ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

روش های مراقبت از پوست چرب

اگر شما هم پوست چربی داشته باشید، مواردی همچون براق شدن پوست و ظاهر شدن انواع جوش های زیر پوستی ممکن است، آزارتان دهد. حال برای آن که بتوانید، از شر هر کدام از این موارد راحت شوید، لازم است تا سطح چربی پوست را کنترل کرد. مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد، تا به مراقبت از پوست چرب خود بپردازید.

روش های مراقبت از پوست چرب

در ادامه به معرفی 5 روش برای مراقبت از پوست چرب خواهیم پرداخت.

شست و شوی منظم پوست

اولین و مطمئن ترین راه برای مراقبت از پوست چرب، شستشوی منظم آن است. شستشوی روزانه پوست کمک می کند تا چربی سطح پوست از بین برود و از بسته شدن منافذ پوست هم جلوگیری شود. برای این که به نتیجه بهتری برسید، شستشو را دو بار در طول شبانه روز و با آب گرم و شوینده های مخصوص پوست چرب انجام دهید.

استفاده از مرطوب کننده مناسب

اگر شما هم مثل اغلب افراد بر این باور هستید که پوست چرب دیگر نیازی به مرطوب کننده ندارد، باید بدانید که سخت در اشتباهید. پوست چرب هم برای این که چروک نشود، نیاز به رطوبت دارد و چرب بودن پوست به این معنی نیست که می توانید از مواد مرطوب کننده دوری کنید. بنابراین در مراقبت از پوست چرب، هرگز کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که بدون چربی باشند، تا بدون آن که احساس چربی به پوست دهند، به خوبی آن را مرطوب نمایند.

استفاده از لایه بردار به صورت هفتگی

یکی از مهم ترین مراحل مراقبت از پوست چرب، لایه برداری آن است. همانطور که می دانید، یک لایه ضخیم از سلول های مرده روی سطح پوست چرب قرار گرفته است که بسته شدن منافذ پوستی را به همراه دارد. لایه برداری به این جهت در مراقبت از پوست چرب اهمیت دارد، که باعث از بین رفتن این لایه و در نهایت صاف و شفاف به نظر رسیدن پوست می شود. به منظور لایه برداری پوست، می توانید هم از انواع ماسک های خانگی استفاده کنید و هم از اسکراب ها و لایه بردارهای موجود در بازار کمک بگیرید.  توجه داشته باشید، بهترین ماده لایه بردار برای پوست چرب اسید سالیسیلیک است. این اسید نه تنها سطح پوست بلکه داخل منافذ پوست را نیز لایه‌ برداری می‌کند و با خواص ضد التهابی که دارد، منجر به کاهش تولید چربی می گردد.

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب

استفاده یا عدم استفاده از کرم های ضدآفتاب، یکی دیگر از باورهای غلطی است که در رابطه با مراقبت از پوست چرب وجود دارد. بسیاری از افراد معتقدند، چون پوستشان چرب است، اگر از کرم ضدآفتاب استفاده کنند، راه منافذ پوست آن ها بسته می شود. این تصور کاملا اشتباه است. اگر پوستی چرب دارید، باید هنگام خروج از منزل از کرم های ضدآفتاب استفاده نمایید تا از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت شود. تنها لازم است، کرم ضد آفتابی را انتخاب نمایید که فاقد چربی بوده و با نوع پوست شما سازگار باشد. به این ترتیب نه تنها راه منافذ پوستی را نمی بندد، بلکه باعث می شود تا راه تنفس پوست باز شود.

استفاده از ماسک های صورت

یکی دیگر از بهترین روش های مراقبت از پوست، استفاده از ماسک های صورت می باشد. شما می توانید این گونه ماسک ها را در منزل و به کمک مواد طبیعی که در اختیار دارید، بسازید. برای ساخت ماسک خانگی مخصوص پوست های چرب باید از موادی مانند آلوئه ورا، خیار، عسل، بابونه، گلاب، خاک رس و... که با پوستتان سازگاری دارد، استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم 5 مورد از بهترین روش های مراقبت از پوست چرب را در اختیار شما قرار دهیم. لذا امیدواریم با به کارگیری تمام این راهکارها چربی پوست خود را کنترل نمایید. در پایان تقاضامندیم، هر گونه تجربه، نظر، سوال یا ابهامی پیرامون هر کدام از روش های مراقبتی دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد