ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

نکات مهمی که قبل از استفاده از تیغ زدن صورت باید بدانید


خانم‌ها برای از بین بردن موهای زائد صورت خود از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. اما در برخی شرایط افراد به دنبال سریع‌ترین راه برای اینکار هستند. یکی از ساده‌ترین و راحتترین روشهای از بین بردن موهای صورت استفاده از تیغ است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا استفاده از تیغ برای اصلاح صورت درست است یا نه؟

اغلب خانم‌ها موهایی بر روی صورت خود دارند که نازک و طبیعی هستند. اما بعضی از افراد به دلیل مشکلات هورمونی یا مشکلات دیگر موهای بیشتر و ضخیمتری دارند. روش‌هایی چون استفاده از موم و یا بند انداختن علاوه بر اینکه درد زیادی دارد، باعث قرمزی و التهاب پوست نیز می‌شود. از لیزر هم نمیتوان برای هر نوع پوستی استفاده کرد. به همین دلیل بعضی از خانم‌ها از روش تیغ زدن صورت استفاده می‌کنند. قبل از اینکه تیغ را در دست بگیرید ، پوست خود را بررسی کنید. اگر بیماری‌هایی مانند اگزما، پسوریازیس یا آکنه دارید، اصلاح باعث تحریک و ناراحتی می‌شود. همچنین ممکن است منجر به عفونت شود. پوست حساس یا پوستی که به هر دلیلی دارای لکه‌های قرمز و تحریک پذیر است، ممکن است به این نوع اصلاح جواب خوبی ندهند.

فواید تیغ زدن صورت

از فواید تیغ زدن صورت میتوان به لایه برداری پوست، از بین رفتن موهای زیرپوستی، روشن‌تر شدن صورت و همچنین کمتر شدن موها اشاره کرد. به همین دلیل آرایش بهتر بر روی صورت می‌نشیند و محصولات مراقبت از پوست نیز بهتر جذب می‌شود.

روش صحیح تیغ زدن صورت

در تیغ زدن صورت ، باید برخی نکات را رعایت کنید. مهمتر از همه اینکه این روش باعث تحریک پوست می‌شود در نتیجه جوش زیر پوستی و عفونت ایجاد می‌شود. همچنین اصلاح صورت با تیغ باعث ایجاد اصطکاک با پوست می‌شود که ممکن است بر روی صورت زخمی ایجاد کنید. بعد از اینکه زخم بر روی صورت شما ایجاد شد، پوست شروع به سوزش می‌کند. برای اینکه از اتفاقات احتمالی جلوگیری کنید باید به چگونگی استفاده از تیغ‌ها توجه داشته باشید.

·        شما برای اصلاح پوست صورت خود باید از تیغ مخصوص صورت  استفاده کنید. هرگز نباید از تیغ معمولی که برای بدن طراحی شده استفاده کنید. میتوانید از تیغ‌های مردانه استفاده کنید. همچنین هرگز از ژیلت‌های سه یا چهار تیغه استفاده نکنید.

·        برای از بین بردن موهای صورت خود هرگز بعد از بند انداختن از تیغ استفاده نکنید. اگر بعد از اصلاح صورت توسط بند از تیغ استفاده کنید ممکن است به دلیل اصطکاکی که ایجاد می‌شود، صورت خود را زخم کنید که در نهایت باعث ایجاد جوش‌های زیر پوستی می‌شود.

·        قبل اینکه صورت خود را با تیغ اصلاح کنید حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اینکار باعث نرم شدن موهای صورت شما می‌شود و از زخم شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند.

·        قبل از اینکه اصلاح را شروع کنید حتما صورت خود را تمیز کنید و با آب بشورید. این کار باعث از بین رفتن آلودگی‌های روی صورت می‌شود. در صورت وجود آلودگی بر روی پوست، امکان ایجاد جوش بیشتر می‌شود. بعد از این که با تیغ صورت خود را اصلاح کردید، با آب گرم و پاک کننده ملایم صورت خود را بشورید.

·        زمانی که می‌خواهید از تیغ استفاده کنید در جهت رویش مو آن را بکشید تا از ایجاد جوش‌های زیر پوستی جلوگیری کنید.

·        بعد از اینکه صورت خود را اصلاح کردید پوست خود را با مقداری روغن یا کرم مرطوب کننده چرب کنید. این نکته را توجه کنید که حتما از محصولاتی استفاده کنید که در ترکیبات خود الکل یا مواد حساسیت‌زا نداشته باشد.

 

نکات مهمی که قبل از استفاده از تیغ زدن صورت باید بدانید

·        اگر بر روی پوست خود زخم و یا آکنه دارید اصلا از این روش برای اصلاح صورت استفاده نکنید.

·        قبل از اینکه تیغ را بر روی صورت خود بزنید، حتما با الکل ضدعفونی کنید تا از ایجاد عفونت‌های باکتریایی بر روی پوست جلوگیری کنید.

·        هر شخص تیغ مخصوص به خود را داشته باشد. استفاده از تیغ به صورت مشترک کار درستی نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد