ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

خواص آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا یک گیاه معمولی و خانگی است که اغلب به عنوان یک گیاه معجزه گر برای پوست شناخته می شود. آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی است که استفاده از آن منجر به بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. از این گیاه می توان به صورت موضعی برای درمان مشکلات سطحی پوست استفاده کرد. قبل از این که به بررسی خواص آلوئه ورا برای پوست بپردازیم، ابتدا نحوه مصرف آن را توضیح خواهیم داد.

طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست

اگر گیاه آلوئه ورا را در خانه پرورش می دهید، ابتدا برگ های آن را از پایه ببرید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز، ژل آلوئه ورا را از داخل گیاه خارج کرده و درون یک ظرف قرار دهید. ژل استخراج شده را درون یخچال قرار دهید. اگر گیاه آلوئه ورا را در خانه ندارید، می توانید آن را از عطاری ها بخرید. در ادامه با خواص آلوئه ورا برای پوست آشنا خواهید شد.

کمک به تسکین آفتاب سوختگی پوست

ژل آلوئه ورا خاصیت خنک کنندگی دارد و ضد التهاب است. از این رو، یکی از بهترین روش های درمان خانگی برای آفتاب سوختگی پوست محسوب می شود. ژل آلوئه ورا به عنوان یک لایه محافظتی عمل کرده و رطوبت را به پوست بر می گرداند. علاوه بر این، آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است و روند بهبود پوست آفتاب سوخته را تقویت می کند.

کمک به رطوبت و آبرسانی پوست

یکی دیگر از خواص آلوئه ورا برای پوست، مرطوب کنندگی و آبرسانی است. برخلاف مرطوب کننده های معمولی موجود در بازار، استفاده از ژل آلوئه ورا هیچ گونه چربی اضافی روی پوست باقی نمی گذارد. به همین دلیل منافذ پوست را مسدود نکرده و در کنار افزایش نرمی و لطافت پوست، از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری می کند.

کمک به بهبود زخم های پوست

حال که دانستید آلوئه ورا در تسکین آفتاب سوختگی پوست تاثیر دارد، خوب است بدانید که این گیاه در افزایش روند بهبود زخم های پوستی نیز موثر واقع می شود. استفاده از آلوئه ورا باعث می شود تا سرعت بهبود زخم افزایش یافته و همچنین یک روش عالی برای درمان جای زخم و جراحات سطحی است. علاوه بر این، کمک می کند تا تولید مثل سلول های پوستی تا هشت برابر افزایش یابد. امروزه محققان به این نتیجه رسیده اند که آلوئه ورا سریع تر از آب به لایه بیرونی پوست یعنی اپیدرم نفوذ پیدا می کند و منجر به رطوبت و آبرسانی بیشتر آن می شود.

کمک به مبارزه با پیری پوست

آلوئه ورا حاوی بتاکاروتن است که خاصیت ضد پیری داشته و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند. ژل آلوئه ورا با داشتن مقادیر زیادی ویتامین E و C و همچنین ضد میکروب و ضد التهاب بودن در از بین بردن لکه های پوستی و کاهش چین و چروک نیز بسیار موثر است. استفاده از ژل آلوئه ورا در افزایش تولید کلاژن و الاستین نیز تاثیرگذار است.

کمک به کاهش جوش و آکنه پوستی

افرادی که از جوش و آکنه رنج می برند، می توانند از آلوئه ورا برای درمان این عارضه پوستی استفاده کنند. ژل آلوئه ورا حاوی خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی است که از بروز جوش جلوگیری می کند. آلوئه ورا به محافظت از پوست در برابر باکتری ها کمک می نماید. همچنین، حاوی پلی ساکاریدها و جیبرلین هاست که در رشد سلول های جدید بسیار موثر هستند. علاوه بر این، التهاب و قرمزی پوست را نیز کاهش می دهد. ژل آلوئه ورا به عنوان یک قابض عمل کرده و منافذ باز پوست را کاهش می دهد. همچنین، سبوم اضافی آن، میکروب ها و گرد و خاک موجود در منافذ پوست را از بین برده و در پاکسازی پوست موثر واقع می شود.

کمک به روشن سازی لکه های پوستی

همان طور که می دانید، آلوئه ورا از قدرت تقویت تولید مثل سلول های پوستی، کاهش قرمزی و مبارزه با التهاب پوست برخوردار بوده که این یک درمان طبیعی و عالی برای مشکلات پوستی اعم از جای جوش، آکنه و همچنین لکه های پوستی است. برای درمان لک و همچنین کک و مک های پوستی می توانید از مقداری آبلیمو به همراه ژل آلوئه ورا استفاده نمایید. این یک درمان عالی خانگی برای درخشش پوست است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد