ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

با مهمترین خواص روغن جوجوبا آشنا شوید

امروزه در بسیاری از محصولات بهداشتی از روغن جوجوبا استفاده می شود. این روغن سرشار مواد مغذی برای پوست و مو است. روغن جوجوبا از دانه های گیاه جوجوبا حاصل می شود. این گیاه از درختچه های بومی جنوب شرقی آمریکاست و یک گونه گیاهی در صحراهای ایالت آریزونا، کالیفرنیای جنوبی و مکزیک به شمار می رود. در ادامه قصد داریم چند مورد از خواص روغن جوجوبا را برای شما توضیح دهیم.

خواص روغن جوجوبا

·        مرطوب کننده قوی: روغن جوجوبا دارای فرمی روغنی است و به همین خاطر می توانید از این روغن به عنوان مرطوب کننده قوی برای پوست و موهایتان استفاده کنید. این روغن مانند یک محافظ طبیعی از کاهش رطوبت پوست شما جلوگیری می کند.

·        جلوگیری از مو خوره: یکی از خواص روغن جوجوبا جلوگیری از موخوره شدن موهاست. با اضافه کردن این روغن به نرم کننده، از خشکی، شکنندگی و موخوره جلوگیری کنید.

·        درمان شوره سر: روغن جوجوبا با مرطوب کردن پوست سر، درمانی موثر در رفع شوره سر به شمار می رود.

·        جلوگیری از ریزش مو: خواص تقویتی روغن جوجوبا از ریزش مو جلوگیری می کند و در ضخیم و پرپشت شدن آن نقش بسزایی دارد. این روغن فولیکول های مو را آبرسانی می کند و باعث جلوگیری از خشکی و ریزش مو می شود.

·        درمان آفتاب سوختگی: از روغن جوجوبا به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی یاد می شود. زمانی که ویتامین  E با آنتی اکسیدان های دیگر ترکیب می شود، همانند یک سپر محافظ از پوست در برابر آفتاب تا حدودی محافظت می کند. همانطور که گفته شد این روغن سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است و به همین خاطر درمان آفتاب سوختگی موثر است.

·        ترمیم آسیب های ناشی از حرارت و مواد شیمیایی: یکی از خواص روغن جوجوبا، ترمیم آسیب دیدگی تارهای مو در اثر حرارت و حالت دادن به آن هاست. روغن جوجوبا منافذ کوتیکول مو را پر می کند و به موها حالتی ابریشمی می بخشد.

·        مبارزه با عفونت پوست سر: خواص آنتی اکسیدانی روغن جوجوبا باکتری های پوست سر و سایر عفونت های قارچی که مانع رشد یا ایجاد آسیب در مو می شوند، را از بین می برد.

·        سرشار از مواد مغذی: روغن جوجوبا منبعی سرشار از مواد مغذی برای پوست و مو همچون ویتامین C، ویتامین B، ویتامین E و همچنین مواد معدنی مثل مس و روی است.

·        جوانسازی پوست: آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا ضمن محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به کلاژن سازی پوست کمک می کنند. کلاژن پروتئینی است که باعث خاصیت کشسانی و الاستیسیته پوست صورت می شود.

·        درمان سیاهی زیر چشم: بر اساس مطالعات صورت گرفته روی خواص روغن جوجوبا، این روغن باعث از بین بردن سیاهی زیر چشم می شود. برای این منظور کافیست روغن بابونه و روغن جوجوبا را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کنید و سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه چشم های خود را با این روغن ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

·        درمان پسوریازیس و اگزما: روغن جوجوبا خواص ضد التهابی قوی دارد و استفاده از آن به صورت موضعی در رفع خشکی، خارش، پوسته پوسته شدن و بیماری های ناشی از خشکی پوست همانند پسوریازیس و اگزما موثر است.

در این مطلب به معرفی مهمترین خواص روغن جوجوبا پرداختیم. استفاده از این روغن عوارض جانبی خاصی ندارد اما در برخی موارد نادر ممکن است، باعث خارش یا بروز آلرژی شود. به همین خاطر قبل از مصرف توصیه می شود تست حساسیت انجام دهید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد