ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

آموزش پاکسازی پوست در خانه

پاکسازی پوست یا فشیال یک روش اصولی و عالی برای مراقبت از پوست است که انجام آن به هر فرد فارغ از جنسیت و سن پیشنهاد می شود. معمولا سالن های زیبایی و مراکز مراقبت پوستی فشیال را با قیمت بالاتری برای شما انجام می دهند که کمک زیادی هم به سلامت و زیبایی پوست شما می کند. اما اگر می خواهید خودتان در منزل با کمترین هزینه پاکسازی پوست انجام دهید، مطالعه ادامه مطلب آموزش پاکسازی پوست در خانه را از دست ندهید.

فشیال مراحل مختلفی دارد که برای به دست آوردن بالاترین اثربخشی بهتر است آن را در آموزش پاکسازی پوست در خانه رعایت کنید. این مراحل عبارتند از:

-       شستشو و آماده سازی پوست

-       پاکسازی پوست

-       لایه برداری

-       استفاده از ماسک تقویت و مغذی کننده

-       استفاده از مرطوب کننده و آبرسان

قبل از این که در مورد آموزش پاکسازی پوست در خانه به شما بگوییم، خوب است بدانید که فشیال باید هفته ای یک بار انجام شود. اگر پوست شما از نوع چرب است، می توانید با مشورت پزشک پاکسازی را دو بار در هفته نیز انجام دهید. حتما در مورد نوع پوست خود ابتدا اطلاعات کسب کنید تا محصولات پاکسازی متناسب با آن را تهیه نمایید. به این صورت نتیجه بهتری نیز به دست خواهید آورد.

ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب پوست شستشو دهید تا منافذ باز عاری از هر گونه لوازم آرایشی و آلودگی شود. پاکسازی روی پوست تمیز و شستشو داده شده بهتر جواب می دهد. در مرحله بعد باید پوست را مقابل بخور قرار دهید. این کار باعث می شود تمامی پسماندهای آرایشی و آلودگی های زیر سطح پوست خارج شوند.

پس از این که پوست تان را به مدت ۲۰ دقیقه بخور دادید، نوبت به پاکسازی و لایه برداری می رسد. می توانید از انواع لایه بردارهای متناسب با نوع پوست تان که در داروخانه ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی موجود هستند استفاده کنید. در غیر این صورت، می توانید خودتان در منزل یک لایه بردار و اسکراب خانگی بسازید. نحوه ساخت اسکراب خانگی به این صورت است که یک قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و روی پوست ماساژ دهید.

دانه های شکر به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و عسل در ضد عفونی کردن پوست و افزایش شادابی و طراوت آن موثر است. پس از این که پوست را لایه برداری کردید، با آب سرد آبکشی کنید و از یک ماسک خانگی استفاده نمایید.

ماسک صورت را نیز می توانید متناسب با نوع پوست خود از داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی بهداشتی خریداری کنید. همچنین می توانید خودتان در منزل ماسک خانگی درست کنید. برای پوست خشک می توانید از ترکیب جو دو سر، خامه و عسل استفاده کنید. برای پوست چرب نیز استفاده از عسل و آب لیمو ترش طبیعی موثر واقع می شود.

پس از این که ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار گرفت، دوباره صورت تان را با آب سرد آبکشی کرده و از آبرسان استفاده کنید. آبرسان به شما کمک می کند تا پوست تان همیشه هیدراته و شاداب به نظر برسد. زدن کرم مرطوب کننده آخرین مرحله از آموزش پاکسازی پوست در خانه است. کرم مرطوب کننده نیز از تبخیر آب پوست شما جلوگیری می کند.

آموزش پاکسازی پوست در خانه بسیار ساده و کاربردی است و به شما کمک می کند همیشه پوست سالم و باطراوتی داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد