ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

افترشیو چیست ؟

پاکیزگی و زیبا به نظر رسیدن همیشه برای افراد در اولویت اول بوده است. به همین دلیل معمولا به دنبال محصولات و ابزاری هستند که بتوانند به بهترین شکل زیبایی خود را حفظ کرده و نشان دهند. شیو کردن معمولا یکی از مهمترین کارهایی است که باید به صورت منظم انجام دهید. چه خانم‌ها و چه آقایان حدود دو هفته یکبار باید شیو را انجام دهند.

آقایان برای اصلاح صورت و شیو کردن به طور معمول از ژیلت‌ها و تیغ‌های اصلاح صورت استفاده می‌کنند. به همین دلیل، بعد از شیو کردن پوست صورتاش ملتهب، خشک و قرمز می‌شود. راه حل این مشکلات، استفاده از افترشیو است.

همه چیز در مورد افترشیو

افترشیو چیست ؟ هر نوع مایع، روغن، ژل یا ماده دیگری است که قرار است بعد از اصلاح بر روی بدن شما قرار گیرد. استفاده از افترشیو برای بسیاری از افراد یک رسم است. بطور معمول استفاده از افترشیو برای ضدعفونی یا تسکین پوست هیچ ضرری ندارد. اما برخی از آنها بعد از اصلاح می‌توانند برای پوست شما مضر یا سمی باشند. در واقع افترشیو‌ها در دسته‌بندی محصولات بهداشتی قرار دارند، که جز ملزومات هر فرد به حساب می‌آید. افترشیو محصولی بهداشتی است که برای بعد از شیو کردن پوست استفاده می‌شود.

کاربرد افترشیو چیست ؟

کاربرد اصلی افترشیو جلوگیری از ایجاد هرگونه زخم و خراش بعد از شیو و اصلاح کردن است. ترکیباتی که در افترشیو استفاده شده است از خشک شدن پوست، التهاب و قرمزی جلوگیری می‌کند. الکل موجود در ترکیبات افترشیو از ورود میکروب به پوست جلوگیری می‌کند. پس میتوان گفت که افترشیوها خاصیت آنتی باکتریال هم دارند. افترشیو فقط مخصوص آقایان نیست و خانم‌ها هم می‌توانند بعد از هر بار شیو و اصلاح کردن، از افترشیو مخصوص خود استفاده کنند.

ترکیبات افترشیو چیست ؟

·       در افترشیو از روغن‌های طبیعی مثل آووکادو،ماکادمیا، نارگیل، بادام، دانه انگور و جوجوبا استفاده شده است که خاصیت آبرسانی به پوست را دارند.

·       از گلیسیرین هم در ترکیب افترشیو استفاده شده که خاصیت ترمیم کنندگی سلول‌های خشک پوست را دارند و به آبرسانی پوست کمک میکند.

·       کره شیا ماده‌ای است که به دلیل خاصیت ضد التهابی در ترکیب افترشیو استفاده شده است.

اگر پوست شما دچار خراشیدگی یا زخم در طول اصلاح شد، با استفاده از افتر شیو می‌توانید پوست خود را ترمیم کنید. چون ماده‌ای طبیعی به نام استرینجنت در ترکیب افترشیو وجود دارد که به ترمیم پوست شما کمک می‌کند. اما نکته مهم در مورد این ماده این است که باعث التهاب پوست‌های خشک نیز می‌شود. پس اگر پوست شما خشک است در زمان خرید افترشیو وجود این ماده را در ترکیبات این محصول چک کنید.

افترشیو مناسب انواع پوست‌ها

در زمان خرید افترشیو باید به مواردی توجه کنید که مهمترین آن‌ جنس پوست شما است.

·       افترشیو پوست‌ چرب

اگر شما  پوستی چرب دارید، هر مدل از افترشیوها را می‌توانید استفاده کنید چون الکل موجود در ترکیب افترشیو به پوست شما آسیبی وارد نمی‌کند. اما اگر افترشیوی پیدا کردید که خاصیت آب رسانی بیشتری داشت حتما بخرید.

·       افترشیو پوست‌ طبیعی و نرمال

اگر پوست شما نرمال یا طبیعی است استفاده از بالم افترشیو را به شما پیشنهاد می‌‌‌کنیم. بالم افترشیو به دلیل الکل ناچیزی که در ترکیب خود دارد به پوست آسیب نمی‌رساند و در عین حال پوست را آب رسانی می‌کند.

·       افترشیو پوست‌ خشک

همانطور که می‌دانید الکل‌ها آب پوست را جذب می‌کند و باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود. پس اگر در دسته افرادی هستید که پوست خشک دارید بهتر است از ژل‌های افترشیو استفاده کنید. چون میزان الکل بسیار کمی در این ژل‌هاست. همچنین در افترشیوی که استفاده می‌کنید حتما توجه داشته باشید که گلیسیرین و مواد مرطوب کننده پوست دیگر موجود باشد.

·       افترشیو پوست‌ حساس

اگر پوست شما حساس است باید از افترشیو هایی استفاده کنید که الکل نداشته باشد و  همچنین فاقد اسانس و بو باشد. افترشیوی که در ترکیب خود از رز، اسطوخودوس یا پرتقال استفاده شده است، می‌تواند برای پوست‌های حساس بسیار مناسب باشد. چون این ترکیب‌ها نه تنها پوست را تحریک نمی‌کند بلکه احساس آرامش را هم ایجاد می‌کند.

کلام آخر

افترشیو محصولی مناسب برای کاهش خارش و تورم بعد از اصلاح است که در اثر آسیب پوست و موهای رشد کرده در پوست است که برای انواع پوست مدل مخصوصی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد