ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

مراحل روتین پوست چرب چگونه است؟

به طور کلی پوست افراد به سه نوع چرب، خشک و مختلط تقسیم بندی می شود. هر یک از انواع پوست، مراقبت های مخصوص به خود را دارد. برای این که پوست ما همیشه سالم و جوان به نظر برسد، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسیم و سپس از محصولات مراقبتی متناسب با آن استفاده کنیم. اما سوالی که احتمالا برایتان پیش می آید این است که چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟

نحوه صحیح تشخیص نوع پوست

برای این که نوع پوست خود را بشناسید، ابتدا صورت تان را با یک شوینده مناسب شستشو دهید و با حوله به آرامی خشک کنید. اجازه دهید پوست شما یک ساعت به حال خودش باشد و از هیچ محصول بهداشتی یا آرایشی استفاده نکنید. سپس مقابل آینه رفته و به دقت پوست خود را بررسی و لمس کنید. اگر احساس کشیدگی، خشکی یا خارش روی پوست صورت خود داشتید، پوست شما از نوع خشک است. اگر پوست شما براق یا درخشان شده بود، از نوع چرب می باشد. اگر پوست شما در نواحی گونه خشک بود، اما تی زون یا پیشانی و بینی شما چرب شده، از نوع مختلط می باشد.

برای روتین پوست چرب چه باید کرد؟

برای مراقبت و روتین پوست چرب ابتدا باید یک شوینده متناسب خریداری کرد. شوینده پوست چرب باید به گونه ای باشد که سبوم یا ترشح چربی سطح پوست را کنترل کرد و در مقابل از خشکی بیش از حد آن نیز جلوگیری کند. بهتر است برای شستشوی پوست چرب از محصولات قلیایی یا صابون استفاده نکرد. چرا که استفاده از صابون باعث خشکی بیش از حد شده و پوست را به اشتباه وادار به ترشح بیشتر چربی می کند. به همین دلیل به سرعت پس از شستشوی صورت با صابون، دوباره احساس براقیت یا چرب شدن می کنید.

پس از این که از محل کار یا بیرون از منزل برگشتید، صورت خود را با شوینده مناسب شستشو دهید. سپس از تونر مخصوص برای تنظیم ph پوست استفاده نمایید. کمی صبر کنید تا تونر به خوبی جذب پوست شود و سپس از یک کرم مرطوب کننده متناسب با پوست چرب استفاده کنید. برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که چون پوست چربی دارند، نیازی به مصرف کرم مرطوب کننده نیست. در صورتی که این گونه نبوده و حتی افراد با پوست چرب نیز نیاز به مصرف کرم مرطوب کننده و انواع آبرسان پوستی دارند.

مصرف کرم مرطوب کننده به پوست شما کمک می کند تا رطوبت و آب سطح آن تبخیر نشود و همواره سالم و باطراوت بماند. در صورت تمایل می توانید از کرم مخصوص روز و شب نیز برای مغذی شدن و افزایش طراوت پوست خود به کار ببرید.

استفاده از ماسک و لایه بردار در روتین پوست چرب

افراد دارای پوست چرب باید هفته ای یک یا دو بار از لایه بردار مناسب استفاده کنند. از آنجایی که ترشح سبوم یا چربی باعث بسته شدن منافذ باز پوستی می شود، راه را برای بروز جوش و آکنه فراهم می سازد. شما با لایه برداری به موقع می توانید تمامی چربی اضافه، آلودگی ها و همچنین پسماندهای آرایشی را از روی پوست خود برداشته و پوستی بدون جوش و آکنه را تجربه نمایید. برای لایه بردای پوست چرب می توانید از محصولات موجود در بازار استفاده کنید.

یکی دیگر از راهکارهای روتین پوست چرب استفاده از ماسک صورت است. شما می توانید از ماسک های پوست چرب آماده موجود در بازار استفاده کنید. همچنین می توانید خودتان در منزل ماسک صورت خانگی تهیه و مصرف کنید.

ماسک صورت خانگی مخصوص پوست چرب

برای تهیه ماسک صورت خانگی مخصوص پوست چرب می توانید از آبلمیوی طبیعی استفاده کنید. نصف یک عدد لیمو ترش طبیعی را آب بگیرید و با یک قاشق گلاب ترکیب کنید. محلول به دست آمده را با پنبه تمیز روی پوست بزنید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آبکشی نمایید. یکی دیگر از ترکیب های موثر برای پوست چرب، عسل و زردچوبه است. عسل خاصیت ضد میکروبی نیز داشته و آلودگی های سطح پوست چرب را به خوبی برطرف می کند تا از بروز جوش جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد