ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

پاکسازی پوست با ماسک خانگی

داشتن پوستی سالم، زیبا و عاری از هر گونه جوش، آکنه و لک آرزوی همه ماست. پاک سازی پوست یکی از روش هایی است که هر گونه آلودگی، جوش، آکنه، لک و... را از روی پوست پاک می کند و پوستی سالم و زیبا را به ارمغان می آورد. با این که برای پاکسازی پوست، روش‌های مختلفی وجود دارد، اما پاکسازی با ماسک خانگی همواره جزو بهترین روش ها به حساب می آید. به این منظور در این مطلب قصد داریم، تا ماسک های خانگی مختلفی را برای پاکسازی پوست به شما ارائه دهیم.

پاکسازی پوست با ماسک

در ادامه به معرفی 5 ماسک برای پاکسازی پوست خواهیم پرداخت.

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ قابلیت این را دارد تا به محض تماس با پوست، اندازه منافذ آن را کوچک ‌تر کند و از پوست در برابر هرگونه آلودگی محافظت نماید. همچنین می تواند، در شفاف و جوان تر بنظر رسیدن پوست کمک شایانی بنماید. به منظور پاکسازی با ماسک سفیده تخم ‌مرغ لازم است تا یک عدد سفیده تخم مرغ را آنقدر هم‌ بزنید تا کف کند. سپس آن را به مدت 5 دقیقه در یخچال قرار دهید و پس از آن آب نصف لیمو را هم به آن اضافه نمایید. ترکیب حاصل را روی پوست خود بمالید و پس از آن که به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست باقی ماند، آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و دارچین

ترکیب عسل و دارچین یک ترکیب جادویی برای پاک سازی پوست است. دارچین قدرت این را دارد تا رشد باکتری ها را در پوست مهار کند و عسل هم به خوبی می تواند، به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی عمل کند. بنابراین پاکسازی با ماسک عسل و دارچین یک راه بسیار عالی برای داشتن پوستی سالم و روشن است. برای تهیه این ماسک لازم است تا عسل و دارچین را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست خود بمالید و پس از گذشت حدود 10 تا 15 دقیقه، پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

اسکراب شکر

در میان مواد طبیعی، شکر همیشه به عنوان بهترین لایه بردار طبیعی پوست خود را مطرح کرده است. شکر به خوبی می تواند، سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرد و به شادابی و جذابیت پوست کمک نماید. برای پاکسازی با ماسک شکر تنها کافی است، دو قاشق غذاخوری از شکر را با نصف آب یک لیمو و کمی آب مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا به شکل خمیر یکدست درآید. سپس پوست خود را به مدت 5 دقیقه با آن ماساژ دهید و پس از آن پوست خود را با آب ولرم بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین مواد طبیعی برای پاکسازی پوست است و با خاصیت ضد التهابی که دارد، به خوبی می تواند، نقش بسزایی را در از بین بردن جوش و آکنه های پوستی ایفا کند. مطمئن باشید، اگر پاکسازی پوستتان را با ماسک جوش شیرین انجام دهید، پوستی سالم، زیبا و جذاب خواهید داشت. به منظور بهره بردن از خواص جوش شیرین لازم است تا 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست خود بمالید و پس از گذشت 5 تا 10 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید.

پاکسازی با ماسک جودوسر

جو دوسر از آن جایی که می ‌تواند،  منافذ پوست را با قدرت تمیز کند و چربی اضافی آن را هم جذب نماید، برای پاکسازی پوست جزو بهترین گزینه ها می باشد. برای تهیه این ماسک شگفت آور ابتدا باید نصف فنجان جو دو سر را بپزید و با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید. سپس آن را روی پوست خود بمالید و پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید.

کلام آخر

در این مطلب با ماسک های مختلف برای پاکسازی پوست آشنا شدید. در پایان توجه داشته باشید، برای این که بتوانید، همیشه پوستی شاداب و صاف داشته باشید، لازم است تا در کنار پاکسازی با ماسک، سبک زندگی خود را هم تغییر دهید و رژیم غذایی سالم و تحرک کافی نیز داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد