ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

نکات بسیار مهم برای ضخیم شدن مو + ماسک خانگی

موهای ضخیم و پرپشت آرزوی همه کسانی است که به زیبایی و سلامتی موهای خود اهمیت می دهند. با وجود اینکه جنس تار مو تا حد زیادی به ژنتیک و وراثت وابسته است، اما سبک زندگی ناسالم هم در نازک شدن موها بی تاثیر نیست. در واقع با رعایت یک سری نکات ساده می توان ضخامت موها را تا حد مطلوبی افزایش داد. به علاوه اینکه ماسک های خانگی موثری برای ضخیم شدن مو وجود دارند که به راحتی قابل تهیه بوده و با مداومت در استفاده از آن ها می توان به نتیجه مطلوب رسید. در این مطلب با مهم ترین نکات مربوط به ضخیم شدن مو آشنا می شوید. در پایان هم طرز تهیه دو ماسک موی خانگی موثر را یاد می گیرید که به موها جان تازه ای می بخشند.

1.     از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید

اگر موهای خشک و یا نازکی دارید، سولفات موجود در شامپوها و نرم کننده ها دشمن موهای شماست؛ چرا که سولفات در دراز مدت به پوست و مو آسیب می زند. برای ضخیم شدن مو از محصولات بدون سولفات و به ویژه مواردی را تهیه کنید که مخصوص تار موهای نازک، فرموله شده اند. این نوع محصولات حاوی پروتئین های مفیدی هستند که در افزایش ضخامت تار موها تاثیرگذار خواهند بود.

2.     اصولی شانه کردن مو را بیاموزید

درست شانه کردن هم تاثیر زیادی در ضخیم شدن مو دارد. به هیچ عنوان موهای خیس تان را شانه نزنید. برای شانه کردن موهای خشک، حتما از برس چوبی استفاده کنید. ترجیحا در حالت نشسته و فقط روزی یک بار، شب ها قبل از خواب، موهای خود را شانه بزنید. همچنین توجه داشته باشید که با خشونت و عجله شانه کردن موها، می تواند آسیب های جبران ناپذیری به آن ها وارد کند.

3.     در شستن موها زیاده روی نکنید

یکی از اشتباهات رایج، شستشوی بیش از حد موهاست. تعداد دفعات شامپو زدن را به دو تا نهایتا سه بار در هفته محدود کنید. اگر موهای بسیار چربی دارید، پیشنهاد ما استفاده از شامپو خشک و یا شامپوهای روزانه است.

4.     رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

تاثیر رژیم غذایی را در ضخیم شدن مو نمی توان نادیده گرفت. برای اینکه موهای ضخیم و پرپشتی داشته باشید، مطمئن شوید به میزان کافی پروتئین و چربی های سالمی مانند امگا 3  و روغن زیتون را مصرف می کنید. مواد مغذی مانند آجیل، ماست یونانی، تخم مرغ، ماهی، سبزیجات و انواع میوه می توانند در افزایش رشد موها و ضخامت آن ها تاثیر بسزایی داشته باشند.

5.     از ماسک خانگی استفاده کنید

یکی از مواد گیاهی موثر در ضخیم شدن مو بذر کتان است. برای استفاده آن، ابتدا یک فنجان بذر کتان در آب بریزید و اجازه دهید یک شب خیس بخورد. صبح روز بعد بذر کتان را با دو لیوان آب بجوشانید و هم بزنید، تا به غلظت ژله مانندی برسد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و از صافی رد کنید. بعد از اینکه کمی خنک شد، ژل را به موهای تان ماساژ دهید. مصرف خوراکی روغن بذر کتان هم در ضخیم شدن موها تاثیر مشابهی دارد.

یک ماسک خانگی کاربردی دیگر برای داشتن موهای ضخیم تر، برگ حناست. یک دسته برگ حنای تازه را بردارید و آن ها را کمی مرطوب کنید. سپس خوب برگ ها را بسابید تا خمیر نرمی به دست آید. بعد از دو ساعت، موهای تان را به خمیر آغشته کنید و با کلاهی موها را بپوشانید. بعد از چند ساعت موهای تان را شسته و شامپو بزنید. با مداومت در مصرف این ماده طبیعی، به زودی شاهد ضخیم تر و در عین حال نرم تر شدن موهای تان خواهید بود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد