ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

کانسیلر چیست ,و تفاوت آن با پرایمر و کرم پودر

توجه به زیبایی و استفاده از لوازم آرایش از دیر باز بین بانوان رواج داشته است. به خصوص در سال های اخیر، انواع گوناگون و متعدد لوازم آرایش موجود در بازار، عموم مردم را به استفاده بیشتر و تخصصی تر از این ابزار، تشویق کرده است. کانسیلر نیز یکی از همین ابزار ها است که در برخی موارد با کرم پودر و یا پرایمر اشتباه گرفته می شود. در این مقاله قصد داریم تا به سوال کانسیلر چیست پاسخ دهیم و ابهامات موجود در رابطه با کانسیلر را روشن نماییم.


کانسیلر چیست ؟

کانسیلر یکی از لوازم آرایشی مختص به پوست است که شباهت زیادی با کرم پودر دارد. کانسیلر برای پوشش دهی حلقه های تیره، منافذ پوستی، چین و چروک و لکه های پوستی به کار می رود.


انواع کانسیلر

کانسیلر در 4 نوع متفاوت در بازار وجود دارد.

·       کانسیلر مایع: این نوع کانسیلر رایج ترین نوع کانسیلر است. به این دلیل که روی انواع پوست قابل استفاده می باشد.

·       کانسیلر استیکی: کانسیلر جامد یا استیکی برای موارد خاصی استفاده می شود زیرا نسبت به کانسیلر مایع پوشش دهی قوی تری دارد. شکل جامد آن باعث شده تا سهولت بیشتری برای کاربران در زمان استفاده، ایجاد کند.

·       کانسیلر کرمی: کانسیلر کرمی نیز مانند کانسیلر جامد از پوشش دهی خوبی برخوردار است اما برای استفاده از آن باید از براش استفاده نمایید.

·       کانسیلر مدادی: از کانسیلر مدادی برای پوشش دهی برخی مشکلات کوچک پوستی و یا سایه دادن استفاده می شود. به عنوان مثال برای پوشش دهی بهتر سیاهی دور چشم، برای سایه دادن به خط گونه و تیزتر نشان دادن بینی و... از کانسیلر مدادی استفاده می شود.


روش استفاده از کانسیلر چیست ؟

اگر شما قصد دارید تا از کانسیلر و کرم پودر همراه با هم استفاده نمایید. توصیه ما به شما این است که کرم پودر را بعد از پرایمر و قبل از کانسیلر استفاده نمایید.

هدف از استفاده کانسیلر پوشش دادن مشکلات پوستی است بنابراین پس از پخش کردن کانسیلر روی پوست، از دست زدن بیش از حد به پوست خود بپرهیزید.


تفاوت کرم پودر و کانسیلر چیست ؟

واضح ترین تفاوت کرم پودر و کانسیلر این مورد است که کرم پودر برای یکدست شدن تمام سطح پوست به کار می رود در حالی که کانسیلر برای درمان نقطه ای پوست است و تنها در برخی قسمت هایی از پوست که نیاز به پوشش دهی بهتر و بیشتر است، استفاده می شود.

تفاوت بعدی این دو ابزار آرایشی در رنگ آن ها است. افراد هنگام خرید کرم پودر سعی می کند تا رنگ کرم پودر با رنگ پوست شان هماهنگی داشته باشد اما هنگام خرید کانسیلر همواره باید رنگ های روشن تر از پوست خود را انتخاب کرد. زیرا هدف از استفاده کانسیلر، پوشش دادن نقاط تیره پوست می باشد.


تفاوت پرایمر و کانسیلر چیست ؟

در یک آرایش روتین و روزانه پرایمر قبل از کانسیلر و کرم پودر (در مراحل ابتدایی آرایش) استفاده می شود اما کانسیلر یکی از مراحل پایانی در آرایش پوست می باشد. همچنین پرایمر معمولا بی رنگ است و برای زیرسازی پوست به کار می رود اما همانطور که قبلا ذکر شد، کانسیلر دارای رنگدانه است و هدف آن پوشش دهی لکه های تیره پوستی می باشد.


چه افرادی می توانند از کانسیلر استفاده نکنند؟

اگر شما حلقه های سیاه زیر چشم خود ندارید یا دارای لکه های تیره پوستی نیستید و تنها استفاده از کرم پودر، تمام نیازهای ظاهری پوست شما را بر طرف می کند، شما می توانید از کانسیلر استفاده نکنید. در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم که کانسیلر را جزئی از ابزار موجود در کیف لوازم آرایش خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که برای به حداکثر رساندن میزان پوشش دهی آرایش پوست، حتما به استفاده از کانسیلر نیاز خواهید داشت.


آیا استفاده طولانی مدت و روزانه از کانسیلر مضر است؟

استفاده از هرگونه مواد آرایشی با کیفیت به صورت روزانه برای پوست هیچ گونه ضرری ندارد. نکته اساسی هنگام پاسخ به این سوال، توجه به کیفیت محصولات مورد استفاده می باشد. استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت پایین، قطع به یقین منجر به مشکلات پوستی خواهد شد.


https://www.amazon.com/Concealers-Neutralizing-Makeup/b?ie=UTF8&node=11058791

https://virgool.io/@missomister/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-t0ck0b3vnynb

https://www.missomister.com/product-category/makeup/%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%b1/

https://www.missomister.com/%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%b1-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88-

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%86/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد