ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

صفر تا صد مراحل آرایش گونه

برای آنکه به چهره تان درخشندگی دلخواه ببخشید و گونه های خود را برجسته کنید، بهتر است تا آرایش گونه ها را به درستی انجام دهید. آرایش گونه یکی از مهم ترین مراحل در آرایش صورت محسوب می شود. حتماً تا به حال پیش آمده که رژ گونه زدن را فراموش کنید. بدون رژ گونه، آرایش شما یک چیزی کم دارد و صورتتان بی حال و خسته نشان می دهد. در این مقاله به صورت مرحله به مرحله، صفر تا صد آرایش گونه ها را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

آرایش گونه | هر آنچه باید بدانید!

آرایش گونه یک مرحله مهم از آرایش صورت است که خود به چند مرحله کوچک تر تقسیم بندی می شود. برای آن که فرم گونه های خود را به کمک آرایش به فرم دلخواهتان برسانید و یک زاویه ی مختصر و جذاب به صورتتان بدهید، می توانید از آرایش گونه نهایت استفاده را ببرید. در هر مرحله از آرایش گونه چند نکته را فراموش نکنید:

·        رنگ رژ لب و رژ گونه باید هماهنگ باشند. هر دو را از یک تناژ انتخاب کنید.

·        اندازه نگه دارید؛ استفاده ی بیش از حد از رژ گونه بر روی گونه ها ظاهری ناخوشایند و کثیف به چهره ی شما خواهد بخشید.

·        پس از پایان آرایش گونه، حتماً از فیکساتور استفاده کنید.

·        فرم آرایش گونه برای هر فرم صورت متفاوت است، برای داشتن بهترین آرایش گونه باید ابتدا فرم صورت خود را بشناسید.

·        آرایش روز و شب با یکدیگر تفاوت دارند. صبح ها نباید آرایش شما رنگ زیادی داشته باشد و باید بیشتر فرمت گریم به خود بگیرد.

در آرایش گونه، بهتر است بدانید که زیرسازی کردن پوست و پوشاندن معایب آن بسیار مهم تر از خود آرایش است. بنابراین برای شروع کار حتما از یک کرم پودر مات، سبک، هم رنگ با تناژ پوستتان که کیفیت بالایی دارد و فاقد ترکیبات روغنی نیز هست استفاده کنید. کانتور کردن یکی از مراحل آرایش گونه محسوب می شود. دو رنگ کانسیلر تیره و روشن را برای کانتور کردن انتخاب کنید. روش کانتور برای هر نوع فرم صورت متفاوت است اما به طور کلی قسمت زیری گونه تیره و قسمت بالایی آن روشن خواهد شد. این کار کمک می کند تا گونه های شما برجسته تر شود.

برای پیدا کردن جای صحیح کانسیلر تیره، رژ گونه و کانسیلر روشن، لپ خود را به درون بمکید و لبخند بزنید. در این حالت گونه های شما برجسته می شود. قسمت زیرین این برجستگی محلی است که باید تیره تر شود و قسمت بالایی آن مکان روشن تر شد. خود گونه نیز قسمت اصلی برای اعمال رژ گونه است. پیش از مرحله نهایی آرایش گونه که اعمال رژ گونه است فراموش نکنید که در هر مرحله به کمک یک براش مخصوص کانسلیرها را محو نمایید.

زمانی که می خواهید رژ گونه بزنید، حتما براش رژ گونه را به آرامی فوت کنید تا رژ گونه اضافه آن بریزد و سپس براش را آرام بر قسمت مورد نظر بکشید. در پایان پیش از استفاده از فیکساتور می توانید به کمک هایلایتر براقی مختصری به قسمت بالایی گونه ها بدهید. این کار جلوه ی فوق العاده ای به آرایش گونه شما خواهد بخشید. در پایان پس از آن که رژ لب را نیز زدید، از فیکساتور برای ثابت کردن آرایشتان استفاده نمایید.

ضرورت استفاده از کاندوم در روابط زناشویی

داشتن اطلاعات صحیح در مورد بهداشت جنسی مسئله ای بسیار مهم است که می تواند مسائل جانبی مرتبط با عدم رعایت بهداشت جنسی و نداشتن آگاهی در این زمینه را به طور کلی از بین برده و تحت تاثیر قرار بدهد. یکی از مهم ترین موارد در آگاهی های مرتبط با بهداشت جنسی، استفاده از کاندوم و ضرورت آن در روابط زناشویی است. چرا استفاده از کاندوم مهم است؟ در صورت عدم استفاده از این وسیله ی کوچک و پیش پا افتاده، با چه مشکلاتی مواجه می شدیم؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا علت ضرورت استفاده از کاندوم در روابط زناشویی را برایتان بازگو کنیم.

کاهش احتمال انتقال بیماری های مقاربتی

مهم ترین دلیل استفاده از کاندوم، جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی است که از طریق روابط جنسی منتقل می شوند. احتمال انتقال بیماری هایی مانند ایدز، انواع عفونت های تناسلی، زگیل تناسلی و موارد مشابه دیگر در صورت استفاده از کاندوم تا 98 درصد کاهش خواهد یافت. خصوصاً اگر روابط پرخطر را تجربه می کنید، فراموش نکنید که استفاده از کاندوم، یک ضرورت بسیار مهم برای زندگی شما است.

جلوگیری از بارداری ناخواسته

دومین دلیل مهم برای استفاده از کاندوم، جلوگیری از بارداری ناخواسته است. آیا می دانستید که میزان سقط جنین در چند دهه ی اخیر به چه میزان افزایش پیدا کرده؟ از خطرات ناشی از سقط جنین برای مادر در آینده خبر دارید؟ تنها با استفاده از کاندوم می توانید تا 98 درصد از بروز چنین خطراتی برای خود و همسرتان جلوگیری کنید. کاندوم، اگر به درستی استفاده شود، اولین روش جلوگیری است که در دنیا برای عدم بارداری مورد استفاده ی زوجین قرار می گیرد.

استفاده از کاندوم و افزایش لذت جنسی

بسیاری بر این باور هستند که استفاده از کاندوم باعث کاهش میزان لذت جنسی در حین رابطه خواهد شد. این باور برای کاندوم های قدیمی که ضخامت بسیار زیادی داشته و منجر به کاهش انتقال حرارت در زمان رابطه می شدند صحت دارد. اما در کاندوم های امروزی، چنین باوری نه تنها درست نیست که کاملاً جهت گیری غلط دارد. کاندوم ها از جنس لاتکس و با قابلیت کشسانی بسیار قوی تولید شده اند. در طراحی های جدید کمپانی های معروف، طراحی های جدید کاندوم مانند کاندوم خاردار، کاندوم های تاخیری و غیره، همگی در صدد افزایش میل جنسی و میزان تحریک پذیری در زوج ها بر آمده اند.

انواع کاندوم

کاندوم ها انواع مختلفی دارند که استفاده از هر کدام از آن ها به صورت متفاوتی انجام می شود. دو دسته ی اصلی انواع کاندوم عبارت است از:

·        کاندوم زنانه: که داخل دهانه ی رحم زنانه قرار گرفته و بسیار نازک است.

·        کاندوم مردانه: که نوع رایج تر انواع کاندوم است و بر روی آلت تناسلی آقایان قرار می گیرد.

کاندوم مردانه از نوع زنانه، ارزان تر و در دسترس تر است و خود در سایزها، شکل ها و طمع های مختلفی تولید می شود. معروف ترین نوع کاندوم های مردانه که مورد استفاده ی زوج ها قرار می گیرند عبارتند از:

·        کاندوم خاردار

·        کاندوم تاخیری

·        کاندوم طعم دار

·        کاندوم فضایی

·        و غیره

استفاده از کاندوم در تمامی انواع مردانه به یک صورت بوده و میزان اثرگذاری آن ها، اگر از برند معتبر انتخاب کنید، به یک اندازه خواهد بود.

راهکارهای خانگی برای پرپشت شدن ابرو

ابروهای ما، یکی از اعضای مهم در زیباتر شدن هرچه بیشتر چشم ها و به طور کلی چهره مان هستند. گاهی به دلایل مختلفی ممکن است ابروها دچار ریزش شوند. این دلایل می توانند به دلیل حساسیت یا آلرژی، عوارض روش های درمانی مانند شیمی درمانی، عادت کندن ابروها، دلایل وراثتی کم پشتی ابروها، بارداری و زایمان، جراحی و بیهوشی های متعدد، بیماری تیروئید و غیره ایجاد شوند. افرادی که دچار ریزش ابرو و یا کم پشت شدن آن می شوند، همواره به دنبال راهکارهایی ساده، کم هزینه و خانگی برای پرپشت شدن ابرو می گردند. در این مقاله، چند روش ساده برای پرپشت شدن ابرو ها را معرفی می کنیم.

روغن کرچک و پرپشت شدن ابرو

یکی از مواد گیاهی موثر در پرپشت شدن ابرو، روغن کرچک است. کرچک، روغنی گیاهی است که از دانه ی کرچک گرفته می شود. روغن کرچک سبب می شود که میزان رطوبت بافت سلولی زیر ابرو افزایش یافته و در نتیجه تغذیه رسانی بهتر انجام شود. در نتیجه ی این فرایند، ابروها ضخیم تر و پرپشت تر خواهند شد.

پرپشت شدن ابرو به کمک روغن زیتون

روغن زیتون، یک روغن گیاهی است که به طور معمول در هر خانه ای می توان آن را پیدا کرد. روغن زیتون تاثیرات اگزما در پوست اطراف ابرو را از بین برده و درست مانند روغن کرچک، با تغذیه رسانی به بافت سلولی منجر به پرپشت شدن ابرو می شود.

روغن نارگیل و پرپشت شدن ابرو

روغن نارگیل نیز دست همانند روغن کرچک و روغن زیتون می تواند با تغذیه رسانی به پوست زیر ابروها، ریزش آن ها را متوقف کرده و در نتیجه منجر به افزایش رشد آن ها شوند. روغن نارگیل را می توان به تنهایی و یا در ترکیب با لیمو ترش تازه مورد استفاده قرار داد. در هر دو حالت، بهتر است روغن نارگیل را پیش از خواب بر روی ابروهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح بر روی ابروهایتان باقی بماند.

پرپشت شدن ابرو با وازلین

یکی از اصلی ترین دلایل ریزش ابرو، بروز اگزما و خشکی در پوست ابرو است. به همین ترتیب است که روغن های گیاهی و مرطوب کننده های قوی می توانند در پرپشت شدن ابروها تاثیرگذار باشند. وازلین، یکی از این مرطوب کننده های قوی است که می توانید هر شب پیش از خواب از آن استفاده کنید. وازلین هم به تنهایی و هم به صورت ترکیبی در پرپشت شدن ابروها موثر هستند.

تاثیر تغذیه بر پرپشت شدن ابرو

کمبود مواد غذایی ضروری در بدن، یکی از اصلی ترین علل برای کم پشت شدن ابروها هستند. کمبود ویتامین های گروه B، ویتامین C، روی، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3، باعث ریزش چشم گیر در ابروها خواهند شد. با اصلاح عادات غذایی خود و اضافه کردن این مواد غذایی به رژیم روزانه تان می توانید از ریزش ابروها جلوگیری کرده و منجر به پرپشت و ضخیم شدن آن ها شوید. اسفناج، گردو، شاه بلوط، سویا، کدو تنبل، ماهی قزل آلا، شیر، ماست، تخم مرغ، مارچوبه، غلات، موز و غیره از جمله خوراکی هایی هستند که می توانند به پرپشت شدن ابرو های شما کمک شایانی نمایند.

آموزش چند ترفند برای آرایش گونه ها

در میان تمامی مراحل آرایش صورت، آرایش گونه ها یکی از مهم ترین مرحله ها برای تکمیل آرایش است. با آرایش گونه ها می توانید به صورت خود زاویه ببخشید، گونه ها را برجسته تر نشان دهید، صورت خود را بشاش تر کنید و ایرادهای جزئی در فرم صورت خود را اصلاح کنید. برای رسیدن به همه ی آنچه گفتیم به کمک آرایش گونه ها، تنها کافی است تا روش درست این مرحله ی مهم آرایشی را یاد بگیرید.

آموزش مرحله به مرحله آرایش گونه ها

آرایش گونه ها، پیش از رژ لب زدن، به عنوان آخرین مرحله در آرایش صورت محسوب می شود. ممکن است فکر کنید آرایش گونه ها تنها یک مرحله بوده و با رژ گونه انجام می شود، اما باید بگویم که این تصور کاملاً اشتباه است. آرایش گونه ها یک مرحله از آرایش است که خود شامل چند مرحله  کوچک تر تقسیم می شود. برای آنکه گونه های خود را زیباتر از همیشه آرایش کنید:

·        پس از آنکه آرایش چشم به پایان رسید، از یک کرم پودر مات استفاده کنید.

·        پیش از آرایش گونه ها، با استفاده از هایلایترهای تیره و روشن فرم صورت خود را اصلاح کنید.

·        برای رژ گونه، رنگی متناسب با رنگ رژ لب و پوست خود انتخاب کنید.

·        برس رژ گونه را پیش از مالیدن به پوست کمی فوت کنید تا مواد اضافه آن پاک شود.

·        روش آرایش گونه ها بسته به فرم صورت شما باید متفاوت باشد.

·        برای پیدا نمودن راحت تر محل مناسب برای آرایش گونه ها، لبخند بزنید.

·        رنگ های تیره برای رژ گونه چهره ی شما را کدر خواهد کرد.

·        آرایش گونه ها را در سه مرحله ی هایلایتر تیره، رژ گونه و هایلایتر براق تقسیم بندی کنید.

·        برس رژ گونه را درست انتخاب کرده و با زاویه ی 45 درجه بر روی پوست بکشید.

·        برای ماندگار کردن آرایش گونه ها، از یک فیکساتور استفاده کنید.

·        گریم مهم تر از آرایش است، زیرسازی پوست را فراموش نکنید.

·        رنگ و سبک آرایش گونه ها برای آرایش روز و شب با یکدیگر متفاوت است.

با رعایت کردن نکات بالا می توانید آرایش گونه های خود را به درستی انجام داده و چهره تان را زیباتر کنید. توجه داشته باشید که داشتن اعتدال و استفاده ی به اندازه از مواد آرایشی در تمامی مراحل آرایش کردن صورت، بسیار مهم است. پیش از آنکه به انتخاب رنگ برای آرایش گونه ها بپردازید، سبک و استایل صورت و چهره ی خود را بشناسید و سپس درست انتخاب کنید.

ترفند مهم برای آرایش گونه ها

برای آنکه بتوانید بهترین آرایش را برای گونه های خود انجام دهید، بهتر است نوع پوست، فرم چهره، تم رنگی پوست و سبک کلی چهره ی خود را بشناسید. به این ترتیب می توانید با انتخاب درست، بیش از نیمی از مسیر زیباتر شدن را طی کنید. ممکن است یک رنگ رژ گونه بر روی چهره ی یک نفر بسیار زیبا به نظر برسد اما برای شما مناسب نباشد. مدل آرایش گونه ها در هر فرم صورت (گرد، کشیده، مربعی و غیره) متفاوت است، اما برای یافتن محل مناسب رژ گونه زدن، لبخند زدن و مکیدن لپ به سمت داخل همیشه کارساز است. 

کاندوم خاردار چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

کاندوم یکی از رایج ترین کالاها مرتبط با بهداشت جنسی است که سالانه در مقیاس بسیار زیاد و تنوع بالا تولید شده و در سراسر جهان توسط زوج ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاندوم می تواند تا حد قابل قبولی از انتقال بیماری های مقاربتی رایج در میان زوج ها مانند ایدز، انواع عفونت و موارد مشابه دیگر جلوگیری نماید. مهم ترین دلیل استفاده از کاندوم، جلوگیری از بارداری ناخواسته است. کاندوم اگر به صورت درست و در سایز مناسبی تهیه شود می تواند تا 98 درصد از بارداری ناخواسته جلوگیری کند. در این مقاله به بررسی یک مدل از انواع محبوب کاندوم با نام کاندوم خاردار می پردازیم. کاندوم خاردار چیست؟

کاندوم خاردار چیست؟

برای پاسخ به این سوال که کاندوم خاردار چیست، در ابتدا باید بدانیم خود کاندوم چیست و از چه چیزی تهیه می شود. همانطور که در پاراگراف قبل توضیح دادیم، کاندوم یک وسیله ی مرتبط با بهداشت جنسی است که در روابط زناشویی، برای جلوگیری از انتقال انواع بیماری های عفونی و مقاربتی و همچنین جلوگیری از بارداری ناخواسته استفاده می شود. کاندوم را از مواد مختلفی درست می کنند که رایج ترین نوع آن لاتکس است.

حال کاندوم خاردار چیست؟ کاندوم خاردار در واقع نوعی از همان کاندوم است که به طور معمول از جنس لاتکس تولید می شود. تفاوت کاندوم خاردار با دیگر کاندوم های ساده و معمولی، وجود خارهای ریز یا درشتی است که در بدنه ی خارجی آن قرار دارد. همانطور که می دانیم، در نسل انسان ها، هدف از برقراری رابطه ی جنسی تنها تولید مثل و حفظ بقا نبوده و در بسیاری از موارد تنها جنبه ی لذت دارد. به همین علت است که تولید کاندوم نیز در همین جهت حرکت کرده و به منظور افزایش لذت در طول رابطه ساخته شده است.

مزایای استفاده از کاندوم خاردار چیست؟

پس از شناخت کاندوم خاردار، بهتر است به این بپردازیم که اصلاً مزایای کاندوم خاردار چیست که ما بخواهیم آن را انتخاب کنیم؟ همانطور که در پاراگراف قبلی توضیح دادیم، کاندوم خاردار همان کاندوم معمولی و از جنس لاتکس است که در محیط خارجی خود دارای خارهای ریز، درشت و یا هر دو به صورت همزمان می باشد. این خارها باعث می شوند تا میزان تحریک بانوان در حین برقراری رابطه ی جنسی بیشتر شده و در نهایت لذتی که از رابطه ی زناشویی خود می برید دو چندان شود. کاندوم خاردار نیز در انواع مختلفی از جمله تاخیری، معمولی، اسپرم کش و غیره تولید شده و به فروش می رسد.

چرا استفاده از کاندوم در روابط جنسی ضرورت دارد؟

 آیا می دانید درصد ابتلا به ایدز در دنیا چقدر در حال افزایش است؟ این را می دانستید که سقط جنین آن هم در سنین پایین چقدر زیاد شده و می تواند چه تاثیراتی در سلامت بانوان خواهد داشت؟ ضرورت استفاده از کاندوم خاردار چیست؟ جلوگیری از تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم. برتری کاندوم خاردار نسبت به انواع دیگر کاندوم این است که علاوه بر جلوگیری از بیماری ها و بارداری ناخواسته و در عین حفظ سلامت هر دو طرف رابطه، میزان لذت شما و همسرتان از رابطه را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.