ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

خواص روغن جوجوبا برای مو


روغن جوجوبا از دانه های گیاهی با همین نام استخراج می شود. گیاه جوجوبا بومی جنوب غربی ایالات متحده است. این درختچه در مناطق بیابانی آریزونا، جنوب کالیفرنیا و مکزیک رشد می کند. استفاده از روغن جوجوبا در محصولات آرایشی و بهداشتی در دهه ۱۹۷۰ باب شد. این ماده در انواع محصولات مو، پوست و ناخن یافت می شود. در ادامه قصد داریم خواص روغن جوجوبا برای مو را مورد بررسی قرار دهیم.

خواص روغن جوجوبا برای مو چیست؟

از خواص روغن جوجوبا برای مو می توان به مرطوب کنندگی آن اشاره کرد. روغن جوجوبا دارای ترکیب چربی است، بنابراین می توان از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد. همچنین می توان آن را به نرم کننده های مو اضافه کرد تا از موهای شما در برابر خشکی، شکستگی و موخوره محافظت کند.

از دیگر خواص روغن جوجوبا برای مو می توان به درمان شوره سر اشاره کرد. از آن جایی که این روغن می تواند پوست سر را مرطوب کند، ممکن است در درمان شوره سر موثر واقع شود. از دیگر خواص روغن جوجوبا برای مو می توان به سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی بودن آن اشاره کرد که موها را تغذیه می کند. از جمله این مواد معدنی می توان به ویتامین C ، ویتامین B ، ویتامین E ، مس و روی اشاره کرد.

از آنجا که روغن جوجوبا موها را تقویت می کند، تصور می شود که می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و ضخامت آن را افزایش دهد. این موضوع بدان دلیل است که روغن جوجوبا فولیکول های مو را مرطوب و از خشکی که منجر به ریزش مو می شود جلوگیری می کند.

بهترین روش بهره گیری از خواص روغن جوجوبا برای مو

روش های مختلفی برای افزودن روغن جوجوبا به روال معمول مراقبت از مو وجود دارد.

۱.آن را مستقیماً اعمال کنید

 روغن را از قبل گرم کنید تا استفاده از آن راحت تر شود. می توانید این کار را در یک قابلمه تمیز روی اجاق گاز یا در کاسه ای مخصوص مایکروویو انجام دهید. برای موهای کوتاه حدود 1 قاشق غذاخوری و برای موهای بلندتر 2 قاشق غذاخوری از این روغن استفاده کنید. آن را روی موهای قسمت بالای سر بمالید و به طور یکنواخت تا نوک مو ادامه دهید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و سپس با شامپو بشویید.

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست سر از استفاده مستقیم روغن بر روی سر خودداری کنید. در صورت استفاده جهت درمان پوسته سر یا شوره سر، مقدار کمی از آن را مستقیماً روی پوست به کار ببرید (حدود 1-2 قطره).

۲. به محصولات اضافه کنید

 چند قطره روغن جوجوبا (حدود 3 تا 5 قطره) را قبل از استفاده درون شامپو یا نرم کننده مورد علاقه خود بریزید.

۳. محصولاتی را که حاوی روغن جوجوبا هستند خریداری کنید

 به سادگی یک شامپو یا نرم کننده بخرید که شامل روغن جوجوبا باشد. این یکی از ساده ترین راهکارها برای استفاده از آن است.

آیا استفاده از روغن جوجوبا کاملا بی خطر است؟

حساسیت به روغن جوجوبا نادر است و استفاده موضعی از روغن (مخصوصاً برای مو) کاملاً بی خطر تلقی می شود. در صورت بارداری یا شیردهی، استفاده موضعی از روغن برای مراقبت از مو نیز بی خطر تلقی می شود. اما کارشناسان توصیه می کنند قبل از مصرف خصوصا در صورتی که این محصول را برای اولین بار مورد استفاده قرار می دهید، ابتدا روی ناحیه کوچکی تست کنید تا از عدم وجود واکنش های آلرژیک اطمینان حاصل نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد