ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

روش صحیح مسواک زدن

 مسواک بعنوان ابزاری موثر در حفظ سلامت دهان و دندان شناخته می‌شود اما عادات و روش های غلط مسواک زدن در اغلب موارد آن را به عملی مخرب تبدیل می‌کند. مسواک زدن تنها راهی برای خوشبو کردن دهان نیست و بخش مهمی از حفظ سلامت دهان و دندان و حتی سیستم گوارش بشمار ‌می‌رود.

روش‌های غلط مسواک زدن در بیشتر موارد پوسیدگی دندان و تحلیل لثه و دندان قابل مشاهده است. شما می‌توانید نتیجه مسواک نزدن یا غلط مسواک زدن را به شکل افزایش پلاک‌ها روی دندان ببینید. اما چطور باید مسواک زد و فرآیند مسواک زدن چگونه است؟ بیشتر مردم تصور می‌کنند که فرایند مسواک زدن تنها به خمیر دندان و استفاده از مسواک خلاصه می‌شود اما موضوع پیچیده‌تر از آن است.

در این بخش با اشاره به چند نکته در خصوص اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن، در نهایت روش صحیح مسواک زدن را می‌آموزیم.

انتخاب یک مسواک بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های آن و نیازهای دهان و دندان

مسواکی که تهیه می‌کنید باید بصورتی باشد که تمام دندان‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد و به خوبی به بخش‌های انتهایی دندان‌ها نیز دسترسی داشته باشد.

فرقی نمی‌کند مسواک شما مکانیکی باشد یا برقی، باید قابلیت دسترسی کامل آن را در نظر بگیرید؛ چرا که ممکن است یک مسواک حتی با داشتن بهترین ویژگی‌ها هم بدترین انتخاب برای شما باشد.

اندازه سر مسواک

اندازه سر مسواک باید متناسب با دهان فرد باشد. اگر دهان کوچکی دارید بهتر است از مسواک هایی با سری کوچک و دسته‌هایی که قابلیت تغییر زاویه دارند، استفاده کنید.

موهای مسواک

همانطورکه میدانید موهای مسواک بیشترین برخورد را با پلاک‌های دندان دارند، بنابراین طراحی و جنس آن‌ها باید بصورتی باشد که قدرت لازم در پاکسازی پلاک‌های دندان را داشته باشند. توصیه برخی به تهیه مسواک با موهای زبر را نادیده بگیرید؛ چراکه زبری بیش از حد موهای مسواک التهابات دهان و لثه و حتی در موارد شدید بروز عفونت را بهمراه خواهد داشت.

نیازی نیست به دندان‌ها فشار وارد کنید

برخی افراد برای مسواک زدن فشار زیادی به دندان‌ها وارد می‌کنند و تصورشان این است که این کار باعث تمیزی بیشتر دندان بوده و موثرتر خواهد بود. برای اینکه بیشترین تمیزی دندان در هربار مسواک زدن حاصل شود، کافیست که بجای فشار دادن برس مسواک روی دندان‌ها، آن‌ها را ماساژ دهید. شما می توانید دندان‌ها را به صورت چرخشی مسواک کنید تا جرم‌ها راحتتر حذف شوند.

برای مسواک زدن، زمان بگذارید

به شما توصیه می‌شود که حداقل روزی دو بار و در هر مرتبه حداقل 3 دقیقه عمل مسواک زدن را انجام دهید. اگر متوجه نمی‌شوید که چه مدت زمانی را صرف مسواک زدن می‌کنید از تایمر استفاده کنید. به مرور این مدت زمان برای شما تبدیل به یک روتین شده و بدون ساعت هم به همان میزان دندان‌ها را مسواک میزنید.

روش صحیح مسواک زدن

شما هم فکر می کنید که بهترین کار برای مسواک زدن از چپ به راست و از راست به چپ بدون فشار وارد کردن به دندان هاست! خیر، این کار اشتباه است. مسواک را از بالا به پایین هدایت کنید تا پلاک‌ها از روی لثه و سپس از روی دندان برداشته شوند. سپس به صورت دایره‌ای و نرم دندان‌ها را با استفاده از مسواک ماساژ دهید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

درست مسواک بزنید

·       مسواک را بصورت 45 درجه روی خط لثه نگهدارید.

·       مسواک را به به آرامی حرکت دهید و سعی کنید دایره‌های کوچکی برای تمیز کردن دندان‌ها ایجاد کنید.

·       برای مسواک زدن در قسمت خط لثه عجله نکنید؛ چراکه احتمال بروز خونریزی زیاد است.

·       داخل دندان‌ها را نیز به همین صورت تمیز کنید.

·       پس از اتمام مراحل مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد