ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

بهترین روش از بین بردن خط خنده

خط لبخند یا خط خنده همان چین و چروکی است که در دو طرف دهان ایجاد می‌شود. نوع این چین و چروک‌ها از همان نوع چین و چروک اطراف دور چشم است. این خطوط در تمام سنین با لبخند زدن بر روی صورت نمایان می‌شود. اما با بالا رفتن سن جای آن‌ها روی صورت شما باقی می‌ماند. اما با این وجود راه‌های زیادی برای از بین بردن خط خنده وجود دارد.

دلایل ایجاد خط لبخند

1.   از دست دادن کلاژن پوست ( کلاژن باعث انعطاف‌پذیری پوست می‌شود)

2.   عدم آبرسانی و بی آبی پوست

3.   وراثت و ژنتیک

4.   سیگار کشیدن

5.   تاثیرات مضر اشعه خورشید

چگونه می‌توانیم از ایجاد خط لبخند جلوگیری کنیم؟

قطعا با داشتن یک سبک زندگی سالم می‌توانیم از بروز خیلی از مشکلات جسمی، پوستی و حتی روحی جلوگیری کنیم. برای جلوگیری از خط لبخند، داشتن یک روتین روزانه کافی است. روتین روزانه شما حتما نباید متشکل از ماسک‌های متفاوت باشد. یک شوینده مناسب پوست خود، یک آبرسان، یک مرطوب‌کننده و یک ضدآفتاب برای سلامت پوست شما کافی است. حتما برای از بین بردن خط خنده روزانه حداقل دو مرتبه این روتین پوستی را انجام دهید.

روش‌های موثر برای از بین بردن خط خنده

·        تزریق فیلر (تزریق پرکننده‌ها)

این روش اولین انتخاب برای هر کسی است که می‌خواهد از بین بردن خط خنده خود را تسریع کند. این عمل نیازی به عمل جراحی ندارد و فقط با تزریق فیلتر در محل مخصوص خط لبخند شما برطرف می‌شود و نتیجه آن نیز همان موقع قابل مشاهده است.

·        بوتاکس

این روش نیز بعد از تزریق فیلتر در رده دوم قرار میگیرد. بوتاکس هیچ جراحی‌ ندارد و فقط با تزریق ماده بوتاکس به محل خط لبخند شما، آن را برطرف می‌کند. نتایج این روش از بین بردن خط خنده بعد از طی روند درمان و چند روز بعد تزریق قابل مشاهده است.

·        عمل جراحی

عمل جراحی خط خنده از دیگر روش‌های از بین بردن خط خنده است که ماندگاری بسیار طولانی‌تری دارد و در واقع یک روش دائمی برای اینکار است. اما عوارضی که عمل جراحی زیبایی می‌تواند بر روی صورت شما داشته باشد از دیگر روش‌های درمان بسیار زیادتر است و می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به صورت شما وارد کند.

·        لیزر درمانی

شما با استفاده از لیزردرمانی ناحیه خط لبخند را عمیقا لایه‌برداری می‌کنید و این عمل باعث از بین رفتن لایه چین و چروک می‌شود. این روش عوارض زیادی ندارد و فقط ممکن است مانند هر روش دیگری کمی التهاب و تورم در ناحیه خط لبخند داشته باشید که بعد از چند روز برطرف می‌شود.

·        درمان با القای کلاژن (میکرونیدلینگ)

در دلایل ایجاد خط لبخند اشاره کردیم که نبود کلاژن باعث ایجاد خط خنده می‌شود. بنابراین در این روش با تزریق کلاژن به پوست شما، متخصصان سعی دارند که کلاژن و انعطاف‌پذیری را به پوست شما بازگردانند. از این موارد بگذریم در کل میکرونیدلینگ همیشه برای درمان چین و چروک صورت پیشنهاد می‌شود.

·        کرم‌های بدون نسخه (OTC)

این روش در بین روش‌های دیگر اقتصادی‌تر است اما مدت زمان درمان آن زیاد است. کرم‌های حاوی رتینول برای از بین بردن چین و چروک مناسب هستند. علاوه بر این موضوع بهتر است که کرم شما حاوی ویتامین C، پـِپتیدها و اسیدهای هیدروکسی نیز باشد. اما با وجود طولانی بودن مدت درمان ممکن است برای همه نتیجه خوبی ندهد برای همین این روش، روش محبوبی حساب نمی‌شود.

·        اسانس‌های روغنی

اگر طرفدار استفاده از درمان‌های گیاهی هستید می‌توانید از روغن گیاهی یا از اسنس‌های روغنی جهت درمان خط لبخند خود استفاده کنید. 23 گیاه مختلف در تحقیقات کشف شده است که می‌توانند به کلاژن‌سازی پوست تاثیر داشته باشد.

9 مورد از اسانس‌های روغنی از دیگر گزینه‌ها تاثیرگذاری بیشتری برای از بین بردن خط خنده داشتند. که در ادامه ما آن‌ها را برای شما لیست کرده‌ایم:

1.   چای سفید

2.   جلبک‌های قهوه‌ای (آلگ)

3.   بیتی راخ (گیاهی از تیره‌ی روناسیان و سرده‌ی شیرپنیر)

4.   تنتور گل رز

5.   چای سبز

6.   رز آبی

7.   سنبل ختایی

8.   رازیانه

9.   انار

برای استفاده از اسانس‌های روغنی حتما آن‌ها را با روغنی مانند زیتن یا بادام ترکیب کنید تا رقیق شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد