ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

ترلان ، بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

در ترلان به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی ، جدیدترین مدهای آرایشی و فشن می پردازیم

نشانه ها و روش های درمان نازکی پوست

پوست در اثر عوامل مختلف مانند شیوه زندگی، داروها، آسیب ناشی از نور خورشید یا حتی به دلیل روند افزایش سن رو به نازک شدن دارد. افرادی که گرفتار نازکی پوست می‌شوند به سادگی دچار پارگی، کبودی یا ترک پوست می‌شوند که خود می‌تواند راهی برای آسیب دیدن پوست باشد. نازک شدن پوست روی دست‌ها نسبتاً رایجتر است، اما با افزایش سن ممکن است پوست نازک روی پاها و بازوها نیز ظاهر شود. پوست نازک به راحتی کبود می‌شود و این شایع‌ترین مشکل نازک شدن پوست است. نازک شدن پوست معمولاً برگشت ناپذیر است، اما متخصصین پوست روش‌هایی برای جلوگیری از عوارض و محافظت از پوست نازک در برابر آسیب یافته‌اند. در این مقاله ما قصد داریم روش های درمان‌ نازکی پوست را بیان کنیم.

پوست نازک چیست؟

پوست به طور طبیعی در برخی از نقاط بدن نازک‌تر است. بهترین مثال پوست پلک‌های ما است که تنها 0.5 میلی متر ضخامت دارد. لایه‌های هیپودرم پوست نازک دارای مقدار چربی بسیار کمی است و همین موضوع باعث نازکتر شدن آن می‌شود. به طور طبیعی پوست نازک خطر جدی‌ای ندارد اما اگر منجر به کبودی یا مشکلات دیگر شود حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد.

علائم و نشانه های پوست نازک

شایع ترین علامت پوست نازک این است که پوست تقریباً شفاف به نظر می‌رسد. در چنین مواردی، فرد ممکن است به راحتی تاندون‌ها، استخوان‌ها یا رگ‌های خود را ببیند. این نوع پوست مستعد آسیب است و بیماران حتی ممکن است بعد از کوچک‌ترین آسیبی متوجه زخم یا کبودی‌های بزرگ روی پوست خود شوند. به این افراد توصیه می‌شود که درمان‌ نازکی پوست خود را جدی‌تر بگیرند.

روشهای درمان‌‌ نازکی پوست

شاید بهترین راه برای درمان نازکی پوست پیشگیری و مراقبت کردن از آن در مقابل آسیب‌ها می‌باشد. در ادامه به چند روش موثر برای مراقبت و درمان نازکی پوست برای شما آورده‌ایم:

1. متداول‌ترین روش مراقبت از پوست نازک، مرطوب نگه داشتن آن است. اگر پوست خود را مرطوب نگه دارید، پوست انعطاف پذیرتر می‌شود و کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

2. استفاده از محصولات آرایشی روی پوست نازک می‌تواند وضعیت را بدتر کند. استفاده از سفید کننده‌ها، آرایش و سایر محصولات زیبایی می‌تواند باعث قرمز شدن پوست و نازک شدن آن شود. بنابراین تمام متخصصان پوست برای درمان نازکی پوست توصیه می‌کنند که از مصرف زیاد و نامناسب این مواد اجتناب کنید.

3. از راه‌های درمان نازکی پوست می‌توان به کرم‌هایی که توسط متخصص پوست تأیید شده اشاره کرد که معمولاً از ویتامین A تشکیل شده و به عنوان رتینوئید یا رتینول نیز شناخته می‌شوند. این نوع کرم‌ها می‌توانند از نازک شدن پوست جلوگیری کنند. شما می‌توانید رتینول‌ها را بدون نسخه در هر فروشگاه آرایشی یا داروخانه دریافت کنید.

4. یکی از بهترین راه ها این است که پوست خود را به درستی از آفتاب و باد و سرما و عوامل محیطی بپوشانید، با این روش می‌توان جلوی آسیب پوست را گرفت. این کار را می‌توان با پوشیدن دستکش، لباس های آستین بلند، شلوار یا دامن بلند انجام داد.

5. رژیم غذایی متعادل نیز به افرادی که دارای پوست نازک هستند کمک می‌کند تا سلامت کلی پوست خود را افزایش دهند. به گفته متخصص پوست یک رژیم متعادل باید شامل پروتئین، غلات کامل، سبزیجات و مقدار زیادی میوه باشد. غذاهای خاصی که مصرف آن توسط متخصصان توصیه می‌شود شامل آووکادو، بادام و آجیل حاوی ویتامین E است.

6. نوشیدن آب نیز برای افرادی که پوست نازکی دارند بسیار مفید خواهد بود. این روشی بسیار موثر در درمان نازکی پوست است. زیرا پوست‌های خشک بیشتر در معرض بیماری‌های پوستی هستند و انعطاف پذیری کمتری دارند بنابراین مستعد آسیب هستند. افزایش مصرف آب می‌تواند کمک کند که پوست شما همیشه شاداب و هیدراته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد