ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

بالم لب چیست و چه کاربردهایی دارد؟


تاکنون برایتان پیش آمده لب هایتان دچار خشکی و ترک خوردگی شود؟ در چنین مواقعی لب ها نه تنها درد و سوزش دارند، بلکه آن زیبایی همیشگی را هم ندارند. این جاست که بالم لب می تواند، کمک کننده باشد و مشکل را حل نماید. اگر می خواهید بدانید، بالم لب چیست و چه کاربردی دارد، مطالعه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بالم لب چیست ؟

 بالم لب در واقع نوعی موم یا پماد است که حاوی ترکیبات نرم و مرطوب کننده ای همچون وازلین، روغن نارگیل، روغن دانه آفتابگردان، پارافین، لانولین و موم زنبور عسل می باشد. در انواع دیگر بالم لب که فرمولاسیونشان قوی تر است، ویتامین C ، ویتامین E و Q10 نیز وجود دارد. موادی همچون کلاژن، دی پالمیتول هیدروکسی و هیالورونیک اسید هم ممکن است، در ترکیبات برخی از بالم لب ها یافت شود. چنین موادی کمک می کند تا چین و چروک های پوست لب رفع شود. وجود چنین موادی در ترکیبات بالم لب ها باعث می شود تا بتوانند با آب رسانی به پوست لب در کنار جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب، زیبایی و سلامتی را برای لب ها به ارمغان آورد.

کاربرد بالم لب چیست ؟

حال که متوجه شدید، بالم لب چیست ، قصد داریم تا در ادامه شما را با مهم ترین کاربردهای بالم لب آشنا کنیم.

درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها

اولین کاربرد بالم لب که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم که مهم ترین آن هم هست، کمک به درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها می باشد. بالم لب ها با تکیه بر ترکیبات نرم کننده خود خیلی خوب می توانند، خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن را درمان کنند.

تغییر رنگ لب ها

یکی از بهترین مزایای بالم لب، تغییر رنگ لب هاست. بالم لب ها به کمک این خواص خود توانسته اند، خود را به جایگزین مناسبی برای انواع رژ لب ها تبدیل کنند. توجه داشته باشید، بالم لب هایی که توانایی تغییر رنگ لب ها را دارند، با عنوان بالم لب رنگی شناخته می شوند و شدت رنگ آن ها به اندازه رژ لب نیست و عمدتا ملایم تر و کم رنگ تر می باشد.

حجیم نشان دادن لب ها

دیگر کاربرد بالم لب، کمک به حجیم نشان دادن لب هاست. همین مسئله هم باعث شده تا خانم های زیادی به ویژه آنان که لب های ظریف و باریکی دارند، رو به استفاده از بالم لب آورند. بالم لب به هیچ دردسری، لب های شما را بزرگ و حجیم جلوه می دهد.

محافظت از پوست لب در برابر اشعه مضر نور خورشید

بالم لب ها عمدتا در ترکیبات خود مقادیری spf دارند که وجود همین میزان spf به بالم لب قدرت این را می دهد تا از پوست لب در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کند و اجازه ندهد پوست لب آسیب ببیند و ترک بخورد.

مرطوب کردن لب و جلوگیری از ایجاد خشکی و ترک خوردگی پوست لب

 در ابتدا مقاله و با مطالعه بخش مربوط به بالم لب چیست ، دریافتید که بالم لب ها در هر نوعی که باشند، موادی در خود دارند که به آن ها خاصیت مرطوب کنندگی بالایی می دهد. بنابراین طبیعی است که بتواند لب ها را مرطوب نگه دارد و از خشکی، ترک خوردن و پوسته پوسته شدن پوست لب جلوگیری کند.

کمک به براق و زیبا جلوه دادن لب ها

براق و زیبا جلوه دادن لب ها دیگر مزیت بالم است که خانم های زیادی به ویژه آن دسته از خانم های شاغل که نمی خواهند، از رژ لب استفاده کنند، اما خواهان لب های براق و زیبا هستند، را به استفاده از آن ترغیب می کند. بالم لب به کمک خواص آبرسانی که دارد، می تواند لب ها را مرطوب نگه دارد و با جلوگیری از پوسته پوسته شدن لب ها، باعث براق و خوشرنگ به نظر رسیدن لب ها شود.

کلام آخر

در این مطلب تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا به شما بیاموزیم، بالم لب چیست و چه کاربردی دارد. بی شک هم اکنون با دانستن آن همه فایده ای که بالم لب برای پوست لب دارد، ترغیب شده اید که از آن ها استفاده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد