ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

مانیکور ناخن چیست ؟


ناخن‌های زیبا، مرتب و یک شکل نشان از توجه افراد به دستان دارد. بخصوص این موضوع در بانوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توانند با مراقبت و رسیدگی از ناخن‌ها اعتماد بنفس خود را افزایش دهند. شما چگونه به ناخن‌هایتان نظم می‌دهید و آن‌ها را تمیز می‌کنید؟ آیا همیشه این وظیفه را به مانیکوریست محول می‌کنید و تصور می‌کنید که انجام مانیکور در منزل غیرممکن است؟

فرقی نمی‌کند که شما کار و هنر دست مانیکوریست مورد اعتماد خود را دوست داشته باشید و یا اینکه ترجیح بدهید در منزل خودتان ناخن‌های دست را مرتب و تمیز کنید، در هرصورت خوب است که اطلاعات کافی درباره آن بدست آورید و بدانید مانیکور ناخن چیست .

اگر از آن دست افرادی هستید که به سلامت و رسیدگی ناخن‌هایتان اهمیت می‌دهید در این قسمت همراه ما باشید. در ادامه با مانیکور، روش‌های انجام مانیکور و فواید آن آشنا می‌شوید:

مانیکور ناخن چیست ؟

مانیکور روشی کاملا موثر در حفظ سلامت، نظم و زیبایی ناخن‌های دست بشمار می‌رود. مانیکور از چند مرحله تشکیل شده و افراد بنابر نیاز ناخن‌ها می‌توانند با انجام چند مرحله به ناخن‌های دست فرم، ترتیب و تمیزی بیشتری ببخشند.

مراحل مانیکور ناخن چیست ؟

همانطور که گفتیم مانیکور یک روش رسیدگی به ناخن است که از چند مرحله تشکیل شده. اما ممکن است در سالن‌های زیبایی اینکار با چند مرحله کم یا زیاد و یا به روش‌های گوناگونی انجام بگیرد.

بصورت کلی مراحل مانیکور ناخن دست شامل سوهان کشیدن ناخن‌ها، شکل دادن به ناخن، اصلاح پوست‌های اطراف ناخن، خارج کردن آلودگی‌ها از اطراف کوتیکول ناخن و در صورت تمایل لاک زدن ناخن دست می‌شود.

انواع مانیکور ناخن چیست ؟

اگر پیش از این مانیکور را تنها به یک روش در سالن های زیبایی دیدید خوب است اشاره کنیم که مانیکور به دو روش متفاوت انجام می‌گیرد، مانیکور خشک و مانیکور خیس. در هر دو روش ناخن‌های دست مرتب خواهند شد و در نهایت می‌توانید لاک ناخنتان را انتخاب کنید. پس از مانیکور شما می‌توانید به ناخن‌ها لاک بزنید، از برق ناخن استفاده کنید و یا اینکه با ژلیش ناخن یک تغییر بزرگ در ناخن‌های دست ایجاد کنید.

مانیکور خیس

ممکن است این اصطلاح را تاکنون نشنیده باشید. بنظر شما مانیکور خیس چگونه انجام می‌گیرد؟ مانیکور خیس تقریبا راحتتر و محبوب‌تر از مانیکور خشک است. در این روش دست‌ها را داخل آب گرم قرار می‌دهند تا با دمای آب گوشت و پوست اطراف ناخن نرم شود. اما چگونه آن را انجام می‌دهند؟

·         ابتدا لاک یا ژلیش قبلی را پاک و ریموو می‌کنند.

·         سپس ناخن‌ها را کوتاه کرده و با سوهان به آن‌ها حالت می‌دهند.

·         در مرحله سوم دست‌ها را داخل ظرفی از آب گرم که حاوی مایع نرم کننده و صابون نیز هست قرار می‌دهند.

·         10 دقیقه زمان می‌دهند تا مایع جذب پوست شده و گوشت و پوست اطراف ناخن را نرم کند.

·         بعد رطوبت دست‌ها را با حوله می‌گیرند.

·         پوست‌های مرده را از روی ناخن حذف کرده و به کوتیکول‌ها نظم می‌دهند.

·         گوشت‌های زائد اطراف ناخن را با ناخن‌گیر یا ابزار مانیکور اصلاح می‌کنند.

·         در آخر از لوسیون و کرم مرطوب کننده برای حفظ رطوبت ناخن‌ها استفاده می‌کنند.

مانیکور خشک

·         همانطور که از نامش پیداست در این روش ناخن‌ها داخل آب قرار نمی‌گیرند.

·         تمام مراحل دیگر مانیکور خیس برای مانیکور به روش خشک نیز انجام می‌گیرد.

·         اگر ناخن‌های دستتان شکننده و ضعیف باشد این روش برایتان بهتر خواهد بود.

·         در این روش ناخن‌ها با سوهان دستی فرم داده می‌شوند.

دیگر روش‌های مانیکور

امروز مانیکور نیز مانند دیگر روش‌های مراقبتی و زیبایی دچار تحول شده و چند روش تازه به آن اضافه شده است. ژلیش ناخن، مانیکور فرانسوی، مانیکور روسی و مانیکور آمریکایی و پارافین از جمله جدیدترین روش‌های مانیکور ناخن بشمار می‌روند.

مانیکور ناخن با پارافین چیست ؟

مانیکور ناخن با پارافین یکی از روش‌های جدیدیست که تازگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش تقریبا به روش مانیکور خیس شباهت دارد. در روش مانیکور با پارافین، ماده پارافین جایگزین آب گرم می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد