ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

درمان گره خوردگی مو

درمان گره خوردگی مو مشکل خیلی از افراد است، اما واقعا چطور می‌توان این مشکل را برطرف کرد و هر روز صبح با موهایی درهم ریخته روبرو نشد؟ گره خوردگی موها یک مشکل شایع است و فرقی نمی‌کند که نوع موهایتان چه باشد یا بلندی‌اش چقدر باشد، برای هرکسی رخ می‌دهد.

مرتب کردن موهای گره خورده واقعا دردناک و سخت است و گاهی انقدر این مشکل حاد می‌شود که فرد بهتر میبیند موهایش را از انتها بزند. خوب است بدانید که تداوم گره خوردگی موها ریزش، شکنندگی و آسیب شدید موها را به همراه خواهد داشت. زمانی که چند تار مو به هم بتنند و بچسبند گره خوردگی مو رخ می‌دهد و باز کردن آن شاید خیلی سخت باشد. بیشتر این مشکل زمانی رخ می‌دهد که موها نامرتب باشند و تارهایی که بصورت روزانه می‌ریزند بین موهای ریشه دار گیر کنند.

درمان گره خوردگی مو یک کار غیر ممکن نیست و می‌توان با رعایت چند نکته و انجام چند کار ساده به درمان گره‌ خوردگی مو پرداخت. اما برخی بیشتر از سایرین دچار گره خوردگی مو می‌شوند.

موهایی که دچار گره مو می‌شوند و به درمان گره خوردگی مو نیاز دارند

·       افرادی که موهایشان فر طبیعیست و خیلی بلند است.

·       افرادی که موهای با فر خیلی ریز دارند.

·       کسانی که موهایشان را با فشار شانه میزنند.

·       کسانی که کف سر و موهایشان را خارش می دهند.

·       افرادی که موی خیلی بلند دارند.

·       کسانی که موهای آسیب دیده و مستعد شکنندگی دارند.

·       موهای دچار مشکل خشکی.

·       کسانی که موهای خود را در برابر نور آفتاب محافظت نمی‌کنند.

·       کسانی که زیاد از ابزار حرارتی برای فرم دادن به موها استفاده می‌کنند.

·       افرادی که موهایشان را دکلره می‌کنند.

·       کسانی که زیاد از سشوار و اتو برای فرم دادن به موها استفاده می‌کنند.

·       کسانی که برای حالت دادن به موها زیاد از ژل مو، اسپری و موس استفاده می‌کنند.

درمان گره خوردگی مو با چند تکنیک راحت

از روبالشی ساتن استفاده کنید

یکی از روش‌های قطعی رفع گره خوردگی موها این است که از رو بالشی ساتن استفاده کنید. رو بالشی نخی گره موها را تشدید می‌کند. هنگامی که سر را روی بالش قرار می‌دهیم، فولیکول‌های مو دچار سایش می‌شوند و گره می‌خورند. روبالشی ساتن این مزیت را دارد که خشک و باردار شدن موها جلوگیری می‌کند و سبب نرمی و لطافت موهایتان می‌شود.

از روسری ساتن استفاده کنید

اگر روبالشی ساتن ندارید هنگام خواب موهایتان را داخل روسری ساتن یا توربان ساتن بپیچید و بعد بخوابید.

محصولات مناسب نوع موهایتان را مصرف کنید

·       اگر موهایتان مجعد و فر است برای راحت کردن شانه زدن از کرم نرم کننده مو استفاده کنید. این محصول حجم موهایتان را بیشتر می‌کند، گره موها را باز می‌کند و سبب درخشش موهایتان می‌شود.

·       اگر موهای شما خشک است از محصولات فاقد الکل استفاده کنید. برای تقویت و حالت دادن به موها و باز کردن گره‌ها از سرم، نرم کننده و روغن استفاده کنید. ماسک مو نیز می‌تواند در افزایش صافی و لطافت موهایتان موثر باشد.

·       برای موهای صاف بهترین کار حذف مصرف حالت دهنده‌ها و اسپری‌های حجم دهنده است، چون سرشار از سیلیکون هستند. به مرور زمان این محصول گره‌های موهایتان را افزایش می‌دهند.

موهایتان را ببافید

پیش از خواب بهتر است به آرامی موها را شانه بزنید، ببافتید و بعد به رختخواب بروید. بافتن موها سبب می‌شود که در ساعات خواب از گره خوردنشان جلوگیری کنید. شما می‌توانید موها را ریز ببافید یا درشت و صبح از داشتن یک فر مرتب و موهای حالت دار و نرم خود لذت ببرید.

حوله را به سر نمالید

این یک اشتباه بزرگ است که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند، موها را به حوله ماساژ می‌دهند. مالش دادن موها به حوله سبب افزایش آسیب موها شده و آن‌ها را شکننده و آسیب پذیر‌تر می‌کند. اینکار به کوتیکول‌ مو آسیب زیادی وارد می‌کند و سبب تشدید گره مو می‌شود. اگر می خواهید رطوب و خیسی مو را بگیرید از حوله میکروفیبر استفاده کنید.

اگر حوله میکروفیبر ندارید می‌توانید از یک تی شرت استفاده کنید. موهایتان را داخل تی شرت بپیچید تا به تدریج رطوبت اضافه موها را به خود بگیرد. البته بهترین روش این است که موها را داخل پارچه و حوله نپیچید و اجازه دهید خودش در تماس با جریان هوا خشک شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد