ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

بهترین روش برای درمان گل مژه


گل مژه یک برجستگی قرمز دردناک روی لبه پلک شماست. مشابه جوش‌های آکنه، زمانی که غده کوچک روغنی نزدیک مژه مسدود شده و عفونی می‌شوند، گل مژه ایجاد می‌شود. گل مژه بسیار رایج است و در بسیاری از موارد می توانید گل مژه را در خانه درمان کنید. با این حال، در برخی موارد ممکن است نیاز به درمان گل مژه توسط یک متخصص چشم نیاز باشد.

گل مژه چیست؟

گل مژه یک برجستگی قرمز دردناک در لبه پلک شما است. می‌تواند شبیه جوش و آکنه باشد. گل مژه زمانی ایجاد می‌شود که یک غده کوچک تولید کننده چربی در فولیکول مژه یا پوست پلک شما مسدود شده و عفونی شود. اصطلاح پزشکی گل‌چشم، hordeolum است. روشهای متفاوتی برای درمان گل مژه وجود دارد.

انواع گل مژه

دو نوع گل مژه وجود دارد:

·         گل مژه‌های خارجی : اینها در قسمت بیرونی پلک بالا یا پایین ایجاد می‌شوند. گل مژه های خارجی رایج‌ترین نوع هستند و معمولاً به دلیل عفونت در فولیکول مژه شما ایجاد می‌شوند.

·         گل مژه‌های داخلی : آنها روی هر یک از پلک‌های داخلی شما (رو به کره چشم) تشکیل می‌شوند. گل مژه داخلی معمولاً به دلیل عفونت در غده داخلی پلک ایجاد می‌شود که روغن‌هایی تولید می کند که به مرطوب نگه داشتن پلک شما کمک‌ می‌کند.

گل مژه چقدر رایج است؟

گل مژه بسیار رایج است و در همه نژادها و جنسیت‌ها به یک اندازه رخ می‌دهد. با این حال،  ممکن است در بزرگسالان شایع‌تر از کودکان باشد، زیرا روغن غدد روغنی بزرگسالان غلیظ‌تر از غدد روغنی کودکان است. یعنی بیشتر مستعد انسداد است.

اگر شرایط خاصی مانند بلفاریت، شوره سر، روزاسه، دیابت یا سطوح بالای کلسترول بد دارید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به گل مژه هستید. در بیشتر موارد، گل مژه طی چند هفته به خودی خود از بین می‌رود. اگر بعد از هفته دوم به طور طبیعی حل نشد، برای درمان گل مژه با یک متخصص چشم تماس بگیرید.

گل مژه چقدر دوام می‌آورد؟

گل مژه معمولاً یک تا دو هفته روی چشم باقی می‌ماند.

آیا یک گل‌ مژه به خودی خود از بین می‌رود؟

گل مژه معمولاً خود به خود از بین می‌رود. اما در مواردی که اینطور نیست، ممکن است لازم باشد برای تخلیه آن به یک متخصص چشم مراجعه کنید. همچنین ممکن است برای کاهش عفونت آنتی بیوتیک تجویز کنند.

گل مژه چگونه درمان می‌شود؟

گل مژه معمولاً طی یک تا دو هفته خود به خود از بین می‌رود. برای اینکه سریع‌تر گل مژه شما خوب شود و درد و تورم را کاهش دهید، می‌توانید از یک برنامه خودمراقبتی برای درمان گل مژه در خانه استفاده کنید. در اینجا چند باید و نباید وجود دارد:

1. از کمپرس گرم استفاده کنید.

یک حوله گرم را هر بار به مدت 10 تا 15 دقیقه، از سه تا پنج بار در روز، روی پلک قرار دهید. دستمال را با خیساندن آن در آب گرم دوباره گرم کنید، آب آن را بگیرید و تکرار کنید. بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از کیسه‌های چای سبز که در آب گرم مرطوب شده است به عنوان کمپرس چشم نه تنها به گل مژه کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشد، بلکه به بهبود سریع نیز کمک می‌کند، به دلیل خواص ضدباکتریایی چای سبز.

2. پلک‌های خود را بشویید.

برای درمان گل مژه به آرامی ترشحات چشم را با محلول صابونی ملایم ساخته شده از نصف شامپو بچه و نصف آب پاک کنید. همچنین می‌توانید از دستمال مرطوب پلک موجود در اکثر داروخانه ها استفاده کنید.

چه زمانی باید به متخصص چشم مراجعه کرد؟

اگر علائم زیر را دارید حتما برای درمان گل مژه خود به متخصص چشم مراجعه کنید :

·         چشم طوری ورم کند که بسته شود.

·         چرک یا خون از گل مژه بیرون می‌زند.

·         درد و یا تورم بعد از دو تا سه روز اول افزایش می‌یابد.

·         ایجاد تاول بر روی چشم شما.

·         احساس داغی و گرما در ناحیه چشم خود.

·         تاری دید یا دو بینی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد