ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

5 معجزه طبیعت برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن

یکی از مشکلات رایج میان زنان، عفونت قارچی واژن است که منجر به درد این ناحیه، خارش و ترشحات غیرطیبعی می شود. با وجود شایع بودن این مسئله، هنوز هم بسیاری از خانم ها از رفتن نزد پزشک برای درمان عفونت های واژنی خجالت می کشند. از این رو درمان های خانگی می تواند برای این عده بسیار نجات بخش باشد. البته تاکید می کنیم در هر حال مراجعه به دکتر متخصص را در اولویت قرار دهید و ضمن استفاده از روش های درمانی پزشکی، راهکارهای خانگی را مدنظر داشته باشید. در این مقاله با بهترین روش های ممکن برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن آشنا می شوید.

1.     روغن درخت چای

روغن درخت چای سرشار از خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی است و از این رو می تواند برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از این روغن، ابتدا حتما و حتما باید آن را با یک روغن حامل مانند روغن جوجوبا و یا روغن نارگیل رقیق کنید و سپس آن را به ناحیه موردنظر بزنید. در صورت مشاهده هرگونه علائم حساسیت، مانند سوزش و قرمزی، مصرف آن را قطع کنید. علاوه بر خود روغن، شیاف های واژینال آن هم بهترین گزینه برای درمان چنین عفونت هایی است.

2.     ماست پروبیوتیک

ماست های شیرین نشده و بدون طعمی که به طور طبیعی و خانگی درست می شوند، حاوی باکتری های مفیدی به نام پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک ها می توانند مخمرهایی را که باعث عفونت می شوند، از بین ببرند و از این طریق به درمان خانگی عفونت قارچی واژن کمک کنند. علاوه بر مصرف خوراکی ماست های پروبیوتیک، استفاده موضعی از آن روی ناحیه خارجی واژن و یا حتی مصرف واژینال ماست می تواند در درمان عفونت واژن موثر عمل کند.

3.     روغن پونه کوهی

پونه کوهی یا مرزنجوش حاوی دو ضدقارچ قوی به نام های کارواکرول و تیمول است و به همین دلیل می تواند برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن مورد استفاده قرار گیرد. البته به یاد داشته باشید که روغن پونه کوهی، خون را به طور طبیعی رقیق می کند؛ بنابراین اگر از رقیق کننده های خون دیگری استفاده می کنید و یا به دلیل کمبود ویتامین K مشکل انعقاد خون دارید، دور این درمان خانگی را خط بکشید. برای استفاده از این روغن، حتما آن را با روغن حاملی مانند روغن زیتون و یا روغن بادام شیرین رقیق کنید. سپس آن را روی پوست ماساژ داده و یا در دستگاه بخور استنشاق کنید.

4.     سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب رایج ترین درمان خانگی عفونت قارچی واژن است که در تحقیقات علمی هم ثابت شده خواص دارویی بسیاری دارد. برای استفاده از سرکه سیب، نصف فنجان آن را در وان حمام یا تشتی با آب ولرم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه در آن بشینید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید با سرکه یا هر ماده طبیعی دیگری (حتی با آب) دوش واژینال گرفت؛ چرا که این کار بیشتر واژن را مستعد ابتلا به عفونت ها می کند.

5.     سیر

سیر هم با خواص آنتی باکتریال خود می تواند نقش موثری در درمان خانگی عفونت قارچی واژن داشته باشد. اما برخلاف موارد دیگر، استفاده واژینال سیر را توصیه نمی کنیم؛ چرا که برخی گزارشات نشان می دهد مصرف آن به این صورت باعث درد و سوزش بسیار می شود. برای بهره مندی از خواص سیر در درمان چنین عفونت هایی، بهتر است سیر را به مقدار بسیار بیشتر از قبل در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد