ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

راهکارهای خانگی برای پرپشت شدن ابرو

ابروهای ما، یکی از اعضای مهم در زیباتر شدن هرچه بیشتر چشم ها و به طور کلی چهره مان هستند. گاهی به دلایل مختلفی ممکن است ابروها دچار ریزش شوند. این دلایل می توانند به دلیل حساسیت یا آلرژی، عوارض روش های درمانی مانند شیمی درمانی، عادت کندن ابروها، دلایل وراثتی کم پشتی ابروها، بارداری و زایمان، جراحی و بیهوشی های متعدد، بیماری تیروئید و غیره ایجاد شوند. افرادی که دچار ریزش ابرو و یا کم پشت شدن آن می شوند، همواره به دنبال راهکارهایی ساده، کم هزینه و خانگی برای پرپشت شدن ابرو می گردند. در این مقاله، چند روش ساده برای پرپشت شدن ابرو ها را معرفی می کنیم.

روغن کرچک و پرپشت شدن ابرو

یکی از مواد گیاهی موثر در پرپشت شدن ابرو، روغن کرچک است. کرچک، روغنی گیاهی است که از دانه ی کرچک گرفته می شود. روغن کرچک سبب می شود که میزان رطوبت بافت سلولی زیر ابرو افزایش یافته و در نتیجه تغذیه رسانی بهتر انجام شود. در نتیجه ی این فرایند، ابروها ضخیم تر و پرپشت تر خواهند شد.

پرپشت شدن ابرو به کمک روغن زیتون

روغن زیتون، یک روغن گیاهی است که به طور معمول در هر خانه ای می توان آن را پیدا کرد. روغن زیتون تاثیرات اگزما در پوست اطراف ابرو را از بین برده و درست مانند روغن کرچک، با تغذیه رسانی به بافت سلولی منجر به پرپشت شدن ابرو می شود.

روغن نارگیل و پرپشت شدن ابرو

روغن نارگیل نیز دست همانند روغن کرچک و روغن زیتون می تواند با تغذیه رسانی به پوست زیر ابروها، ریزش آن ها را متوقف کرده و در نتیجه منجر به افزایش رشد آن ها شوند. روغن نارگیل را می توان به تنهایی و یا در ترکیب با لیمو ترش تازه مورد استفاده قرار داد. در هر دو حالت، بهتر است روغن نارگیل را پیش از خواب بر روی ابروهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح بر روی ابروهایتان باقی بماند.

پرپشت شدن ابرو با وازلین

یکی از اصلی ترین دلایل ریزش ابرو، بروز اگزما و خشکی در پوست ابرو است. به همین ترتیب است که روغن های گیاهی و مرطوب کننده های قوی می توانند در پرپشت شدن ابروها تاثیرگذار باشند. وازلین، یکی از این مرطوب کننده های قوی است که می توانید هر شب پیش از خواب از آن استفاده کنید. وازلین هم به تنهایی و هم به صورت ترکیبی در پرپشت شدن ابروها موثر هستند.

تاثیر تغذیه بر پرپشت شدن ابرو

کمبود مواد غذایی ضروری در بدن، یکی از اصلی ترین علل برای کم پشت شدن ابروها هستند. کمبود ویتامین های گروه B، ویتامین C، روی، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3، باعث ریزش چشم گیر در ابروها خواهند شد. با اصلاح عادات غذایی خود و اضافه کردن این مواد غذایی به رژیم روزانه تان می توانید از ریزش ابروها جلوگیری کرده و منجر به پرپشت و ضخیم شدن آن ها شوید. اسفناج، گردو، شاه بلوط، سویا، کدو تنبل، ماهی قزل آلا، شیر، ماست، تخم مرغ، مارچوبه، غلات، موز و غیره از جمله خوراکی هایی هستند که می توانند به پرپشت شدن ابرو های شما کمک شایانی نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد