ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

بهترین روش درمان سیاهی دور چشم


 

سیاهی زیر پلک در زنان و مردان بسیار شایع است. این عارضه اغلب با پف اطراف پلک همراه است و باعث می‌شود سن این افراد بیشتر به نظر برسد. معمولاً خلاص شدن از سیاهی و پف دور چشم کمی دشوار است. تیرگی اطراف پلک در افراد سالمند، افرادی که به طور ژنتیکی به این عارضه مبتلا هستند و افراد غیر سفیدپوست بیشتر شایع است. اگرچه به نظر می رسد که خستگی و بی خوابی بهترین توضیح و دلیل برای بروز سیاهی‌ دور پلک باشد، اما تعدادی عوامل وجود دارد که در بروز این عارضه موثر هستند. در بیشتر موارد هیچگونه جای نگرانی نیست و با مراجعه به پزشک برطرف خواهد شد.

 

 چه عواملی باعث بروز سیاهی دور چشم می شود؟

 خستگی مفرط یا بی‌خوابی یکی از شایع‌ترین علل بروز سیاهی دور چشم هستند که کمبود خواب می‌تواند باعث کدر شدن و رنگ پریدگی پوست شود. این امر باعث می شود بافت های تیره و رگ های خونی زیر پوست شما نمایان شوند. کمبود خواب همچنین باعث بروز پف در اطراف پلک نیز می شود.

 

 یکی دیگر از علل بروز سیاهی دور چشم افزایش سن است. پیری طبیعی پوست باعث بروز سیاهی دور چشم می شود. در واقع هرچه سن افزایش می‌یابد، پوست صورت نازک تر می شود. همچنین چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست از بین می رود. با وقوع این امر رگ های خونی تیره در زیر پوست شما بیشتر نمایان شده و باعث تیرگی ناحیه می شوند.

 

 خیره شدن مداوم به صفحه تلویزیون، رایانه و تلفن های هوشمند نیز می تواند باعث بروز خستگی چشم شود. خستگی چشم، چشم ها را تحت فشار قرار داده و باعث بزرگ شدن رگ های خونی اطراف آن می‌شود. در نتیجه پوست آن ناحیه تیره تر می شود. واکنش های آلرژیک و خشکی چشم نیز باعث ایجاد تیرگی دور پلک می شود. واکنش آلرژیک معمولاً با خارش، قرمزی و پف کردگی چشم همراه هستند که باعث گشاد شدن رگ های خونی و مشاهده آن در زیر پوست می شود.

 

 کمبود آب بدن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ژنتیک نیز از جمله سایر علل شایع بروز سیاهی دور چشم به شمار می‌روند.

 

 درمان سیاهی دور چشم

 

سیاهی دور چشم به علت آن بستگی دارد. با این حال برخی از رایج ترین روش های درمان خانگی در ادامه  شرح داده خواهد شد:

 

 استفاده از کمپرس سرد به کاهش تورم و کوچک شدن رگ های خونی متسع کمک زیادی می کند. کمپرس یخ می تواند پف چشم را کاهش دهد و در از بین بردن سیاهی آن موثر واقع شود. برای این کار می توانید چند تکه یخ را درون یک کیسه پلاستیکی قرار داده و آهسته روی پلک بمالید. همچنین می توانید یک پارچه را با آب سرد مرطوب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پلک قرار دهید.

 

خستگی و کمبود خواب می‌تواند باعث بروز تیرگی اطراف چشم شود. همچنین می تواند شما را رنگ پریده تر نشان دهد که این عامل باعث بروز تیرگی دور چشم نیز خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که هر شب ۷ تا ۸ ساعت خواب کامل دارید. علاوه بر این توجه داشته باشید که ارتفاع بالش در تیرگی و سیاهی دور چشم شما نیز موثر است. برای این کار می‌توانید یک بالش اضافه زیر سر خود قرار دهید تا از تجمع مایعات در پلک ها جلوگیری شود.

 

  قبل از خروج از منزل حتماً از کرم دور چشم و کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. ترجیحاً از کرم دور چشم استفاده کنید که حاوی ضد آفتاب بوده و از پوست نازک و حساس اطراف پلک در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می کند.

 

یکی دیگر از راهکارهای خانگی برای از بین بردن سیاهی دور چشم استفاده از خیار است. خیار آبرسان طبیعی و مرطوب کننده دور چشم است که استفاده از آن به درمان سیاهی دور چشم کمک زیادی می‌کند. برای این کار کافی است دو برش بزرگ خیار را روی پلک های خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. یکی دیگر از راهکارهای مفید در درمان سیاهی دور چشم استفاده از ویتامین ای است. برای این کار می توانید دو عدد کپسول ویتامین ای را برش دهید تا  محتویات آن خارج شود. سپس با استفاده از نوک انگشتان، ویتامین ای را دور پلک خود ماساژ دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد