ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

بهترین روش مراقبت از پوست چرب

پوست چرب به دلیل ترشح میزان زیاد سبوم، نیاز به مراقبت های ویژه دارد تا خیلی چرب و براق نشان داده نشود. در ادامه نکات مراقبت از پوست چرب را به شما ارائه می دهیم تا پوست متعادل تری را تجربه نمایید.

اولین نکته مراقبت از پوست چرب این است که هنگام خرید شوینده صورت دقت کنید و نوع متناسب با آن را تهیه کنید. در انواع شوینده های مخصوص پوست چرب نباید از الکل یا محصولات روغنی استفاده شود. همچنین، افرادی که پوست چرب دارند باید از صابون برای شستشوی پوست خود استفاده کنند. چون صابون باعث از بین رفتن سبوم طبیعی پوست شده و لایه محافظتی پوست به اشتباه اقدام به تولید سبوم بیشتر می کند و سطح پوست چرب تر می شود.

افراد دارای پوست چرب باید تمام محصولات مراقبتی خود را از نوع بدون چربی یا اویل فری تهیه نمایند. بعد از شستشوی پوست با شوینده مناسب پوست چرب، باید از تونر مناسب همین نوع پوست استفاده کرد تا PH متعادل شود.

برخی افراد به اشتباه با این طرز فکر که پوست آنها چرب است، نیازی به محصولات مرطوب کننده ندارند. در صورتی که حتی این افراد نیز برای مراقبت از پوست چرب خود باید از مرطوب کننده و حتی آبرسان استفاده کنند. ولی در فرمولاسیون کرم مرطوب کننده آنها نباید چربی وجود داشته باشد. برای افزایش سطح آب و هیدراته شدن باید ابتدا آبرسان را استفاده کرد و در مرحله بعد باید کرم مرطوب کننده بدون چربی را به کار برد. این کار باعث می شود حتی پوست چرب نیز آبرسانی شود و با مصرف کرم مرطوب کننده از تبخیر آب جلوگیری می شود.

قبل از خروج از منزل حتی در روزهای ابری نیز باید کرم ضد آفتاب مصرف کنید. کرم ضد آفتاب و سایر کرم های آرایشی مثل کرم پودر و پرایمر نیز باید بدون چربی باشند. در مرحله اول یک لایه از کرم ضد آفتاب را روی پوست بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا روی پوست تثبیت شود و سپس پرایمر بزنید. اگر روی پوست شما جای لک یا جوش وجود دارد، می توانید از کانسیلر استفاده کنید. در مرحله بعد باید کرم پودر بزنید.

افرادی که پوست چرب دارند، با فرآیند ماسیده شدن و چروک شدن کرم پودر بسیار آشنا هستند. برای پیشگیری از این اتفاق، بعد از زدن کرم پودر توصیه می شود از پودر فیکس استفاده کنید. پودر فیکس باعث تثبیت آرایش شما می شود و از ماسیده شدن آن بر اثر تعریق و ترشح سبوم جلوگیری می کند. پس از چند دقیقه از مصرف پودر فیکس می توانید سایر مراحل میکاپ خود را انجام دهید.

در مراقبت از پوست چرب برای کنترل میزان ترشح سبوم پوست می توان از انواع ماسک صورت خانگی نیز استفاده کرد. یکی از محصولات طبیعی موثر در کاهش ترشح چربی پوست، آب لیمو ترش است. آب لیمو ترش به دلیل اسیدی بودن باعث جلوگیری از ترشح بیش از حد چربی می شود.

همان طور که می دانید، پوست چرب بیشتر از سایر انواع پوست در معرض بروز جوش و آکنه قرار دارد. به این دلیل که چربی و آلودگی در منافذ باز پوست به دام افتاده و جلوی تنفس آن را می گیرد. از این رو، بستر لازم برای به وجود آمدن جوش فراهم می شود. برای جلوگیری از بروز جوش توصیه می شود هر هفته لایه برداری و پاکسازی پوست انجام دهید. این کار باعث می شود منافذ پوست از وجود هر گونه پسماندهای آرایشی، آلودگی، گرد و خاک و همچنین چربی تمیز شود و از بروز جوش جلوگیری می کند.

علاوه بر این، می توان از ماسک عسل برای پوست چرب استفاده کرد. عسل دارای خاصیت ضد عفونی کننده است که پوست را از هر گونه میکروب و باکتری پاکسازی کرده و احتمال بروز جوش و آکنه را به حداقل می رساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد