ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ساخت صابون خانگی چه مزیت هایی دارد؟

بهداشت به عنوان یک عمل انسانی در میان تمامی افراد وجود دارد و رعایت کردن آن به یک عادت یا حتی وظیفه ی عمومی تبدیل شده است. استفاده از صابون برای شستشوی پوست، لباس و غیره از سال های سال پیش رواج داشته است. در گذشته های دور، استفاده از صابون های خانگی بیشتر از حالا کاربرد داشته. اما با گذشت زمان و افزایش سرعت زندگی مدرن، رفته رفته، صابون های کارخانه ای جایگزین صابون های خانگی شدند. امروزه با افزایش اهمیت استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک جهت حفظ سلامتی و کمک به محیط زیست، ساخت صابون خانگی مجدداً طرفداران خود را پیدا کرده است. اما چرا ساخت صابون خانگی انقدر اهمیت دارد؟ آیا این کار نیاز به هزینه و زمان زیادی دارد؟ آیا همه می توانند در خانه صابون درست کنند یا این کار نیاز به تخصص به خصوصی دارد؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا پاسخ تمامی این سوالات را بازگو کنیم.

ساخت صابون خانگی چه تاثیری بر سلامتی و حفظ محیط زیست دارد؟

با ساخت صابون خانگی، فعالیت یکی از خط تولیدهای بزرگ شیمیایی که همان تولید صابون است به مرور زمان محدود می شود. محدود شدن خط تولید به معنی ورود آلودگی کم تر به محیط زیست است. چرا که کارخانه ها اصلی ترین عوامل آلودگی هوا، آلودگی آب ها و در نهایت از بین رفتن گونه های زیستی هستند. جدای از تاثیرگذاری مثبت بر محیط زیست، ساخت صابون خانگی بر سلامتی و همچنین کنترل اقتصاد نیز تاثیرگذار است.

صابون های شیمیایی، همگی شامل ترکیبات شیمیایی مضری هستند که می توانند انواع سرطان، حساسیت های پوستی و موارد مشابه دیگر را با خود به همراه بیاورند. علاوه بر این، صابون هایی که به اصطلاح به صورت ارگانیک و با مواد طبیعی ساخته می شوند، قیمت فزاینده و گزافی دارند. بنابراین، با ساخت صابون خانگی، علاوه بر اینکه خودتان از ترکیبات طبیعی درجه یک استفاده می کنید، می توانید با هزینه ی بسیار کم تر، صابون مورد نیاز کل خانواده را تامین کنید. حتی ساخت صابون خانگی با روش های تزئینی و زیبا، می تواند به یک منبع درآمد خوب برای شما تبدیل شود.

روش های ساده برای ساخت صابون خانگی

برای ساخت هر نوع صابون خانگی، شما نیاز به قلیاب خواهید داشت. از هر روشی که اقدام به ساخت صابون خانگی کنید، قلیاب صابون اولین چیزی است که باید آن را تهیه کنید. بدون قلیاب، صابون هم به وجود نخواهد آمد. بنابراین در اولین قدم، باید اقدام به تهیه قلیاب صابون کنید. دیگر وسایل مورد نیاز شما، بسته به اینکه چه نوع صابونی می خواهید درست کنید متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر قصد صابون روغن نارگیل دارید، طبیعتاً روغن نارگیل چیزی است که به آن احتیاج خواهید داشت؛ و اگر می خواهید صابون ویتامین دار درست کنید، احتمالاً ویتامین E آن چیزی است که باید تهیه کنید. بنابراین پیش از آنکه اقدام به خرید برای ساخت صابون خانگی کنید، ببینید که به چه صابونی نیاز دارید.

·        چند صابون خانگی که می توانید به سادگی در خانه درست کنید:

·        صابون گلیسیرین: کمکم به آبرسانی پوست و درمان خشکی و اگزما

·        صابون شیر نارگیل: افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و از بین بردن سلول های مرده

·        صابون عسل: ضد التهاب و آنتی باکتریال پوست های خشک

·        صابون روغن زیتون: درمان خشکی، ترک و اگزما در پوست های خشک و حساس

·        صابون روغن بادام: افزایش درخشندگی پوست با از بین بردن سلول های مرده و کاهش التهابات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد