ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

چند روش پاکسازی با ماسک که می توانید در خانه انجام دهید!

پوست، اولین و مهم ترین فاکتور در زیبایی هر فرد محسوب می شود. در سال 2021، مهم ترین چیزی که در آرایش روزانه ی خود باید به آن توجه کنید، سلامت پوستتان است. پوست سالم، شفاف، درخشان و تمیز، نیمی از مسیری زیبایی و شادابی چهره ی شما را طی می کند. پوست صورت در طول شبانه روز در معرض آلودگی های فراوانی قرار می گیرد. آلودگی هوا، لوازم آرایشی، رادیکال های آزاد، اثرات فیلترهای UV و غیره همواره پوست ما را در معرض خطر قرار می دهند. اگر این آلودگی ها را از پوست خود پاک نکنید، به مرور زمان پوست شما دچار چربی، کدری، انواع آکنه و در نهایت پیری زودرس می کند. روش های پاکسازی پوست بسیار هستند. یک روش رایج، پاکسازی با ماسک است. در این مقاله قصد داریم تا چند روش ساده برای پاکسازی با ماسک به شما معرفی کنیم که می توانید به سادگی در خانه انجام دهید.

پاکسازی با ماسک شکر و لیمو ترش تازه برای پوست های چرب

شکر، می تواند یک ماده ی خیلی خوب برای پاکسازی با ماسک برای صورت باشد. شکر یک لایه بردار طبیعی است. این ماده می تواند مانند یک اسکراب تمام آلودگی های جمع شده در منافذ تنفسی پوست شما را از پوست خارج کرده و آن را به صورت کامل پاکسازی کند. لیمو ترش نیز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. ویتامین C می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کرده و به عنوان یک لایه بردار فوق العاده عمل کند. برای این منظور، می توانید یک لیمو ترش تازه را به دو نیم تقسیم کرده و از سمت برش خورده در یک ظرف پر از شکر فرو ببرید. سپس لیمو ترش شکری را به آرامی بر روی پوست خود بکشید. سپس پوستتان را با آب خنک شسته و از یک مرطوب کننده ی ملایم برای رطوبت رسانی استفاده کنید. پاکسازی با ماسک لیمو شکر، یک روش رایج و تاثیرگذار است که می توانید ماکسیمم هفته ای یک مرتبه برای پاک کردن پوست خود از آلودگی ها استفاده کنید. این

پاکسازی با ماسک عسل برای همه انواع پوست

اگر پوستتان خشک است، می توانید برای پاکسازی آن از ماسک عسل استفاده کنید. البته پاکسازی با ماسک عسل، به تمامی انواع تیپ پوستی توصیه می شود. عسل دارای خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی بسیار قوی است. این ماده ی شگفت انگیز طبیعی علاوه بر پاکسازی کامل پوست از آلودگی ها منجر به نرم شدن آن نیز می شود. استفاده از روش پاکسازی با ماسک عسل، مقداری عسل را بر روی پوست خود قرار داده و به آرامی و به روش دورانی ماساژ دهید. پس از گذشت 30 دقیقه، پوست خود را با آب ولرم شسته و پس از خشک کردن با کمک یک مرطوب کننده ی سبک و با کیفیت، آن را رطوبت رسانی نمایید.

پاکسازی با ماسک جعفری

اگر می خواهید هم پوستتان را پاکسازی کنید و هم تغذیه رسانی، از روش پاکسازی با ماسک جعفری بهره بگیرید. برای این روش می توانید مقدار مناسبی جعفری (مثلا 100 تا 200 گرم) را پس از پاک کردن و ضد عفونی کردن در مقداری آب بجوشانید. زمانی که خوب جوشانده شد (پس از حدود 10 دقیق) آن را از صافی رد کرده و اجازه دهید تا کاملاً خنک شود. یک پارچه ی نخی تمیز را داخل ظرف آب جعفری فرو ببرید تا کاملاً به محلول آغشته شود. سپس پارچه را از آب جعفری خارج کرده و آب اضافه آن را بگیرید. اجازه دهید پارچه ی نخی حداقل 30 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند. این یک روش خود برای پاکسازی صورت و تغذیه رسانی کامل به آن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد