ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

آرایش پوست سبزه و تیره

اگر می‌خواهید با آرایش زیباتر شوید بسیار مهم است که آرایش شما متناسب با نوع و رنگ پوستتان باشد. هر پوستی بسته به جنس و رنگ خود از لوازم آرایش متفاوتی استفاده می‌کند. آرایش باید ما را آراسته نشان دهد و اگر نوع و رنگ پوست خود را به خوبی نشناسیم ممکن است آرایشی که انجام می‌دهیم ما را بدشکل نشان دهد.

آرایش پوست سبزه باید چگونه باشد؟

هرچه پوست شما روشن تر باشد، ته رنگ آن بیشتر صورتی است. هرچه پوست شما تیره‌تر باشد، رنگ زیرین آن نارنجی است. بنابراین در آرایش هر پوست پایه، کانسیلر و سایر محصولات آرایشی باید در جهت افزایش سایه طبیعی پوست شما باشد. استفاده از رنگ‌های روشن‌تر، شامپاینی و طلایی، زرق و برق و براقیت همه در رنگ‌های تیره پوست بسیار اغراق آمیز هستند.

رنگ پوست سبزه و تیره نیز یکی از چند طیف رنگی پوستی جهان است که زیبایی‌های خودش را دارد. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که برای آرایش پوست سبزه و تیره تاثیرگذار است.

آرایش چشم پوست سبزه

چند رنگ سایه چشم برای پوست سبزه مناسبتر است. رنگ‌هایی در طیف قهوه‌ای، طوسی و بنفش را بهتر است در میکاپ خود بگنجانید. رنگ های خاکستری ذغالی تیره، قهوه‌ای شکلاتی در یک بافت براق یا مات کاملاً آرایش چشم پوست تیره را تکمیل می‌کنند. به ویژه هنگامی که می‌خواهید چشم‌های شما بیشتر جلب توجه کند. البته به تازگی میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای بر روی پوست سبزه از رنگ‌های آبی و سبز و طلایی نیز استفاده کردند که بسیار زیبا جلوه می‌کند.

زیرسازی پوست سبزه

کرم پودر پایه آرایش است و از مهم‌ترین قسمت آرایش به حساب می‌آید. حتما رنگ کرم پودر شما باید با رنگ طبیعی پوست‌تان یکی باشد. ممکن است برای پوست سبزه پیدا کردن کرم پودر سخت باشد. اما می‌توانید از دو رنگ برای درست کردن کرم پودر مخصوص خود استفاده کنید. کرم پودر مات بر روی پوست تیره و سبزه بهتر جلوه می‌کند.

·       آرایش لب پوست سبزه

انتخاب شماره رژلب در آرایش پوست سبزه خیلی مهم است. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر برای آرایش لب استفاده کنید. طیف رنگی صورتی (به جز بادمجانی یا ترکیب نفش و قرمز) برای پوست سبزه زیاد مناسب نیست و جلوه خوبی ندارد.

·       رژگونه برای پوست سبزه

رژگونه‌های صورتی و قرمز برای پوست سبزه مناسب نیستند. رنگ‌هایی مثل هلویی تیره، برنز، نارنجی تیره، مرجانی، شرابی و طلایی بهترین گزینه‌ها برای رژگونه پوست سبزه  هستند.

نکات مهم برای آرایش پوست سبزه و گندمی

1.       مرطوب‌کننده

مرطوب‌کننده برای هر نوع پوستی باید استفاده شود. در واقع تیره یا روشن بودن پوست شما دلیل نمی‌شود که از روتین پوستی و آرایشی استفاده نکنید. تمام پوست‌ها با هر رنگی در معرض خشک شدن قرار دارند. پوست‌های تیره در صورت استفاده نکردن از مرطوب‌کننده زودتر کدر می‌شوند و شاداب بودن خود را از دست می‌دهند.

2.       ضدآفتاب

همانطور که اشاره شد رنگ پوست شما دلیل بر حذف یک سری محصول از روتین پوستی شما نیست و رنگ پوست تیره به معنای مقاوم بودن در مقابل اشعه فرابنفش آفتاب نیست. بنابراین حتما کرم ضدآفتاب مناسب خود را تهیه کنید.

3.       کرم‌پودر مناسب

برای پوست‌های سبزه و تیره اگر کرم پودر با رنگ پوست‌شان متناسب نباشد یا بیش از حد روشن یا تیره باشد جلوه خوبی روی صورت ندارد. بنابراین بسیار مهم و ضروری است که کرم پودر هم رنگ و متناسب با رنگ صورت‌تان تهیه کنید.

 

آموزش آرایش پوست سبزه و تیره

قدم اول باید از یک مرطوب‌کننده و بعد از یک ضد آفتاب مناسب جنس پوست‌تان (خشک یا چرب) استفاده کنید. بعد از این مرحله اگر لکه‌های تیره‌ای بر روی پوست خود دارید باید از پرایمری استفاده کنید که لک‌های شما را پوشش دهد. برای کانسیلر در ابتدا می‌توانید از کانسیلر نارنجی برای پوشش بیشتر لکه‌های تیره خود استفاده کنید. سپس کرم پودر مناسب رنگ پوست خود را بزنید. برای زیر چشم نیز حواس‌تان باشد که از کانسیلر بسیار روشن استفاده نکنید. کانسیلر باید یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. حتما از هایلایتر استفاده کنید. هایلایتر برای پوست سبزه بسیار جلوه‌ خوبی دارد. رنگ‌های طلایی بسیار مناسب هستند. سپس با توجه به توصیه‌هایی که در ابتدای مقاله شد آرایش چشم و ابرو، گونه و لب خود را انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد