای این منظور، می توانید یک لیمو ترش تازه را به دو نیم تقسیم کرده و از سمت برش خورده در یک ظرف پر از شکر فرو ببرید. سپس لیمو ترش شکری را به آرامی بر روی پوست خود بکشید. سپس پوستتان را با آب خنک شسته و از یک مرطوب کننده ی ملایم برای رطوبت رسانی استفاده کنید. پاکسازی با ماسک لیمو شکر، یک روش رایج و تاثیرگذار است که می توانید ماکسیمم هفته ای یک مرتبه برای پاک کردن پوست خود از آلودگی ها استفاده کنید. این

پاکسازی با ماسک عسل برای همه انواع پوست

اگر پوستتان خشک است، می توانید برای پاکسازی آن از ماسک عسل استفاده کنید. البته پاکسازی با ماسک عسل، به تمامی انواع تیپ پوستی توصیه می شود. عسل دارای خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی بسیار قوی است. این ماده ی شگفت انگیز طبیعی علاوه بر پاکسازی کامل پوست از آلودگی ها منجر به نرم شدن آن نیز می شود. استفاده از روش پاکسازی با ماسک عسل، مقداری عسل را بر روی پوست خود قرار داده و به آرامی و به روش دورانی ماساژ دهید. پس از گذشت 30 دقیقه، پوست خود را با آب ولرم شسته و پس از خشک کردن با کمک یک مرطوب کننده ی سبک و با کیفیت، آن را رطوبت رسانی نمایید.

پاکسازی با ماسک جعفری

اگر می خواهید هم پوستتان را پاکسازی کنید و هم تغذیه رسانی، از روش پاکسازی با ماسک جعفری بهره بگیرید. برای این روش می توانید مقدار مناسبی جعفری (مثلا 100 تا 200 گرم) را پس از پاک کردن و ضد عفونی کردن در مقداری آب بجوشانید. زمانی که خوب جوشانده شد (پس از حدود 10 دقیق) آن را از صافی رد کرده و اجازه دهید تا کاملاً خنک شود. یک پارچه ی نخی تمیز را داخل ظرف آب جعفری فرو ببرید تا کاملاً به محلول آغشته شود. سپس پارچه را از آب جعفری خارج کرده و آب اضافه آن را بگیرید. اجازه دهید پارچه ی نخی حداقل 30 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند. این یک روش خود برای پاکسازی صورت و تغذیه رسانی کامل به آن است.

پرفروش ترین عطر مردانه بهترین انتخاب برای بوی خوب

اگر به آراستگی ظاهر خود اهمیت می دهید و می خواهید در کارتان و همچنین زندگی شخصیتان موفق باشید، انتخاب یک عطر خوب یکی از فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید. انتخاب عطر می تواند کار سختی باشد. خصوصاً اگر قصد داشته باشید آن عطر را به عنوان هدیه خریداری کنید. یکی از فاکتورهایی که می توان به وسیله ی آن خوب یا بد بودن رایحه، ماندگاری، گروه بویایی، خط بو، پخش بو و دیگر مشخصات کیفی عطر را از طریق آن تشخیص داد، میزان محبوبیت عطر و فروش آن در سراسر جهان است. این مقاله به شما کمک می کند تا پرفروش ترین عطر مردانه در سراسر جهان را شناسایی کرده و بهترین انتخاب را برای خرید عطر خوب داشته باشید.

چرا عطر مهم است؟

ما انسان ها به بوی خوش اهمیت می دهیم و علاقه ی ویژه ای داریم. یکی از مشخصات آراستگی، به خصوص در آقایان بوی عطر آن ها است. زمانی که برای اولین بار وارد یک جمع می شوید، عطر شما می تواند بسیاری از مشخصات اخلاقی و شخصیتی شما را نمایان کند. طبق بررسی های انجام شده در علم روانشناسی، تیپ های شخصیتی مشابه عموماً عطرهای مشابهی را می پسندند. به عنوان مثال، مدیران برتر و کارآفرینان به احتمال زیاد به عطرهای مشخصی علاقه نشان می دهند. به همین علت است که برای انتخاب یک عطر خوب، معمولاً انتخاب پرفروش ترین عطر مردانه می تواند تا حدی معیار درست و مناسبی باشد. عطر مهم است، زیرا می تواند تاثیر مستقیمی در ذهن مخاطب شما ایجاد کند. این تاثیر می تواند تا سال ها بعد در ذهن طرف مقابل باقی بماند.

پرفروش ترین عطر مردانه  در سال 2020 و 2021

در میان تمامی عطرهای مردانه، پنج عطر زیر، از زمان ورود به بازار جهانی تا به امروز به عنوان پرفروش ترین عطرهای مردانه معرفی شده اند. این پنج عطر عبارت هستند از:

·         دیور ساواج Dior Sauvage

·         بلو شنل Bleu de Chanel

·         لالیک انکر نویر Lalique Encre Noire

·         آمواژ Amouage Interlude

·         وان میلیون 1 miliun

عطر دیور ساواج یک عطر با رایحه ای خنک است که توسط بسیاری از مردان قدرتمند و کاریزماتیک در جهان انتخاب می شود. بلو شنل، عطری خنک، خوش بو و سرزنده است و برای کسانی مناسب می باشد که احساس جوانی و شادابی می کنند. اگر به دنبال یک عطر سنگین و کلاسیک هستید، بهترین انتخاب برای شما، لالیک انکر نویر است. این عطر معروف رایحه ای گرم داشته و برای فصل زمستان بسیار مناسب است. آمواژ اینترلوده، یک عطر لوکس، گران قیمت و پرفروش است که توسط کارآفرین های معروف در دنیا انتخاب شده. این عطر رایحه ای گرم و چوبی دارد اما استفاده از آن در تمام فصول دوست داشتنی و دلنشین است. و در آخر لیست پرفروش ترین عطر مردانه، عطر 1 میلیون عطری معروف با ماندگاری بسیار طولانی است که رایحه ای تلخ و چوبی دارد.

با شناختن پرفروش ترین عطر مردانه می توانید با خیالی آسوده، بسته به علاقه ای که به گروه بویایی خاصی از عطر دارید، بهترین گزینه برای خود را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک عطر خوب، با کیفیت، خوش بو، ماندگار و پرفروش برای هدیه هستید، این لیست کمک بزرگی به شما خواهد کرد. 

با مهمترین خواص روغن جوجوبا آشنا شوید

امروزه در بسیاری از محصولات بهداشتی از روغن جوجوبا استفاده می شود. این روغن سرشار مواد مغذی برای پوست و مو است. روغن جوجوبا از دانه های گیاه جوجوبا حاصل می شود. این گیاه از درختچه های بومی جنوب شرقی آمریکاست و یک گونه گیاهی در صحراهای ایالت آریزونا، کالیفرنیای جنوبی و مکزیک به شمار می رود. در ادامه قصد داریم چند مورد از خواص روغن جوجوبا را برای شما توضیح دهیم.

خواص روغن جوجوبا

·        مرطوب کننده قوی: روغن جوجوبا دارای فرمی روغنی است و به همین خاطر می توانید از این روغن به عنوان مرطوب کننده قوی برای پوست و موهایتان استفاده کنید. این روغن مانند یک محافظ طبیعی از کاهش رطوبت پوست شما جلوگیری می کند.

·        جلوگیری از مو خوره: یکی از خواص روغن جوجوبا جلوگیری از موخوره شدن موهاست. با اضافه کردن این روغن به نرم کننده، از خشکی، شکنندگی و موخوره جلوگیری کنید.

·        درمان شوره سر: روغن جوجوبا با مرطوب کردن پوست سر، درمانی موثر در رفع شوره سر به شمار می رود.

·        جلوگیری از ریزش مو: خواص تقویتی روغن جوجوبا از ریزش مو جلوگیری می کند و در ضخیم و پرپشت شدن آن نقش بسزایی دارد. این روغن فولیکول های مو را آبرسانی می کند و باعث جلوگیری از خشکی و ریزش مو می شود.

·        درمان آفتاب سوختگی: از روغن جوجوبا به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی یاد می شود. زمانی که ویتامین  E با آنتی اکسیدان های دیگر ترکیب می شود، همانند یک سپر محافظ از پوست در برابر آفتاب تا حدودی محافظت می کند. همانطور که گفته شد این روغن سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است و به همین خاطر درمان آفتاب سوختگی موثر است.

·        ترمیم آسیب های ناشی از حرارت و مواد شیمیایی: یکی از خواص روغن جوجوبا، ترمیم آسیب دیدگی تارهای مو در اثر حرارت و حالت دادن به آن هاست. روغن جوجوبا منافذ کوتیکول مو را پر می کند و به موها حالتی ابریشمی می بخشد.

·        مبارزه با عفونت پوست سر: خواص آنتی اکسیدانی روغن جوجوبا باکتری های پوست سر و سایر عفونت های قارچی که مانع رشد یا ایجاد آسیب در مو می شوند، را از بین می برد.

·        سرشار از مواد مغذی: روغن جوجوبا منبعی سرشار از مواد مغذی برای پوست و مو همچون ویتامین C، ویتامین B، ویتامین E و همچنین مواد معدنی مثل مس و روی است.

·        جوانسازی پوست: آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا ضمن محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به کلاژن سازی پوست کمک می کنند. کلاژن پروتئینی است که باعث خاصیت کشسانی و الاستیسیته پوست صورت می شود.

·        درمان سیاهی زیر چشم: بر اساس مطالعات صورت گرفته روی خواص روغن جوجوبا، این روغن باعث از بین بردن سیاهی زیر چشم می شود. برای این منظور کافیست روغن بابونه و روغن جوجوبا را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کنید و سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه چشم های خود را با این روغن ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

·        درمان پسوریازیس و اگزما: روغن جوجوبا خواص ضد التهابی قوی دارد و استفاده از آن به صورت موضعی در رفع خشکی، خارش، پوسته پوسته شدن و بیماری های ناشی از خشکی پوست همانند پسوریازیس و اگزما موثر است.

در این مطلب به معرفی مهمترین خواص روغن جوجوبا پرداختیم. استفاده از این روغن عوارض جانبی خاصی ندارد اما در برخی موارد نادر ممکن است، باعث خارش یا بروز آلرژی شود. به همین خاطر قبل از مصرف توصیه می شود تست حساسیت انجام دهید. 

معرفی 3 پرچم دار در لیست پرفروش ترین عطر زنانه دنیا

صنعت عطر دنیایی به روز و پر تکاپوست. هر روز عطری جدید برای علاقه مندان این صنعت تولید و به بازار عرضه می شود، اما در این بین عطرهایی وجود دارند که توانسته اند در چند سال اخیر جایگاه خود را در بین پرفروش ترین عطر های زنانه به خوبی پیدا کنند. در ادامه قصد داریم به شما 3 پرچم دار این صنعت خوشبو در سال اخیر را معرفی کنیم.

1.     دیور ژادور

یک ادوپرفیوم زنانه با رایحه ای سحر انگیز و قوی که برای اولین بار در سال 1999 توسط برند سلطنتی دیور معرفی شد. از این عطر به عنوان لوکس ترین و پرفروش عطر زنانه یاد می شود. چراکه اکسیری قوی، گرم و فوق العاده ماندگار با پخش بوی عالی، درون شیشه این عطر جادویی وجود دارد. طراحی شیشه این عطر از خمره های سفالی در یونان باستان الهام گرفته شده است و رنگ طلایی نوار فلزی دور آن، زیبایی اش را دو چندان می کند. این عطر برای مجالس و مهمانی های شبانه انتخابی هوشمندانه به حساب می آید.

این عطر زنانه جزو گروه بویایی گلی میوه ای با غلظت ادوپرفیوم است و نت های تشکیل دهنده آن عبارتند از:

رایحه اولیه: مگولینا، گلابی، پرتقال ماندارین، ترنج هلو و طالبی

رایحه میانی: ارکیده، بنفشه، گل یاس، گل برف، رز، گل مریم، آلو و فریزیا

رایحه پایانی: توت سیاه، وانیل، مشک و سدر

2.      عطر لایت بلو  D&G  

این عطر فوق العاده خوشبو با رایحه ای چوبی، گلی و مرکباتی توانسته است نظر بسیاری از خانم های جوان و علاقه مندان صنعت عطرسازی را به خود جلب کند. برند دی اند جی از مشهورترین برندهای دنیا در صنعت مد و فشن، در سال 2001 لایت بلو (Light Blue) را به بازار عطر و ادکلن زنانه معرفی کرد. این محصول مدتی پس از معرفی تبدیل به یکی از پرفروش ترین عطر های زنانه در بازار شد. این عطر رایحه ای خنک و آرامبخش دارد، به همین دلیل برای فصول گرم سال گزینه خوبی به حساب می آید.

هرم بویایی این عطر به صورت زیر است:

رایحه اولیه: سیب سبز، سدر،  گل ساعتی، لیمو
رایحه میانی: گل رز، گل یاس، بامبو

رایحه پایه: عنبر، سدر، مشک

3.      لاویه بل لانکوم

عطر lavie est bele  رایحه ای بسیار لطیف و عاشقانه دارد که همه را مسحور صاحب خود می کند. این عطر خوشبو از برند لانکوم در دو سال اخیر توانسته است لقب پرفروش ترین عطر زنانه را از آن خود کند. برند لانکوم پس از سه سال پیاپی تلاش مداوم یکی دیگر از شاهکارهای خود را در سال 2012 تقدیم دنیای عطر و ادکلن کرد. این عطر پس عرضه توانست توجه بسیاری از خانم ها را در سراسر دنیا به خود جلب کند و محبوبیتی جهانی پیدا کند. شیشه این عطر از لاویه بل لانکوم کلاسیک که در سال 1949 ساخته شده بود، الهام گرفته شده است و فرمی شبیه به لبخند را تداعی می کند. این عطر انتخابی هوشمندانه برای فصل بهار و پاییز است و در گروه بویایی گلی و میوه ای قرار دارد.

هرم بویایی این عطر به شرح زیر است:

رایحه اولیه: گلابی و انگور سیاه

رایحه میانی: گل زنبق، یاسمین و شکوفه پرتقال

رایحه پایه: گیاه پاتچولی، دانه تونکا، وانیل و پرالین

 

در این مطلب سه مورد از پرفروش ترین عطر های زنانه دنیا را به شما معرفی کردیم. انتخاب یک عطر خوب به شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتری در جمع های مختلف حضور پیدا کنید. از آنجایی که انتخاب عطر مناسب کار ساده ای نیست، پیشنهاد می کنیم تا عطر خود را از لیست پرفروش ترین عطر زنانه برگزینید تا انتخاب مطمئن تری را تجربه کنید.