ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

بهترین روش انتخاب رژگونه مناسب

تقریبا اکثر خانم‌ها در آرایش روتین خود از رژگونه استفاده می‌کنند. پس شاید بتوان گفت رژگونه یکی از مهم‌ترین لوازم آرایش به حساب می‌‌آید و به آرایش شما رنگ و لعاب و شادابی اضافه می‌کند. اما نکته مهم انتخاب رژگونه مناسب برای رنگ پوست شماست. در ادامه مطلب ما کامل‌ترین راهنمای انتخاب رژگونه مناسب با رنگ پوست شما را ارائه می‌دهیم.

انواع رژگونه از نظر ساختار

انواع مختلفی از رژگونه در بازار وجود دارد که شما باید بسته به نوع پوست خود یکی از ساختارهای رژگونه را انتخاب کنید.

1.      رژگونه پودری

می‌شود گفت نوع پودری رژگونه از پرکاربردترین نوع‌ رژگونه‌ها بین دو نوع دیگر است. این رژگونه به خوبی روی پوست می‌نشیند و چربی‌های اضافه را جذب می‌کند. اگر پوست چرب و یا مختلط دارید این نوع رژگونه برای شما بهترین است.

2.     رژگونه کرمی

معمولا این نوع رژگونه خاصیت آبرسانی به پوست را دارد. می‌تواند برای پوست‌های خشک تا نرمال انتحاب رژگونه مناسب آنها باشد.

3.    رژگونه مایع و ژله‌ای

رژگونه‌های مایع برای هر نوع پوستی مناسب هستند. اگر رژگونه برای شما بسیار مهم است و می‌خواهید ماندگاری بالایی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که از رژگونه مایع یا ژله‌ای استفاده کنید.

روش زدن رژگونه بر اساس شکل صورت

1.      صورت گرد: معمولا صورت‌های گرد نیازی به برجسته نشان دادن گونه‌ها ندارند. صورت‌های گرد بهتر است برای لاغرتر و کشیده‌تر شدن صورت رژگونه به استخوان گونه بزنند و آن را به سمت خارج و بالا به سمت گیجگاه کشیده و ترکیب کنند.

2.     صورت های مربعی : برجسته‌تر شدن گونه‌های صورت‌های مربعی نیز جلوه زیبایی ندارد. صورت‌های مربعی بهتر است رژگونه را در امتداد گونه‌ها بزنند.

3.    صورت های دراز: در این نوع صورت‌ها نیاز است که گونه‌ها برجسته جلوه کند. بنابراین کسانی که صورت درازی دارند بهتر است، رژگونه را زیر سطح برجسته گونه‌ها بزنند اما نباید آن را در جای دیگری پخش کنند.

4.    صورت های قلبی شکل: صورت‌های قلبی شکل نیز باید رژگونه را در زیر برجستگی گونه‌ها بزنند و آن را تا امتداد خط رویش مو محو کنند.

5.    صورت های بیضی شکل : بهترین نقطه برای زدن رژگونه در صورت‌های بیضی شکل، روی خود گونه است. برای پیدا کردن برجستگی صورت خود لبخند بزنید. حال بر روی برجستگی‌ رژگونه بزنید و آن را پخش کنید.

 

راهنمای انتخاب رژگونه مناسب رنگ پوست

بسیار مهم است که شما نسبت به رنگ پوست خود رژگونه خود را انتخاب کنید. زیرا رنگ‌های نامناسب نه تنها به گونه‌های شما شکل نمی‌دهند، بلکه ممکن است فرم چهره شما را بد نشان بدهند و جلوه زیبایی بر روی صورت شما نداشته باشند. حتی شادابی آرایش را از بین ببرند.

1.      راهنمای انتخاب رژگونه مناسب برای پوست روشن

رژگونه‌های کرمی جلوه زیباتری بر روی پوست‌های روشن دارند. رژگونه‌هایی به رنگ، صورتی ملایم، هلویی و مرجانی ملایم برای پوست‌های روشن مناسب هستند.

پوست سفید با درجه‌‌ی زیاد بهتر است از صورتی ملایم برای رژگونه خود استفاده کنند و هرگز به سراغ طیف تیره رژ لب نروند. برای پوست خیلی روشن و سرد بور رژگونه‌های قرمز ملایم بسیار مناسب هستند و پوست سفید معمولی بهتر است از رنگ‌های برنزه یا زرد و هلویی ملایم استفاده کنند.  در نتیجه پوست‌های روشن بهتر است از رژگونه‌هایی با طیف رنگی ملایم استفاده کنند.

2.     راهنمای انتخاب رژگونه مناسب رنگ پوست متوسط و گندمی:

پوست‌های رنگ گندمی و متوسط بهتر است از طیف رنگی ملایم برای رژگونه خود استفاده کنند. زیرا رنگ‌های تیره صورت آن‌ها را مرزبندی می‌کند و جلوه زیبایی ندارد. بنابراین برای پوست‌های گندمی و متوسط رژگونه‌هایی به رنگ رژگونه ای به رنگ صورتی کم رنگ و هلویی و قرمز بهترین انتخاب است.

3.    راهنمای انتخاب رژگونه مناسب رنگ پوست تیره و سبزه:

انتخاب رژگونه مناسب برای پوست‌های تیره و سبزه بین رنگ پوست‌های دیگر آسان‌تر است. زیرا معمولا تمام رنگ‌های رژگونه برای این رنگ پوست مناسب هستند. مناسب‌ترین رنگ‌ها برای رژگونه پوست سبزه و تیره رنگ‌های گرم مایل به قهوه ای و مرجانی با ته رنگ بنفش و تیره است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد